۱۷ دی ۱۴۰۲، ۷:۵۶

دادستان کرمان:

تمام عوامل دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان بازداشت شدند

تمام عوامل دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان بازداشت شدند

کرمان- دادستان کرمان گفت: تمام عوامل دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه استانی کرمان با اشاره به کشفیات صورت گرفته قبل از مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: ۱۶ بمب در استان کرمان کشف شده که قدرت انفجار هر کدام از آنها از این جلیقه‌های عامل انتحاری بیشتر بود، اما با عنایت خدا و تلاش سربازان گمنام امام زمان کشف شد.

مدعی‌العموم در کرمان اظهار کرد: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات به علت شکست مفتضحانه اسراییل و شکسته شدن هیمنه صهیونیست‌ها پس از طوفان‌الاقصی وجود داشت؛ آنها به دنبال انتقام از سردار سلیمانی، مزار و زایران حاج قاسم بودند که این گروه‌ها به صورت منسجم، متحد و با برنامه دنبال این اقدام تروریستی بودند.

وی گفت: زمانی که انتحاری اول صورت گرفت، من در نزدیکی محل انفجار بودم که اطلاع دادند، حادثه دوم نیز اتفاق افتاد و ما در محل حاضر شدیم.

بخشی ادامه داد: در وهله اول بررسی‌هایی که وظیفه دادستان است را با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان بر یک محور آغاز کردیم، پیشگیری و برآورد اطلاعاتی در مورد این بود که دوستان شورای تأمین چکار کردند، طرح و برنامه آنها چه بود و در مرحله اجرا و عمل چه اقداماتی انجام دادند.

دادستان کرمان اضافه کرد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی از سه سال قبل شروع به کار کرد و ۲ کمیته ایمنی و امنیتی را دارد که آسیب‌شناسی در مورد مراسم سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته توسط نیروهای نظامی و امنیتی هم انجام شد.

بخشی ابراز داشت: کمیسیون امنیتی ویژه مراسم سالگرد هم تشکیل شد و من در دو جلسه شاهد این بودم که این جلسات با حضور معاونان وزارت اطلاعات برگزار شد و تدابیر لازم توسط دوستان اندیشیده شد و استقرار نیروهای بیشتر نسبت به سال قبل مدنظر قرار گرفت که این نیروها هم در کرمان مستقر شدند.

وی عنوان کرد: خبرهایی بود که گروه‌های مختلف ازجمله داعش و منافقین می‌خواهند، اقداماتی را انجام دهند و تمام توان استان پای کار آمد و علاوه بر دوستان اطلاعات و اطلاعات سپاه، حتی ارتش تا چند کیلومتر ریزپرنده‌ها را رصد می‌کرد و سگ‌های ویژه کشف موادمنفجره حضور داشتند.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه تمام منطقه گلزار شهدای کرمان با وسایل فنی و الکترونیکی و سگ‌ها قبل از مراسم چک شد، تصریح کرد: این یک شایعه است که گفته می‌شود، موادمنفجره در سطل زباله بوده، زیرا هر دو مورد به صورت انتحاری بوده است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نتوانسته‌اند موادمنفجره در محدوده گلزار شهدا کار بگذارند، عنوان کرد: ۲۳ عنصر داعشی آماده عملیات انتحاری در استان کرمان در ماه‌های اخیر دستگیر شدند.

بخشی از انجام کار کارشناسی برای گیت‌های گلزار شهدای کرمان خبر داد و افزود: گیت‌های اولیه و گیت بعد از زیرگذر به‌شکل ترکیبی بود و عامل انتحاری به غیر از این نقطه نمی‌توانست حرکتی انجام دهد و در هر جا هم بود این انفجار صورت می‌گرفت، عامل انتحاری قبل از گیت خود را منفجر می‌کرد.

وی تاکید کرد: گیت اول ما به صورت فیزیکی در دو طرف مسیر بود و نیروهای چهره‌زن هم حضور داشتند و از طریق فنی و هوشمند هم چک می‌شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: یکی از شواهدی که نشان می‌دهد عامل انتحاری نتوانست وارد جمعیت اصلی شود، این است که نیروهای انتظامی حضور داشتند و در این ۲ حادثه سه شهید و ۱۹ مجروح تقدیم کرده‌اند.

بخشی در ادامه سخنان خود درباره پژو ۴۰۵ سربی رنگ مستقر در محل سانحه تروریستی کرمان هم گفت: این پژو بررسی شد و متوجه شدیم، کارت تردد داشته است زیرا خودروهای مجاز با کارت تردد می‌توانستند وارد محدوده شود و این خودرو هم باید تجهیزات را می‌آورد و اشکالی بر آن وارد نبود و عنایت الهی بود که این پژو در آنجا قرار گرفته بود، زیرا کمربندهای انتحاری دارای ساچمه‌های زیادی است و اگر این خودرو نبود، شهدای بیشتری داشتیم.

وی ابراز داشت: در کمترین زمان ممکن محلی که جلیقه‌های انتحاری ساخته شده بود در حاشیه شهر کرمان کشف شد زیرا آنها قصد داشتند در مراسم صبح تشییع شهدا از این جلیقه‌ها استفاده کنند و عملیات تروریستی دیگری را انجام دهند، اما از این عملیات جلوگیری شد.

بخشی یادآور شد: استاندار کرمان قبل از برگزاری مراسم سالگرد سردار سلیمانی در ۲ جلسه شورای امنیت کشور شرکت کرد و اطلاع دارم، دولت و استاندار کرمان اقداماتی را انجام دادند تا زیرساخت‌های امنیتی ارتقا یابد.

وی اظهار داشت: ما یک‌سری بررسی‌های میدانی را انجام دادیم، جلسه با حفاظت مجموعه‌های مختلف ازجمله اطلاعات، سپاه، انتظامی و ارتش برگزار کردیم و نیروهای حفاظت اطلاعات به من اعلام کردند تا این لحظه هیچ قصوری از مجموعه متولی برگزاری سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی انجام نشده است.

بخشی از حضور نیروهایی از ستاد کل نیروهای مسلح و کمیسیون امنیت مجلس در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: این افراد نیز در حال بررسی موضوع هستند.

وی با تکرار این موضوع که هنوز در زمینه قصور فرد یا افراد به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و شاهد تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران قبل از برگزاری سالگرد بودیم، اضافه کرد: وظیفه ذاتی ما این است اگر در آینده بر اساس نظریات کارشناسان به مطلب، سند و یا مدرکی برسیم که قصوری بوده است و فرد یا اشخاصی مرتکب سهل‌انگاری شده‌اند، برخورد می‌کنیم و مماشاتی هم نداریم، اما تا این لحظه به این مطلب نرسیده‌ایم.

دادستان کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا در برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سال جاری نسبت به سال گذشته دقت کمتری صورت گرفته است، تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه این طور نیست و ۱۰۰ درصد اقدامات پیشگیرانه امنیتی بیشتر شده بود و تعداد نیروها هم بیشتر از سال قبل بود و اقدامات فنی و هوشمند، استفاده از دوربین‌های حرارتی و پهپاد هم قابل‌توجه است.

بخشی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عوامل انتحاری با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات عنوان کرد: یکی از عوامل انتحاری در جنایت کرمان اهل تاجیکستان بوده است و هویت بقیه این افراد در دست بررسی است.

وی ادامه داد: ۲ عامل انتحاری که قصد عملیات در آیین تشییع شهدای سانحه تروریستی کرمان را داشتند هم قبل از مراسم شناسایی شدند که تعیین‌تکلیف اطلاعاتی شده‌اند.

وی اظهار داشت: همان‌طور که تکلیف داریم با مسببان این حادثه برخورد قاطع داشته باشیم با افرادی که اخیراً در فضای مجازی و رسانه‌ها اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند و نیروهای خدوم امنیتی در راستای سیاست اسراییل زیرسوال می‌برند را شناسایی می‌کنیم و برخورد لازم صورت می‌گیرد زیرا بی‌انصافی‌ست که بدون تحقیق و بررسی اظهارنظری کنیم که در راستای سیاست صهیونیست‌هاست.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه تیم تروریستی گلزار شهدای کرمان به‌طور کامل جمع‌آوری شده است، اما متذکر شد: نباید غافل باشیم و اگر فکر کنیم وضعیت مطلوب است، بزرگترین اشتباه را کرده‌ایم.

کد خبر 5987448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احسان FR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      86 15
      سوال اینجاست چرا قبل از انفجار دستگیر نشدند؟
      • ناشناس DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        30 35
        شما بفرمایید چه جوری!؟ نشستین بیرون گود و میگین گردش کن؟؟؟؟؟؟
      • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        0 0
        سوال دیگه چرا فقط مردم عادی شهید شدن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      52 40
      زنده‌باد حافظان امنیت دمتون گرم خسته‌ نباشید مثل‌همیشه‌دشمنان‌اسلام‌نا‌امید‌کنید
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      61 11
      قوه‌قضائیه محترم خواهشمنديم اشد مجازات را برایشان اعمال نمایید
    • کرمان تسلیت IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      63 8
      کرمان تسلیت
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      50 15
      خدا پشتو پناهتون باشه
    • ناشاس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      41 4
      یاصاحب الزمان به تو پناه مبرم ازشر دشمنانت ودشمنان پیروانت ویاری می طلبم از شما درجهت رسواشدن قاتلان پیروانت که به هیچ کس رحم نمی‌کند
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      39 4
      بسم رب الشهدا و الصدیقین انا لله وانا الیه راجعون شهادت هنر مردان خداست و سند مادران زهراییست در روز یوم الحسرت و در محضر انبیاء و اولیاء و خداوند قادر و قاهر انشاالله
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      28 40
      تمامی افراد خانواده ی تروریست‌هایی که درایران جنایت کردندباید کشته شوند و دارایی هایشان به خانواده های بازماندگان ترور اهداشود.
      • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        77 11
        یه داعشی بی پدر انتحاری کرده گیرم خوانوادشم اینجا باشه .خوانوادش که تو جرمش شریک نیست که کشته شده.توی هیچ دین و مذهبی خوانواده مجرم رو بخاطر جرم یک عضو نمی‌کشن.
      • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        14 46
        باید زنده به گورشن خودشون
      • لیلا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        6 2
        چه ربطی به خانواده داره ... در دین اسلام خانواده را در ازای قانون شکنی مجازات نمیکنند
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      39 30
      خدایا خودت نگهدار سپاه نیرو انتظامی باش خدا خیرتون بده که امنیت مردم در دست گرفتین انشالله با یاری شما و سردار عزیزمون انتقام همه شهدارو ازشون میگیریم مرک بر امریکا اسرائیل غاصب
    • ابوالفضل IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      25 28
      خدا قوت بچه های سپاه به کوری چشم دشمنان ایرانم روز به روز ایران قوت بیشتری خواهم گرفت......ما از شهید دادن نمیترسیم بلکه محکمتر از اینکه هستیم خواهم شد...زنده باد ایران مرگ بر امریکای خائن
    • FR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      25 15
      باسلام صلوات بر روان پاک شهدای زوار سردار دلها حاج قاسم وخدا قوت به سرباز آن گمنام امام زمان تقاضا دارم به مردم اطلاع رسانی شود به هیج فرد مهاجر بدون مدرک جا. ومکان سکونت ندهند
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      31 8
      اعدام فوری تروریسها فوری فوری
    • حسین آسترکی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      12 9
      آفرین مرحبا .مکرو ومکرالله والله خیروالماکرین الحمدلله ربالعالمین
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      42 7
      نوش دارو پس از مرگ سهراب
    • احسان IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      12 12
      عالی بود دستتون درد نکنه ،،،،،
    • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      31 2
      خدا قوت نوش دارو پس از مرگ سهراب چه سود!سردار سلیمانی به تنهایی برای همه کشورهای منطقه بویژه ایران امنیت ایجاد کرد. آیا کشتار در مراسم سالگرد آن شهید بزرگ برای همه ما بویژه مسئولین امنیتی کشور قصور در انجام و ظیفه نیست؟!
    • ابراهیم IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      81 3
      چرا قبل از حادثه شناسایی نشدند با اینکه خبرهایی به گوشتان رسیده بود که می‌خواهند عملیات انجام بدهند؟ چطور وارد کشور می‌شوند؟ مرزهای ما اینقدر بی در و پیکر است؟ چطور در ایران منزل اجاره می‌کنند؟.... واقعا که! نوش دارو بعد مرگ سهراب فایده نداره. نمونه سهل انگاریتون حادثه دوم شاه چراغ و....
    • محسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      13 35
      آفرین خدا قوت ولی راحت اعدام نشن روزی هزار بار آرزوی مرگ داشته باشند
    • ابراهیم IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      14 50
      لطفا اعدامشون نکنید. اینها طوری مغزشون شستو شو شده از مرگ نمیترسن. باید یک قفس سگ تهیه کنید بقیشون بندازین داخل قفس وسط زباله دانی کرمان چندماه لخت لخت نگه دارین بعد همراه زباله ها آتیششون بزنید.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      15 36
      باید تمام بنگاه‌های ملکی را موظف نمود که حداقل آموزش‌ها را ببینند که افراد مشکوک را گزارش دهند
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      11 76
      چرا ایران شکایت رسمی از کشورهای که پشت این ماجرا هستن نمیکنه تا کی ما باید با پاکستان و باکو مدارا کنیم
    • غلامرضا هاشمی CZ ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      23 46
      به علی کریمی بگید به چه قیمت فقط همین
    • هادی یحیایی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      12 11
      احسنت ودرود خداوند بر سربازان امام زمان توروخدا بزنید این بیشرفهایی که بمب گذاری میکنن را به هلاکت برسونید
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      13 6
      ممنون همیشه موفق کرمان وایران تسلیت خواهشن خواهشن اقای مسول پیگیر انهایی که بدون هیچ مدرکی تو ایران هستن مرزها کنترل خواهش می کنیم نشینیم بعد فاجعه دست به کار شیم اول درمان بعد جراحی ممنون از امنیت خسته نباشید
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      14 5
      نوش دارو بعد مرگ سهراب
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 0
      باید پدرشونو در بیارن.نه این راهی نباید بکشنشون.خیلیهاشون اطلاعاتی دارند که شاید زمان زیادی ببره تا از زبونشون بکشند بیرون سپاه عزیز خودشون خوب بلدن ویکا. کنند مردم نباید تو این قضیه دخالت کنند.درسته همه ما داغ دیده‌ایم و منتظر اشد مجازاتشون هستیم.
    • ز IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      14 8
      تورو خدا عوامل تروریستی رو نکشین مرگ لایقشان نیست گوشت بدنشان را ببرید ونمک توش بریزید تا درد خانواده شهید و حس کنن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      10 24
      مرگ برسران فتنه وبراسرائیل نفهم وآمریکای الاغ وبروطن فروشان خائن
    • سلام ودرودخدابه شهدا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      17 0
      انشاءالله هرچه زودتربامسببان حادثه تلخ وناگواراستان کرمان درهمان مکان درحضورمردم عزیزمجازات سنگینی شوندتادنیابداندجایشان زندان نیست مفت بخورندمماشات دیگربس است بایدیک جادرست کنندچندتاتمساح ول کنندواین وطن فروشهاراخوراک تمساح کنندآنهم درحضورمردم
    • علی AE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      16 1
      سلام درود خداوند بر سربازان گم نام امام زمان
    • ب. گ IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      18 0
      جهت ایجاد امنیت بیشتر در کشور باید دیوارهای بتونی بلند هر چه سریعتر در مرزهای شرقی ایجاد شود جلوی مهاجرت بی رویه اتباع به ایران گرفته شود واستان سیستان وبلوچستان به جهت ایجاد امنیت بیشتر ورشد اقتصادی به چهار منطقه یا استان تبدیل شود
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      9 2
      خداوند به نیروی انتظامی وامنیتی وسربازان گمنام امام زمان همیشه کمک وپشت پناهشان باشد انشااله خداوند هرچه داعشی هست نابودکندانشااله
    • سهیل IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      31 3
      شما که میدونستید چرا مردم رو جمع کردید بدون مردم سالگرد برگزار میکردید
    • US ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 1
      داعش گروهی کثیف. ضد بشریت. ضد دین. ضد خدا اما. به یاری پروردگار. بزرگ. ریشه داعش را کاملا خشک میکنیم و البته ریشه. منافقین وطن فروش. هم باید خشک بشود زنده باد ایران. و زنده باد ملت بزرگ. و فرهیخته و با تمدن. ایران. عزیز. زنده باد قوم. بزرگ. پارس
    • علی قاسمی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 1
      درودخدا برشهدا..اینها برای یک هدف شهیدشدن وآن اسلام وقران بوددرودبررهبرفرزانه وعظیم الشان..
    • ارمان IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 0
      کرمان تسلیت
    • علی FR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      اینهمه داعشی تو مملکت وارد شدند واماده عملیات یعنی مرز ورودی ما برای این تروریستها کاملا باز هست خدا بخیر کنه
    • م IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 0
      چرا ترکیه در مرزها دیوار میکشد ولی ما انجام نمیدهیم.ی
    • توکلی NL ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 0
      تشکر میکنم از زحمات شما ومامورین لطفاً در دادگاه علنی محاکمه شوند تا دهن وطن فروش های پست بسته شود و سریعا اعدام شوند تا دیگران هم بدانند چوبه اعدام منتظر مابقی هست
    • محمدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 0
      خداوند نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را حفظ کنه ،اگه تلاش آنها نبود حجم انفجار ها خیلی بیشتر بود و مانع انفجار در روز مراسم تشییع شهدا شدند درود بر سربازان گمنام امام زمان
    • شروین۲۰۴۰ IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      حاجی جان همینجوری پیگیر دستگیری اختلاسگران چپاولگران غارتگران بیت المال مفسدین اقتصادی رانت خواران محتکران گرانفروشان دزدان باشین مملکت گل و بلبل میشه پیگیر خروج چند ده میلیون اتباع باشید که منجر به نابودی منابع و اشتغال جوانان و تورم و نابودی امنیت اجتماعی شده پیگیر جریان چای دبش ها باشید
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      درود بر دلاور مردان ایران زنده باد وطن
    • احمد قره چاپلو IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      🖤 سلیمانی سلیمان دل ماست زاو در دل هزاران شور برپاست اگر که سیل خون اندر مزارش شکوه و عزتش برما چو برجاست🖤 🖤سلام سردار🖤 سرم اندر سر سودای یاراست زمردان خدا دین گل عذار است جهان آکنده از بوی خوش دوست همی ورد زبان صد هزار است دراین بزم بلندو سر به افلاک همیشه چون ستاره نورو ناراست دلم
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      دم‌نیرویهای‌امام‌زمان‌گرم‌خسته‌نباشیددلاوران‌درودبرشماامیدوارم‌‌ایران‌اسلامی‌همیشه‌پیروزباشد
    • ایرانی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      لطفا مراقب باشید این بیشرفهای داعشی در کمین ایران هستند۳۵۸
    • دلسوز نظام IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      درود بر سربازان گمنام امام زمان ( ع) خسته نباشید امنیتمان و آرامشمان را مدیون شما عزیزان هستیم خدا پشت و پناهتان درود بر شرفتان.یا علی.
    • فاطمه IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      چه روزهای سختی بر ملت ایران می گذرد جیگر آدم اتیش،می،گیره
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      مرگ برامریکا فقط بایستی بایک حمله برق آسای موشکی قال قضیه اسراییل راکند
    • سنجر سلاجقه GB ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      لعنت بر اسرائیل غاصب جنایتکار .ومتشکر از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارتش و نیروهای انتظامی و بسیج..
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 0
      خدا لعنت کند تروریستها را که ایران عزیز را ناامن میکنند اینها را به سزای اعمالشون برسانید دیگر این غلطها رانکنند
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 0
      پس چرا باوجود اینهمه دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی این اتفاق افتاد .کجای کار میلنگید شما که میگین همه چی پای کار بود .ردیاب مواد اگر بوده پس چرا مشاهده نکرده مواد رو؟