وحشت تل آویو از رای دادگاه لاهه

وحشت تل آویو از رای دادگاه لاهه

منابع خبری از تحرکات رژیم صهیونیستی در آستانه صدور رای دادگاه بین المللی درباره جنایات اشغالگران در غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در آستانه صدور رای دادگاه بین المللی لاهه، نتانیاهو جلسه ویژه ای امروز برگزار خواهد کرد تا سناریوهای برخورد با رای دادگاه بین المللی لاهه را که انتظار می رود فردا انجام شود، مورد بررسی قرار دهد.

دولت آفریقای جنوبی انتظار دارد تا روز جمعه هفته جاری دیوان دادگستری بین المللی (ICJ) در شهر لاهه درباره اقدامات درخواست شده در پرونده ای علیه رژیم صهیونیستی تصمیم گیری کند.

بر اساس گزارشی به نقل از «۲ منبع آگاه»، دولت آفریقای جنوبی هیاتی را پیرامون صدور رای مورد انتظار در مورد اقداما درخواست شده در پرونده مطرح علیه اشغالگران قدس به اتهام نسل کشی به لاهه فرستاده است.

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه از ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرد و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارایه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

کد خبر 6004344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم گودینی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      4 1
      این دادگاه لاهه هم متل سازمان ملل کاری از دستش بر نمیاد همشون چرت و پرت هستند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      5 0
      نتانیاهو باید محاکمه رزیم کثیف آپارتاید باید نابود ودر سرزمین فلسطين رفراندوم صورت گیرد. مردم فلسطين ویهودیان سالم وبیگناه پیروی حضرت موسی (ع).در کنار مسلمانان به صورت سالم زندگی کرد. صهیونیست باید نابود شود دین ومسلک ومذهب صهیونیست ها باید نابود شود.
    • صادق پور حسین معلم بازنشسته تبریزی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      4 1
      ترکیه خیلی بیجا کرده.اردوغان صهیونیست اگر دلش به مردم بی دفاع غزه که زیر ضربات جنایتکاران کودک کش صهیونیست به شهادت می‌رسند صادرات خود و برادر قمار بازش الهام علی اف را قطع می کرد.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      2 1
      دادگاه لاهه بیشتر شبیه دورغ آوریل هست این هم یه جوکه بیشتر
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      7 0
      اسراییل وقیحترازهمه این چیزهاست،تازمانیکه آمریکای قلدروضدبشراز اسراییل حمایت میکنه اسراییل زیرسایه آمریکاهرغلطی دلش بخوادمیکنه.
    • یونس سبحانی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      امیدوارم رای دادگاه لاهه درمورد سران رژیم کودک کش همانند صدام حسین به اعدام واصل شوند.
    • حرف حساب IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      بعید نی دانم دادگاه لاهه جرات داشته باشد بر علیه اسرائیل حکم بدهد....چون آمریکا طرفدار اسرائیل است...و اگر دادگاه بر علیه اسرائیل حکم بدهد یعنی بر علیه آمریکا حکم داده است...
    • خسرو IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      باید خود آزادی خواهان جهان و مجاهدان واقعی مثل یمن و ..... غیر از عده ای بی غیرت کشورهای عربی برای رهایی جهان از دست زورگویان و زیاده خواهان دست بکار شوند و الا تمام سازمانها و نهادهای بین المللی جیره خوار استکبار هستند و نباید امید به آنها داشت
    • خسروجردی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      وقتی امریکا پشت اسراییل است هرقطع نامه ای راوتو میکنه
    • اسماعیل IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      معلومه خیلی وحشت کرده که میگه ما به کار خودمون ادامه می‌دهیم ، با این دادگاه و سازمان هایی که فقط بی عدالتی دیدیم معلومه همه سر کاریم