۲۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۳

رییس دانشگاه علامه:

مأموریت اصلی دانشگاه علامه تحول علوم‌انسانی است

مأموریت اصلی دانشگاه علامه تحول علوم‌انسانی است

رییس دانشگاه علامه گفت: سال ۱۴۰۰ برنامه راهبردی دانشگاه علامه تدوین شد و براساس آن محور اصلی دانشگاه و مأموریت دانشگاه تحول علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در اولین همایش بهره وری در علوم و تحقیقات و فناوری که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه برگزار شد گفت: دانشگاه علامه پیشینه ۶۵ساله دارد و شروع آن از سال ۶۳ بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی همچنین ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده در دانشگاه علامه فعال هستند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ۶۴ شهید توسط دانشگاه علامه به انقلاب تقدیم شده است که می توان از بین آنها به شهید همت اشاره کرد.

وی افزود: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از دانشگاه علامه فارع التحصیل شده و خیلی از وزرای فعلی و قدیم فارغ التحصیل دانشگاه علامه هستند.

معتمدی افزود: حدود ۲۷۰ رشته در دانشگاه علامه فعال است و این دانشگاه جز دانشگاه های برتر است و امسال‌ نیز جز دانشگاه های برتر جهانی در رتبه بندی تایمز قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ برنامه راهبردی دانشگاه علامه تدوین شد و براساس آن محور اصلی دانشگاه و مأموریت دانشگاه تحول علوم انسانی است.

وی اظهار داشت: یکی از بحث های جدی ما نشان دادن اثر بخشی علوم انسانی است که بخشی از آن با نقش آفرینی علوم انسانی در حل مشکلات جامعه خود را نشان‌می دهد و از طرفی هم فارغ التحصیل دانشگاه باید مطابق تخصصی که دارد نقش آفرین کند.

رییس دانشگاه علامه افزود: در دانشگاه علامه تمام دانشجویان ترم آخر با ایده های کسب و کار آشنا می شوند. بنابراین مراکز اشتعال و کار آفرینی ایجاد کرده ایم و حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه بهره وری نیز در سال ۱۴۰۰ یکی از برنامه های محوری دانشگاه بهره‌وری بود برنامه های دانشگاه جنبه تزیینی ندارد و هر ۶۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه همه در راستای برنامه راهبردی دانشگاه برنامه های خود را اعلام کرده اند.

کد خبر 5995888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha