۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

فرهنگی: افزایش مالیات به تولیدکنندگان و اصناف فشار وارد می‌کند

فرهنگی: افزایش مالیات به تولیدکنندگان و اصناف فشار وارد می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مالیات بر خلاف برنامه‌های ششم و هفتم توسعه است و به تولیدکنندگان فشار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدحسین فرهنگی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین اشکال این لایحه آن است که دولت، منابع خوبی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر نگرفته است.

وی افزود: افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده، به این معناست که ما مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشستگان و از جیب آنان می‌گیریم و بعدا به خود آنان پس می‌دهیم؛ بهتر است این اتفاق نیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان افزایش مالیات بسیار زیاد است و با برنامه‌های ششم و هفتم توسعه و قوانین دایمی کشور سنخیتی ندارد و در تعارض است؛ افزایش مالیات قطعا فشار زیادی به اصناف و تولیدکنندگان وارد می‌کند و آثار تورمی زیادی دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که کلیات لایحه بودجه سال آینده در مجلس به تصویب رسید، پیشنهاد من آن است که تحت هیچ شرایطی، نمایندگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت نکنند و مالیات بر ارزش افزوده همان نیم درصد باقی بماند؛ نباید ناکارآمدی مدیریتی خود را با دست‌کردن در جیب مردم، جبران کنیم.

کد خبر 5971754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha