۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

۱۲ روستای اردبیل آیین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند

۱۲ روستای اردبیل آیین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند

اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۱۲ روستای شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آیین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل اظهار کرد: ۱۲ روستای شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آئین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در چنین شرایطی که جنگ رسانه‌ای بزرگی علیه کشورمان وجود دارد برای ما لازم است که مراسم‌های و آئین‌های سنتی و اصیل خود را زنده نگه داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: شب یلدا یک جشن کهن در کشور ما است که آئین‌های متنوعی در جای جای کشورمان در این شب اجرا می‌شود و برگزاری جشنواره‌های یلدایی و توجه خانواده‌ها به این آئین می‌تواند در احیای آئین‌های یلدایی مؤثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: از عوامل برگزار کننده جشنواره چیله گئجه‌سی در اداره کل میراث‌فرهنگی و همچنین در بخشداری مرکزی شهرستان و دهیاری‌ها تشکر می‌کنم و این نوید را می‌دهم که اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش می‌کند هر ماه حداقل دو برنامه در سطح استان برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و مرتبط با شب یلدا، اهالی ۱۲ روستای بخش مرکزی اردبیل در قالب غرفه‌ها آداب، رسوم، غذاها و آئین‌های یلدایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

کد خبر 5971919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha