۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد:

گسترش و تبلیغ سنت حسنه وقف یک ضرورت است

گسترش و تبلیغ سنت حسنه وقف یک ضرورت است

یاسوج- مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه، گسترش و تبلیغ سنت حسنه وقف، یک ضرورت است و در این راستا تفاهم نامه ای با حوزه علمیه خواهران استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه در راستای همکاری و تعامل برای استفاده و بهره برداری از ظرفیت و امکانات هر دو نهاد در راستای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های مشترک است.

وی تصریح کرد: این توافقنامه با تکیه بر اصول و مبانی تأسیس مشترک هر دو نهاد و اختیارات سازمانی و با توجه به ضرورت همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی دینی در جهت نیل به اهداف و مأموریت‌های خطیر و مقدس اسلامی و ارتقا، تقویت و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه، منعقد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان توسعه، گسترش و تبلیغ سنت حسنه وقف و همکاری برای احیا این حسنات، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی مدارس علمیه و حمایت از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون نشر، تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

نصیر الاسلامی افزود: تشکیل کار گروه همکاری و تعامل به منظور تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های همکاری، تعیین محورها و اولویت‌ها و حمایت پژوهشی و تحقیقاتی حوزه‌های علمیه در زمینه وقف و قرآن و عترت از جمله اهداف تفاهم نامه است.

وی معرفی مبلغین، مشاورین و نیروهای فرهنگی مورد نیاز سازمان در زمینه‌های تبلیغی و امور فرهنگی امامزادگان، هدایت بخشی از تحقیقات پژوهشی و پایان نامه‌های طلاب در زمینه تبیین و تبلیغ سنت حسنه وقف و همچنین همکاری در راستای شناسایی و احیا موقوفات عام و موقوفات مدارس علمیه خواهران را از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

نصیر الاسلامی افزود: اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه، در بخش مهمی از اهداف، مأموریت‌ها و تکالیف قانونی مربوطه در عرصه نشر، ترویج و آموزش علوم و معارف قرآنی و اسلامی، تربیت مربیان، مبلغین دینی و قرآنی، اشتراک و همسویی دارد.

کد خبر 5982504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha