۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

انگلیس ۲ ناوچه را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد

انگلیس ۲ ناوچه را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد

فرمانده نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که دولت و ارتش این کشور آمادگی دریافت ۲ ناوچه را دارد که نیروی دریایی انگلیس به علت نبود ملوان آنها را از خدمت‌رسانی خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکسی نژپاپا» فرمانده نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که کی‌یف آمادگی پذیرش و دریافت ۲ کشتی انگلیسی را دارد که نیروی دریایی سلطنتی به علت کمبود ملوان قصد دارد آنها را از عرصه خدمت‌رسانی خارج کند.

نژپاپا در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی تأکید کرد که «اگر تصمیم گرفته شده که دو ناوچه (انگلیسی) به اوکراین ارسال شود، ما بسیار خوشحال خواهیم شد.

اخیراً رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند دولت انگلیس به علت نبود ملوان در حال بررسی امکان از خدمت‌خارج‌کردن ناوچه‌های «وست‌مینستر» و «اِگِل» است و این تصمیم باید گرفته شود تا کشتی‌های جدیدی تجهیز شوند. بنابرگزارش‌ها اگر سرویس‌دهی به این دو ناوچه همچنان قطع باشد، این دو ناوچه کاملاً از بین خواهند رفت.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی نیروهای ارتش روسیه، ضمن ارسال ارسال انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی، تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای علیه اقتصاد روسیه اعمال کردند.

در ادامه کمک‌های غرب به دولت و ارتش اوکراین، اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد ممکن است هفته آینده با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو به کی یف موافقت کند.بلومبرگ به نقل از ادگارس رینکویکس رییس جمهور لتونی گزارش داد، رهبران اروپایی ممکن است هفته آینده بر سر اختصاص کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین به توافق برسند.

از سوی دیگر، رویترز در گزارشی به نقل از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نوشت که مصادره دارایی‌های بانک مرکزی روسیه که به‌دلیل جنگ اوکراین در حال حاضر مسدود هستند، «غیرمحتمل» است.

آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از اموال روسیه را مسدود کردند. کی‌یف به دفعات از غرب خواسته است تا مصادره و آن را به اوکراین واگذار کند. این درخواست‌ها در ماه‌های اخیر که کمک‌های نظامی و مالی واشنگتن و بروکسل به کی‌یف کاهش یافته، تشدید شده است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا که به این موضوع آگاهی دارد، به رویترز گفت: قرار نیست اموال روسیه مصادره شود. بین اعضای اتحادیه اروپا درباره این مساله توافقی وجود ندارد.

چنین اقدامی و مصادره اموال یک کشور مستقل در صورت وقوع بی‌سابقه خواهد بود. همچنین این کار سرمایه‌گذاران سراسر جهان را خواهد ترساند زیرا این تصور به وجود می‌آید که جای پول آنها در اتحادیه اروپا امن نیست.

وینسنت فن پتگم، وزیر دارایی بلژیک گفته است: درباره چنین پیشنهادی باید خیلی محتاط باشیم. فکر می‌کنم عقلانی و منطقی بودن پیشنهادی که مطرح می‌‎شود، اهمیت زیادی دارد و ما باید از هر اقدام بی‌ثبات‌کننده مالی خودداری کنیم.

کد خبر 6006691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha