۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

رویداد جامعه‌پرداز به دنبال کارآمدی مجموعه های مردم‌نهاد است

رویداد جامعه‌پرداز به دنبال کارآمدی مجموعه های مردم‌نهاد است

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: رویداد جامعه‌پرداز به دنبال تحقق کارآمدی مجموعه های مردم‌نهاد و مردم‌بنیاد برای دست‌یابی به ایران قوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد بازرگان قبل از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح رویداد جامعه‌پرداز که با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با تاکید بر اینکه دست‌یابی به «ایران قوی» در گرو برخورداری از یک استراتژی راهبردی است، افزود: این استراتژی باید کارآمدی مردم‌نهاد و مردم‌بنیاد به عنوان یکی از اهداف مهم رویداد جامعه‌پرداز باشد.

وی از شبکه‌سازی و توانمند کردن کنشگران به عنوان وظایف اصلی رویداد جامعه‌پرداز یاد کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم نمونه بارزی از مشارکت مردمی بیان کنیم، بی‌شک انجمن خیریه مهرانه زنجان یکی از این نمونه‌ها است که به همت مردم شکل گرفته است تا بیمارانی که با مشکل سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند، هزینه کمتری را برای درمان خود پرداخت کنند.

این مسؤول با بیان اینکه جوامعی موفق هستند که پایبند به شاخص‌های خود باشند، اظهار کرد: یکی از این شاخص‌های مهم، آگاهی عموم مردم است؛ چرا که این آگاهی باعث می‌شود مردم بر امور نظارت دقیق داشته، در مسائل مختلف مشارکت کرده و در نهایت موضوعات مهم جامعه به صورت یک دغدغه همگانی حل و فصل و رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم در هر جامعه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید مهم شمرده شود، تصریح کرد: تا زمانی که این آگاهی در مردم متبلور نشده و شکوفا نشود، مردم نیز نسبت به مسائل مختلف جامعه که ارتباط مستقیم با نوع زندگی آن‌ها دارد، حساس نخواهند شد، به همین خاطر این آگاهی باعث مسوولیت‌پذیری و حضور مردم در عرصه شده و این خود فضا را برای مدیریت آماده می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، یکی از دغدغه‌های مهم جامعه امروز را بالا رفتن سن ازدواج عنوان و با بیان اینکه این موضوع رفته رفته به یک معضل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بدون شک باید برای حل این معضل چاره‌اندیشی کرد؛ چرا که اگر قرار باشد این روند تداوم یابد، یک هشدار جدی برای جامعه تلقی خواهد شد و این یعنی زنگ خطر سوق جامعه به سمت پیری به صدا در خواهد آمد.

بازرگان با یادآوری اینکه مردم ایران اسلامی در طول چهار دهه گذشته نشان دادند که هر جا مشارکت و حضور جدی داشته‌اند، کشور توانسته است مسیر پیشرفت را با موفقیت طی کند، عنوان کرد: یکی از همین عرصه‌ها، حضور آگاهانه مردم در هشت سال جنگ تحمیلی بود که در نهایت با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه مردم در ادوار گذشته با حضور بصیرت‌مندانه خود توانستند توطئه و فتنه دشمنان را خنثی کنند، افزود: شاخص مهم دیگری که امروز از اهمیت زیادی برخوردار است، مشارکت مردم در صحنه‌های حساس است؛ چرا که این حضور باعث می‌شود تا مردم نظارت بیشتری بر عملکرد مسؤولان داشته باشند.

کد خبر 5997148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha