۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴

آیین رونمایی از کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ برگزار شد

آیین رونمایی از کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ برگزار شد

آیین رونمایی از کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور معرفی مهمترین طرح‌ها، برنامه‌ها و دستاوردهای قرآنی دولت مردمی با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور معرفی مهمترین طرح‌ها، برنامه‌ها و دستاوردهای قرآنی دولت مردمی با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین وزارتخانه برگزار شد. بر اساس این گزارش، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: عامل اصلی پیشرفت و پیشبرد این نوع برنامه‌ها چیزی جز اخلاص و روحیه جهادی و انقلابی همکاران نبوده است.

وی با بیان اینکه جامعه ایران جامعه‌ای قرآنی است گفت: جامعه ایران با قرآن و عشق به اهل بیت زنده است از این رو هر کسی در این زمینه کاری انجام دهد با استقبال مردم مواجه می‌شود. اسماعیلی ادامه داد: اگر گلایه‌هایی در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی و مباحث آموزش قرآن وجود دارد به برنامه ریزها و ما مسؤولان بر می‌گردد که نتوانستیم از فرصت مستعد جامعه قرآنی استفاده کنیم.

رئیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: وقتی شصت سال پیش رهبر کبیر انقلاب پرچم نهضت را بالا برد چه کسی فکر می‌کرد یک مجموعه مؤمن و متدین با دست خالی بر قدرتهای استکباری پیروز شود این وعده خداوند به مؤمنان است. چه کسی فکر می‌کرد در مشکلات بلندی که عوامل رژیم برای پیروزی انقلاب ایجاد کرده بودند و موانعی که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌شد اما دیدیم که مردم بر اساس آموزه‌های قرآنی از این موانع با سربلندی عبور کردند. همه آن بشارت‌ها که گفته شده اگر خدا را یاری کنید او هم شما را یاری می‌کند را در این سال‌ها در مسیر نهضت مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایران مستعد پیشرفت و اعتلا است اظهار داشت: در زمانی که گفته می‌شد گذشت آن ایثار و فداکاری و گسست نسلی به وجود آمده اما دیدیم در اتفاق شام و در دفاع از حرم آل الله جوانانی را به ما معرفی کرد که متولد سال هفتاد بودند آنان نه امام راحل را دیده بودند و نه در دیروزی انقلاب اسلامی نقشی داشتند جوانانی چون شهید حججی که اسوه ایثار و فداکاری شدند. اگر در زمینه نشر آموزه‌های قرآنی کار شود ما از این جوانان کم نداریم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید از کارهای نمادین اجتناب کرد گفت: در انجام فعالیت‌های قرآنی نباید به اعداد و ارقام اکتفا کرد بلکه باید به آن نقطه هدف گذاری شده رسید. همه اهداف ما آن است که تعالیم قرآنی را در جامعه محقق شده شاهد باشیم. جامعه اصیل بانوان از افتخارات کشور بوده و توجه به آنان و همچنین به کودکان نوجوان در فراگیری تعالیم قرآن بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در وزارت ارشاد همه موظف هستند که قرآن و تعالیم این کتاب نورانی را اولویت قرار دهند اظهار داشت: نمایشگاه قرآن را باید به نمایش تجلیل از فعالیت‌های قرآنی مبدل کنیم. فعالیت‌های قرآنی و مسجدی مردمی است و امید که همه برنامه‌ها به نتیجه برسد.

در پایان از پوسترهای کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامل طرح مسجد پایگاه قرآن، تأسیس مرکز ملی ترجمه قرآن کریم، منشور قرآنی حکمرانی فرهنگ و هنر، برگزاری ۱۴ هزارمین مربی قرآن آموز طرح بشری، پویش طرح حفظ قرآن کریم، اجرای طرح کنشگری قرآنی فضای مجازی، ستاد ترویج دعا با محوریت صحیفه سجادیه، ۴۰ سند سیاستی مبتنی بر قرآن کریم، تأسیس انجمن بین المللی نهج البلاغه، انجمن بین المللی صحیفه سجادیه، رویدادهای قرآنی استان‌ها، ۱۲ هزارمین بیمه شده قرآنی در صندوق اعتباری هنر، ۲ هزارمین مجوز صادر شده برای مؤسسان قرآنی، رونمایی از خانه خلاق قرآنی بود رونمایی شد.

کد خبر 6008448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha