۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی:

۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان افتتاح می شود

۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان افتتاح می شود

تبریز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در این عرصه است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد آزادراه‌های کشور در استان ما است که البته این شبکه راه‌ها ناپیوسته هستند و تکمیل پروژه‌هایی چون کریدور غرب به شرق موجب تسهیل فعالیت‌های حمل و نقلی استان خواهد شد و ورودی تبریز از غرب و نیز حجم بالای ترافیک بزرگراه شهید کسایی از بزرگترین مشکلات استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای هستند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس داده‌های آماری اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمده‌ای در تصادفات و تلفات جاده‌ای استان دارند و تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه تأثیر بسزایی در بهبود این شرایط خواهد داشت.

وی افزود: آزادراه تبریز - مرند - بازرگان نیز دیگر پروژه‌ای است که با تکمیل آن بار ورودی به تبریز از منطقه شمال‌غرب به شدت کاهش می‌یابد و تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود نیز موجب می‌شود شبکه آزادراه‌های آذربایجان‌شرقی بیش از پیش پیوسته شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز - مرند - بازرگان و ۳۷ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 5974122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهنام IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      29 1
      از زنجان تا تبریز ازاد راه داره ، ازادراهی که سر کش نداشته باشه چه معنی داره برید اسفالتشونو نگاه کنید چاله میدونه، از راه دهات هم بدتره ،واقعا متاسفیم براتون
    • Ys IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      26 2
      واقعا آزاد راه زنجان به تبریز باید این شکلی باشه اسمشو گذاشتید جاده ابریشم آنقدر چاله چوله داره مثل اینکه تو جاده خاکی راه میری واقعا متاسفم برای این نظارت که صورت میگیره
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      7 2
      اگه ادامه اتوبان تبریز_ مرند-جلفا تا مرز ارس نهایی بشه و رسیدگی از زنجان یا از قزوین تا تبریز بهتر بشه میشه گفت جاده ابریشم فعلا تا عمل خیلی راهه
    • بابک IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      8 1
      مخصوصا الان جاده های اروپایی از نخجوان یا از قره باغ میخواد در آینده به این اتوبان وصل بشه
    • جواد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 7
      از طلا هم جاده کشیده بشه باز هم شماها راضی نمی‌شید علاقه دارید بگید بد بختیم