۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۵

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران مطرح کرد؛

تولید زیباترین آثارهنری فرهنگی در رویداد «شهید اردهال»

تولید زیباترین آثارهنری فرهنگی در رویداد «شهید اردهال»

کاشان - عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: رویداد «شهید اردهال» زیباترین و لطیف‌ترین محصول هنری اثرگذار فرهنگی مذهبی در قالب کتیبه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلق کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمتی استاد طراح و گرافیک شرکت کننده از تهران که برای نخستین بار به رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال دعوت شده است شامگاه جمعه در آئین اختتامیه رویداد شهید اردهال از حضور اساتید مجرب و تعامل و هم افزایی با سایر شرکت کنندگان توانمند در این رویداد اظهار خرسندی کرد و اظهار داشت: برگزاری رویداد با موضوع کتیبه و پرچم که جز سنت‌ها و نمادهای آئین عزاداری ما شیعیان و مسلمانان است اقدام بسیار ارزشمندی بود.

وی بهره‌مندی آموزشی و تجربی شرکت کنندگان خوشنویس و تایپوگرافی در کارگاه‌های رویداد شهید اردهال با محوریت کتیبه و پرچم از اساتید خطاط را که هر کدام در یک نوع خط تخصص عمده دارند یادآورشد و ابراز داشت: مزیت این کارگاه‌ها انجام مرحله پیش طرح (اتود) دستی در تولید آثار با آموزش اساتید و کامل شدن خطوط و رسم الخط مفردات انتخاب شده است.

این هنرمند تصریح کرد: انتخاب کتیبه و پرچم به‌ویژه کتیبه‌های محتشم کاشانی که مورد استفاده در آئین و رسوم عزاداری ایرانی و جهان اسلام است، نقطه عطف رویداد شهید اردهال در کاشان است که ارائه آثار به صورت دستی و فارغ از صنعت نرم افزاری در مراحل اولیه طراحی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد تولید آثار رویداد شهید اردهال در بخش اجرا به صورت سنتی و بدون استفاده از نرم افزار رایانه‌ای انجام شد، گفت: در کارگاه این رویداد از صنعت نرم افزاری فاصله گرفته شد و هنرمندان آثارشان را با استفاده از خطوط و خط‌های علمای قدیم و پیوندخورده با خلاقیت و تجارب زیبای هنری خود تولید کردند.

رحمتی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان حتی در رنگ آمیزی و انتخاب نوع رنگ متناسب با مفاهیم ولادت یا شهادت و تداعی غم و شادی از مشورت اساتید برجسته کارگاه بهره‌مند شدند تا بهترین خروجی ایده و محصول در همه زمینه‌های تایپوگرافی و طراحی پرجم و کتیبه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هنر گرافیکی هنرمند در فضای شهری باید به زیبایی برای تمام گروه‌های سنی از کودک تا بزرگسال قابل درک و فهم باشد، گفت: آثار تولیدی رویداد شهید اردهال در قالب کتیبه به زیبایی حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) را با طراحی و تایپوگرافی القاب و اسامی آن حضرت را تداعی و تبیین می‌کند.

این طراح گرافیک ارشد پژوهش هنر و کارشناسی گرافیک استفاده از خط عربی دیوانی را در اثر خود یادآورشد و افزود: رویدادهای هنری با محوریت اهل‌بیت (ع) و امامزادگان به‌ویژه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) آثار و برکات زیادی را دارد.

وی تاکید کرد: نگاه متفاوت هنرمند با افراد عادی جامعه است که در این رویدادها با شناخت موضوع و پیوند آن با تجربه و خلاقیت محصول هنری اثرگذار و زیبا را خلق می‌کند.

کد خبر 5979995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha