۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان:

۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی لرستان به چرخه تولید بازگشت

۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی لرستان به چرخه تولید بازگشت

خرم‌آباد - فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی این استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و اظهار داشت: هزار و ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ شناسایی، و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۷۶ مورد تبصره دو ماده ۱۰ به دنبال شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها برای تغییر کاربری اراضی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ اجرا شده که بیش از ۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به حالت اولیه اعاده وضع شده که نسبت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms مربوط به شهرستان خرم‌آباد با تعداد ۵۶۶ بوده است.

سرهنگ مویدی، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند و با گشت مستمر و باهدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6000888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      این زمین هایی که بصورت باغ درآمده وحصار کشی شده وبعدا از طرف جهاد ویا هر نهاد دیگری تخریب شده هرگز به چرخه تولید بازگشت نخواهد نمود.شایسته است واقع بین بود وقوانین مربوطه اصلاح گردد.