۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس:

تصفیه‌خانه پساب صنعتی نیریز گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست است

تصفیه‌خانه پساب صنعتی نیریز گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست است

شیراز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی نیریز گفت: این پروژه گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن شیخ نیا در آئین افتتاحیه تصفیه خانه پساب صنعتی نیریز، گفت: تا قبل از افتتاح پروژه تصفیه نی ریز پساب صنعتی رها می‌شد که با سرمایه گذاری انجام شده و افتتاح آن، بیش از ۹۰ درصد پساب صنعتی به چرخه تولید باز می‌گردد که با توجه به کاهش نزولات آسمانی گام مهمی در توسعه منطقه خواهد بود و چرخه تولید با قوت ادامه خواهد داشت.

وی، با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به فارس اظهار کرد: در این سفر سازمان توسعه و نوسازی معادن چند کار باید انجام می‌داد که از جمله تعیین تکلیف فولاد خرامه که مدت‌ها است از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در کنار رفع موانع این پروژه موضوع اکتشاف محدوده‌های معدنی که در دور دوم سفر مورد تاکید قرار گرفته بود نیز دنبال شد و مقرر گردید که در این ۱۹ محدوده کارهای اکتشافی آنها انجام شود و ظرف ۲ هفته فرایند انعقاد قرارداد با مشاوران طی گردد.

وی گفت: معدنی داریم که مدت هاست مباحث زیست محیطی بر آن سایه افکنده که توافق شد موضوع به شکل ویژه در وزارت صمت پیگیری شود و در صورت نیاز از طریق شورای عالی محیط زیست رصد کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به بهره برداری از معادن غنی در آن منطقه کمک شود.

شیخ نیا افزود: با این تصمیمات شاهد توسعه و رشد بخش معدن استان خواهیم بود و زنجیره این بخش تکمیل خواهد شد و با برنامه ریزی می‌توانیم تکمیل این زنجیره که می‌تواند در اقتصاد کشور و استان و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد را شاهد باشیم.

کد خبر 6002606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha