۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی آماده پذیرایی از معتکفین/آغاز ثبت نام

۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی آماده پذیرایی از معتکفین/آغاز ثبت نام

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۳۰ مسجد استان آماده پذیرایی از معتکفین گفت: ثبت نام برای اعتکاف از ۲۳ دی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح شنبه در نشست خبری با موضوع اعتکاف ۱۴۰۲ اظهار کرد: کسی که در جبهه فرهنگی و اجتماعی به مردم نفع می رساند مانند باران است که هم خود حال خوبی دارد و هم به مردم احساس مثبتی منتقل می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: نمونه این افراد فعالان در اردوهای جهادی هستند که هم به دیگران نفع می رسانند و هم از لبخند همان کودک محروم خودشان آرامش وجدان پیدا می کنند.

سالاری با تأکید بر اینکه طبق روایات ماه رجب ماه کاشت، ماه شعبان ماه داشت و رمضان ماه برداشت است، ادامه داد: خداوند در ماه رجب آبشاری از رحمت خود را قرار داده است.

وی افزود: طبق نقل تاریخی حتی عرب جاهلی به حرمت ماه رجب دست از قتال با خدا بر می داشت و چه خوب است در این ماه ما نیز با دست کشیدن از معصیت دست از جنگ با خدا برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اعتکاف سفر از جسم به جان است، گفت: معتکفین بهترین مکان یعنی مسجد، بهترین زمان یعنی ماه رحمت و با زبان روزه را برای عبادت برمی گزینند.

۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر سال گذشته در اعتکاف شرکت کردند

وی اظهارکرد: به برکت خون شهدا و انقلاب در خراسان جنوبی ۲۳۰ نقطه برای پذیرایی از معتکفین اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از همشهریان خراسان جنوبی با غالب جمعیتی جوان در اعتکاف شرکت کردند، گفت: این میزان معتکف در زمان اوج فتنه سال ۱۴۰۲ بود که دشمن می خواست جوان جدا را از باورهای دینی به تصویر بکشد.

سالاری مکی با اشاره به اینکه روایتگری خوبی از جوانان معتکف نداشته ایم، ادامه داد: در اعتکاف سال جاری ۷۰ نفر از دختران جبهه حاج قاسم تصمیم بر روایتگری اعتکاف را در حد توان و قلم خود دارند.

وی ادامه داد: ثبت نام اعتکاف از ۲۳ دی ماه از طریق سامانه جامع اعتکاف خراسان جنوبی به آدرس etekafskh.ir آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سقف هزینه شرکت در این برنامه ۳۰۰ تومان تعیین شده است ولی برخی از مساجد به واسطه مشارکت خیرین هزینه کمتری در نظر گرفته شده است.

اعتکاف مادر و کودک در خراسان جنوبی

سالاری مکی با بیان اینکه ۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی اعلام آمادگی برای پذیرایی از ۱۵ هزار و ۱۰۰ معتکف را داشته اند، ادامه داد: در سال جاری اعتکاف مادر و کودک، اعتکاف دانش آموزی و … را خواهیم داشت

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ مبلغ تخصصی ویژه دانش آموزی در جمع معتکفین نوجوان برنامه های فرهنگی و تبیینی را خواهند داشت، افزود: ۴۰۰ مبلغ استانی نیز برنامه های فرهنگی اعتکاف را پیگیری می کنند.

کد خبر 5992970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha