۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

معاون وزیر علوم خبر داد؛

ارزش قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها ۵۸۰۹ میلیارد تومان شد

ارزش قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها ۵۸۰۹ میلیارد تومان شد

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: ارزش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاهها به ۵۸۰۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی در خصوص پایش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: شناسایی و مستندسازی دستاوردهای ویژه و منحصر به فرد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه ارتباط با صنعت در سال‌های اخیر بصورت مستمر و سالیانه، توسعه قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت را در برداشته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴ دانشگاه اطلاعات مربوط به پایش قراردادها و همکاریهای ارتباط با جامعه و صنعت را ارسال نمودهاند. تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا ۱۱۲۱۲، مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا ۵,۸۰۹ میلیارد تومان و مبلغ سالانه جذب شده از قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال جاری ۱,۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: همچنین کتابی با عنوان قراردادها و همکاری‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

صالحی گفت: آمارهای موجود در خصوص قراردادهای ارتباط صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور رشد مناسبی را طی این سال‌ها نشان می‌دهد. همچنین در سال‌های اخیر تفاهم ‌نامه‌هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی امضا و همکاری‌ های خوبی آغاز شده که نتیجه آن واگذاری پروژه‌ های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ های کشور بوده است.

کد خبر 5980650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha