۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد

 هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گفت: با توجه به وزش باد جنوبی احتمال آسیب به سازه های سست، سقوط اجسام و وقوع آتش سوزی دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا فردا در منطقه است.

وی افزود: طی این مدت آسمان صاف تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی به ویژه از بعد از ظهر فردا جمعه و در ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید و در پاره‌ای نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه یا مه آلود شدن هوا پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت فردا در استان خبر داد و اضافه کرد: با شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش دما، وزش باد شمالی، بعضی ساعات بارندگی مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت احتمال رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بارش به صورت برف است، ادامه داد: از اواخر وقت شنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر و طی این مدت یخبندان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد جنوبی احتمال آسیب به سازه‌های سست، سقوط اجسام و وقوع آتش سوزی دور از انتظار نیست.

کد خبر 5985444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روح الله IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      5 1
      سلام برف کی جلگه میاد
    • امیر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      1 1
      باید سالیانه در هر استان دومیلیارد درخت بکاریم بازسازی طبیعت تنها را حل تا مثل ترکیه که درخت از کشور ما بیشتر بارونه برف می‌بارد در کشور ما هم بارون برف ببارد وجلوگیرازتخریب جنگلهای تنها را حل
    • امید IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      هیچوقت توی استان گیلان اینجوری نبود هوامون،توی ماسوله و قطعه رودخان برداشتن همهء کوه رو ویلا زدن آپارتمان زدن روی کوه اینجا الان همش باد میاد بادهای شدید.خونه ها اینجا ویلایی هستند و باد ضعیفشون میکنه...کی جواب میده؟؟؟دولت مردمی؟!!