۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

توزیع گوشت منجمد ۲۸۵ هزار تومانی/ واردات روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم

توزیع گوشت منجمد ۲۸۵ هزار تومانی/ واردات روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای توزیع گسترده گوشت منجمد وارداتی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان خبر داد و گفت: از هفته آینده واردات گوشت گرم به ۳۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا پیمان پاک در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: به دلیل خشک‌سالی دو سال اخیر و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی که یک تکلیف قانونی بود، پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام‌های مولد دچار آسیب شد.

وی گفت: برای رفع این مشکل، واردات گوشت گرم و منجمد در دستور کار دولت است و روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که از ۸ کشور در حال واردات است. از هفته آینده واردات گوشت قرمز گرم افزایش خواهد یافت و به ۳۰۰ تن خواهد رسید.

پیمان پاک افزود: عرضه گوشت منجمد برزیلی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان هم افزایش خواهد یافت که مجموعه‌های بزرگ پرمصرف مثل رستوران‌ها و اصناف از این نوع گوشت استفاده خواهند کرد و از بازار گوشت گرم خارج خواهند شد. تا ماه رمضان ۳۵ هزار تن گوشت منجمد وارد خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش واردات گوشت گرم به کشور گفت: تا اواسط آذرماه با واردات گسترده، بازار کنترل شد اما در یک ماه اخیر تعطیلات ژانویه بود و به علت سرمای هوا از حوزه اوراسیا نمی‌شد دام وارد کرد و عرضه از روزی ۲۰۰ تن به روزی ۳۰ تا ۴۰ تن رسید. در یک هفته اخیر اما واردات افزایش یافته و به ۲۰۰ تن رسیده است که سبب شد قیمت دام زنده در بازار پایین بیاید و از نیمه دوم اسفند با عرضه داخلی، قیمت پایین‌تر هم می‌آید.

وی پیش‌بینی کرد که در فصل بهار آینده عرضه دام داخلی ۲۵ درصد افزایش یابد.

کد خبر 5998492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس DK ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      بهتره واردات گوشت و...ادامه دار باشه تا قیمت رو به یک میلیون نرسوندین.البته هیچ وقت برنامه بصورت مدون نداشتن ونبوده که باعث این نابسامانیهاست.!بهتره از حرف کم کنن وبه عمل بیفزاین
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      3 0
      محل تعجب است که وزارت خانه ای به بزرگی جهاد کشاورزی نمی تواند قیمت گوشت و مرغ را تثبیت نماید و آقایان همواره مصاحبه می کنند از رئیس جمهور محترم و مجلس تقاضا داریم به موضوع ورود نمایند شاید مدیران مربوطه در تصمیمات سیاست درستی اتخاذ نمی نمایند..
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 0
      فکر می کنید قیمت 285 هزارتومان برای مردم کم است؟
    • محمد63ساله IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      میدانم نوشته من برایتان اثری نداره ولی میدانم تقاضاکردم حداقل جلودوجوانم الان شرمندام باداشتن پروانه دامداری وکلی خرج حیران ماندم حداقل جلونسل آینده شرمنده نیستم حرف را دم باسپاس گلم ببخش
    • آشنا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      کجاها میفروشن؟ ما که از هرجا میپرسم میگن نداریم
    • مردم IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      گوشت ۲۸۵ تومانی کجاست؟ چرا تو بازار نمی بینینم؟
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      والا ما فقط تو اخبار میخونیم کجا از این گوشتهای گرم ارزون میدن ما که ندیدیم گوشت تنظیم بازاری ۴۹۰ داره فروخته میشه
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      دولت باید واردات گوشت گوسفند را چند برابر کند و با توزیع اینترنتی مردم را از خرید گوشت داخلی و خرید از فروشگاه ها و قصابی های سطح شهر بی نیاز کند و تا کاهش قیمت گوشت داخلی حمایت از دامپروران را متوقف کند.