۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

در گفت ‎وگو با مهر مطرح شد؛

نمی‌توان برای بافت تاریخی همدان یک نسخه پیچید

نمی‌توان برای بافت تاریخی همدان یک نسخه پیچید

همدان-عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه برای بافت تاریخی شهر همدان نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید، گفت: نسخه برای کوچه به کوچه و محله به محله باید جدا باشد.

محمدرضا عراقچیان در گفت وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بافت تاریخی از دیدگاه بعضی از مسئولان موضوع تشریفاتی است، گفت: باید به بافت تاریخی اعتقاد داشته باشیم چراکه دوام و ضوابط بافت زمانی اجرایی می‌شود که ۳۰ درصد مدیران تراز اول در آن زندگی و مشکلاتش را درک کنند.

وی ادامه داد: بیماری اقتصادی در ترکیب با شهرسازی و معماری باعث شده بافت قدیم تنزل قیمت پیدا کند که البته این موضوع دلایل متعددی دارد، این در صورتی است که بافت قدیم در شهری مثل لندن گران‌تر است.

عراقچیان با بیان اینکه در دیگر کشورها بافت تاریخی آنقدر ارزشمند است که فقط قشر پولدار در آن زندگی می‌کنند، افزود: مسئله بافت بیشتر موضوعی فرهنگی است تا تخصصی شهرسازی، بنابراین باید به موارد فرهنگی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه برای بافت تاریخی شهر همدان نمی‌توان یک نسخه پیچید، اظهار کرد: نسخه برای کوچه به کوچه و محله به محله باید جدا باشد چراکه هر قسمت از شهر الزامات خاص خود را دارد.

عراقچیان بیان کرد: گفته می‌شود ۶ خیابان همدان قرار است به پیاده‌راه تبدیل شود باید هر کدام از خیابان‌ها را جدا دید و برای هر کدام از آنها نسخه‌های متفاوتی داشت.

کد خبر 6000926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیشاه فخاریان مهر IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      باسلام،در همدان بنای بافت تاریخی بسیار محدود میباشد، شماها بافت فرسوده رو قاطی بافت تاریخی کرده اید. بهتر است بافت فرسوده رو با معماری لازم همانند کوچه میرفندرسکی نوسازی کنید که در آینده تاریخی دیده شود.مسؤلین تا بحال شهر رو از نظر معماری به دهات تبدیل و کلی مشکلات با بی تجربگی درست کرده اند.