۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲

در ۱۰ ماهه نخست سال جاری؛

حدود ۴۰ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد

حدود ۴۰ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد

اهواز- مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال تا دی ماه ۱۴۰۲، میزان ۳۹ هزار و ۷۳ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز شادفر پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با بیان اینکه در دی ماه ۲ امسال هزار و ۱۱۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا دی ماه ۱۴۰۲، میزان ۳۹ هزار و ۷۳ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در دی ماه، ۱۲.۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۶.۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود چهار دهم درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از یک هزار و ۸۳۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در دی ماه، ۴۳ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۵۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده نیز انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در دی ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۶۹۰ مگاوات نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6006918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha