۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

استاندار مرکزی:

سوخت نیروگاه شازند مهمترین چالش استان مرکزی در آلودگی هوا است

سوخت نیروگاه شازند مهمترین چالش استان مرکزی در آلودگی هوا است

اراک- استاندار مرکزی گفت:سوخت نیروگاه شازندیکی از مهمترین چالش‌های استان مرکزی در مسئله آلودگی هوا است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر یکشنبه در پنجمین نشست مجمع سلامت استان مرکزی، اظهار کرد: نیروگاه شازند در سال ۱۳۷۴ در جانمایی نامناسب و با فناوری قدیمی که امروز هیچ نیروگاهی با این فناوری راه‌اندازی نمی‌شود، احداث شد.

وی، جایگزینی نیروگاه جدید را راه حل پایان مازوت سوزی نیروگاه شازند عنوان کرد و افزود: برای این مشکل هیچ راه دیگری وجود ندارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئله مازوت سوزی نیروگاه شازند از سال ۱۳۹۱ مطرح و در دوره‌های مختلف پیگیری شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه برای اولین سال در سال جاری مازوت‌سوزی یک ماه با تأخیر آغاز شد، گفت: همچنین برای اولین سال نیروگاه شازند و شرکت گاز در خصوص سوخت مورد استفاده بیانیه صادر کردند.

استاندار با اشاره به خروج یک چهارم نیروگاه از مدار، بیان کرد: حتی با سوخت گاز هم در فصل سرما فعالیت ندارد و فردا در جلسه با هیأت دولت، از مدار خارج شدن یک واحد دیگر نیز درخواست می‌شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به ارائه پیشنهاد جمع شدن این نیروگاه و جایگزین شدن نیروگاه و جابه‌جایی بخشی از تولید این نیروگاه، افزود: برای جابه‌جایی تولید، طرح حدود ۶ ساختگاه تولید انرژی تجدیدپذیر تحویل داده شده است.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با توان تولید ۱۰۰ مگابایت برق در شهرستان محلات به زودی وارد مدار می‌شود که ۱۰ درصد برق کشور را تولید می‌کند.

استاندار مرکزی با اشاره به ایستادگی در مقابل درخواست توسعه نیروگاه شازند ادامه داد: برخلاف فشارهای موجود، مجوز این اقدام را نخواهیم داد.

مخلص‌الائمه توضیح داد: ناترازی تولید و مصرف برق، گاز و گازوئیل دیگر عوامل استفاده از مازوت است و به عنوان مثال در زمستان میزان مصرف گاز بیش از تولید است که با کمبود مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: حذف بسیاری از مصارف پتروشیمی از سوخت گاز، محدودیت صادرات گاز و قطع تزریق گاز به میادین نفتی که در اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد برای تأمین گاز مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، سلامت، عدالت در بخش‌های امنیت، آزادی، رفاه، تقویت و هدایت بهداشت و درمان را از مهم‌ترین مسائل عنوان کرد.

استاندار مرکزی گفت: بیش از یک‌هزار تکلیف در سند تحول دولت مردمی برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است و افزایش امید به زندگی و زندگی سالم، کاهش نرخ شیوع و بار بیماری‌ها و سال‌های از دست رفته عمر، کاهش هزینه‌های سلامت افزایش پوشش بیمه‌های پایه و افزایش سهم دارویی کشور را از جمله سرفصل‌های بخش بهداشت و درمان این سند است.

۸۰ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور

وی افزود: همه مسئولین کشور به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند، اما باید توجه داشت ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که اگر ۳۰ سال بودجه کشور برای تکمیل این طرح‌ها تخصیص داده شود باز هم برای تکمیل این طرح‌ها کافی نیست.

استاندار مرکزی عنوان کرد: راه‌اندازی بیمارستان تخصصی زنان و زایمان با تجهیزات نوین در اراک را یکی از طرح‌های مهم استان مرکزی دانست و اضافه کرد: اجرای این طرح از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و در آینده‌ای نزدیک نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

۹۰ نانوایی در استان مرکزی نان کامل توزیع می‌کنند

استاندار مرکزی با اشاره به پایه گذاری نهضت نان سالم بعد از ۱۰ ها سال در استان مرکزی، گفت: امروز ۹۰ نانوایی در استان مرکزی نان کامل توزیع می‌کنند و آمادگی کامل برای کمک به دیگر استان‌ها در ایجاد نهضت نان سالم وجود دارد.

مخلص الائمه ادامه داد: تقاضای نان کامل توسط مردم از نانوایی‌ها موجب تقاضای نانوا برای آرد کامل می‌شود.
استاندار مرکزی با تاکید بر حذف آرد سفید انگلیسی اظهار کرد: آرد باکیفیت باید در اختیار نانوایی‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: متأسفانه برخی از نانوایی‌ها سبوس را با آرد سفید مخلوط می‌کنند که این خود به مراتب آسیب بیشتری به همراه دارد.

کد خبر 5981483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند