۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

اسلامی تشریح کرد؛

تجاری‌سازی پژوهش‌های هسته‌ای در بخش سلامت

تجاری‌سازی پژوهش‌های هسته‌ای در بخش سلامت

کرج-رییس سازمان انرژی اتمی از دستور کار این سازمان برای تجاری‌سازی پژوهش‌های هسته‌ای در بخش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح دوشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دومین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما با تاکید بر فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی جهت تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی و هسته‌ای در بخش سلامت و خدمات اجتماعی، اظهار کرد: برای همین منظور هدف‌گذاری در دستورکار است تا ۵۰ مرکز و کلینیک سلامت محور هسته‌ای تا پایان سال آینده افتتاح شود.

اسلامی با اشاره به مزیت‌های پلاسما درمانی در درمان زخم دیابت افزود: طبق برسی‌های علمی این روش در درمان زخم‌های دیابتی تأثیرگذار است و به همین دلیل در دستورکار ما هم قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه هفته گذشته نیز یک کلینیک سلامت‌محور هسته‌ای در شهرستان ورامین استان تهران به بهره‌برداری رسید، افزود: در تلاشیم تا خدمات علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی در جامعه گسترش دهیم تا مردم از مزایای این دانش بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پلاسما که امروز با حضور اساتید دانشگاه و پزشکان متخصص و عمومی کشور در کرج برگزار می‌شود، تصریح کرد: همزمان با این همایش نخستین سامانه پلاسماتراپی کشور که به تازگی در بیمارستان شهدای تجریش تهران مراحل آزمایشی خود را با موفقیت طی کرده است‌، رونمایی می‌شود.

همچنین شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز گفت: تاکنون ۶۰ هزار بیمار دیابتی در این استان تحت درمان قرار گرفته که راه اندازی مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی کرج تحولی شگرف در درمان زخم‌های دیابتی به شمار می‌رود.

کد خبر 5982144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha