۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک:

هزار اصله نهال در دومین پویش نهال‌کاری در اراک کاشته شد

هزار اصله نهال در دومین پویش نهال‌کاری در اراک کاشته شد

اراک- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از کاشت هزار اصله نهال در دومین پویش نهال‌کاری با تعامل بسیج سازندگی در پارک جنگلی فدک اراک خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی بعداز ظهر پنجشنبه در حاشیه دومین پویش نهال کاری استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دومین پویش نهال‌کاری، یک هزار اصله نهال شامل داغداغان، سنجد و سرو خمره‌ای گلدانی در ۴ هکتار از اراضی حاشیه پارک جنگلی کاشته شد.

وی افزود: پیرو تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج و با توجه به ظرفیت بزرگی که در بسیج وجود دارد، تصمیم بر این شد که در راستای اجرای طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و ۱۶ میلیون درخت در استان مرکزی، از امکانات بسیج استان در سطح وسیع استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک افزود: پویش کاشت یک هزار اصله نهال در مساحتی بالغ بر ۴ هکتار از اراضی پارک جنگلی فدک انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، توسعه فضای سبز، کنترل روان آب‌ها، افزایش نفوذپذیری خاک و جلوگیری از فرسایش خاک است.

رضایی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و ماشین آلات بسیج بیان کرد: در نخستین پویش مشترک با بسیج سازندگی که به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت در پانزدهم دی ماه امسال، با حضور بالغ بر ۷۰ نفر از نیروهای بسیجی به همراه ۵۰ نفر از کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برگزار شد نیز ۱۵۰۰ اصله نهال در مساحتی بالغ بر ۴ هکتار از اراضی پارک جنگلی فدک کاشته شد.

کد خبر 5998318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha