۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸

وضعیت بنادر کشور در مقایسه با کشورهای همسایه مناسب نیست

وضعیت بنادر کشور در مقایسه با کشورهای همسایه مناسب نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بنادر ایران در مقایسه با کشورهای همسایه وضعیت مناسبی ندارد که البته امیدوارم با رویکردهایی که دولت سیزدهم شاهد رشد عملکردی بنادر کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچکی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همایش توسعه دریا محور و گرامی‌داشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری، گفت: در حوزه دریا باید یک مدیریت یکپارچه ایجاد کنیم، زیرا تعداد چشمگیری از شرکت‌ها برای اخذ مجوز نیاز به پیمودن مسیر طولانی هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه از پیرامون درخواستی برای ارائه لایحه از سوی دولت در حوزه بنادر ارسال کردیم، تاکید کرد: بنا شد با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیشرفت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه باید بسته تشویقی برای سرمایه‌گذاران حوزه دریا در نظر داشته باشیم، افزود: معافیت‌های مالیاتی، اصلاح تعرفه‌های بندری و مشکلات مربوط به گمرک از موضوعات مهمی است که باید در جهت توسعه اقتصاد دریامحور مورد بررسی قرار بگیرد.

رضایی با بیان اینکه بنادر باید به بخش ریلی متصل شود، افزود: بنادر ایران نسبت به کشورهای همسایه وضعیت مناسبی ندارد که البته امیدوارم با رویکردهایی که در همایش امروز صورت گرفت شاهد رشد عملکردی بنادر کشور باشیم.

کد خبر 5971402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha