رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

یکی از ماموریت پژوهشگاه هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است

یکی از ماموریت پژوهشگاه هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است

رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ضمن رونمایی از هشت اثر پژوهشکده های مختلف این پژوهشگاه گفت: یکی از مأموریت‌های پژوهشگاه‌ها هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نکوداشت مقام علمی استاد فرهیخته مهدی گلشنی با حضور شخصیت‌های برجسته دانشگاهی و پژوهشی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی صبح امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نیره قوی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ضمن خیر مقدم به تمام حاضرین گفت: در گرامیداشت هفته پژوهش مفتخریم میزبان اساتید فرهیخته از دانشگاه‌های مختلف و کسانی که در حوزه ادبیات و دین نقش دارند، باشیم. دکتر گلشنی نظریه پرداز و چهره ویژه عرصه علم در ابعاد مختلف هستند و ایشان در عرصه تخصصی خود توانسته اند در ادبیات دینی نیز صاحب قلم باشند.

وی با معرفی مختصری از فعالیت‌های این پژوهشگاه ادامه داد: این پژوهشگاه در ذیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت خودش را چند سالی است که آغاز کرده و منشوراتی داشته است. این پژوهشگاه سه پژوهشکده دارد و در گروه‌های علم و دین نیز منشوراتی داشته است.

قوی افزود: یکی از مأموریت‌های پژوهشگاه‌ها هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است. و پژوهشگاه وارد عرصه شده و ظرفیت قطب شدن در این فعالیت را دارد. ما تاکنون سیصد پایان نامه را در موضوع علوم انسانی حمایت کردیم.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه اسلامی گفت: برگزاری همایش بین‌المللی دانشگاه اسلامی بر اساس سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که بزودی فراخوان آن اعلام خواهد شد یکی از اقدامات اخیر پژوهشگاه است و همچنین تا پایان سال از سایت و موضوعات این همایش رونمایی خواهیم کرد.

یکی از ماموریت پژوهشگاه هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است

در ادامه این مراسم هشت جلد کتاب که حاصل کار پژوهشکده‌های مختلف در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است؛ رونمایی شد.

یکی از ماموریت پژوهشگاه هدایت پایان نامه‌های علوم انسانی است

گفتنی است دکتر مهدی گلشنی فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او از برگزیدگان همایش چهره‌های ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است و از او آثار بسیار زیادی منتشر شده است.

کد خبر 5970755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha