۹ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان

معاونان مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی برخی شهروندان پرداختند و دستورات مقتضی را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهم‌تر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسؤول نظام اسلامی خواندند و در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضائی با مردم، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه امروز (شنبه ۹ دی ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافتند و با ۲۰ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه انجام شد، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ارتباط با برخی پرونده‌ها و درخواست‌های مطروحه در چارچوب قانون دستور پیگیری به مراجع مربوطه را صادر و در خصوص تقاضای مراجعان برای درخواست اعاده دادرسی ارشادات لازم را ارائه کردند.

یکی از معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در حاشیه این ملاقات مردمی اظهار کرد: برخی مراجعان در این ملاقات مردمی ارشاد حقوقی شدند و رفع ابهام در خصوص برخی سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان به لحاظ پیچیدگی‌های رسیدگی‌های قضائی و اینکه بعضاً موضوعات مربوط به پرونده‌های کثیرالشاکی می‌شود، صورت گرفت.

وی افزود: مراجعان در این ملاقات مردمی از اطاله دادرسی گلایه داشتند بنابراین به آن‌ها توضیحاتی داده شد که به جهت تعدد زیاد اطراف پرونده و یا کارشناسی‌ها و استعلاماتی که لازم است انجام شود موضوعات بعضاً قدری ممکن است زمان بر باشد بنابراین شفاف سازی صورت گرفت.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: برای استیفاء حقوق پرونده‌هایی که روند رسیدگی به آن‌ها طولانی شده است مقرر شد از ظرفیت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه بهره‌مند شویم و از راهنمایی آنها، جلسات مساعدتی و مشورتی حقوقی که برگزار می‌کنند به رفع مشکلات این‌گونه پرونده‌ها کمک کنیم.

وی افزود: برخی از مراجعان در این ملاقات مردمی تقاضا داشتند که نظارت بر روند رسیدگی پرونده‌های آن‌ها از ابعاد مختلف صورت گیرد تا از مسیر واقعی و رسیدگی قانونی خارج نشود که در این زمینه نیز مطالعات لازم انجام شد و دستورات مقتضی خطاب به بخش‌های مختلف حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صادر شد.

کد خبر 5980483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      به داد بچه های جانباز در زندان رسیدگی کنید همسر جانباز ۷۰ درصد هستم پسرم در زندان شما هم سرطاان گرفت هم نا راحتی مغز رسیدگی کن حرف نه عمل