۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

مناسب سازی فضای شهری مطالبه جدی توان خواهان بهزیستی کهگیلویه است

مناسب سازی فضای شهری مطالبه جدی توان خواهان بهزیستی کهگیلویه است

دهدشت- مدیر بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: مناسب سازی معابر مطالبه‌ای ثابت و پایدار است که همیشه در ردیف اول خواسته‌های جامعه هدف مطرح می‌شود.

سید علی اصغر شکرایی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: مناسب سازی معابر مطالبه‌ای ثابت و پایدار است که همیشه در ردیف اول خواسته‌های جامعه هدف مطرح شده و باید پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: حکایت مناسب سازی دقیق و آغاز حرکت معلولین از خانه با رفتن به اجتماع ارتباط مستقیم دارد و چه بسیار افراد توان خواهی که برای رهایی از وابستگی به دیگری ماندن در خانه را برمی‌گزینند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه تاکید کرد: حس استقلال و وابسته نبودن به دیگری تمام آن چیزی است که با هر یک از معلولان که صحبت می‌شود خواهان آن هستند.

شکرایی زاده گفت: البته معلولین خود به درستی تاکید می‌کنند اولین گام برای رسیدن به همین حس، استقلال مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شهر است که به آنها کمک می‌کند از خانه به سمت اجتماع حرکت کنند.

وی ابراز داشت: در خانه ماندن و به عبارتی ناگزیر از ماندن در خانه به مرور افرادی را که دچار مشکلات جسمی و حرکتی هستند عصبی و کم حوصله می‌کند

شکرایی زاده با اشاره به گفته توان خواهان با معلولیت جسمی عنوان کرد: مناسب بودن معابر شهری چنان اعتماد به نفسی به آنها می‌دهد که با سخت کوشی و اراده محکمی که از افراد همانند خود سراغ دارند می‌توانند لحظه‌ای در خانه درنگ نکنند و دنبال کارهای اداری و روزمره خود را بگیرند.

بنابر گفته رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه هم اکنون ۴ هزار معلول با معلولیت‌های مختلف جسمی حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کار افتادگی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که مناسب سازی یکی از مطالبات اولیه این قشر از جامعه است و باید رعایت شود.

شکرایی زاده گفت: با توجه به اینکه امروز علاوه بر معلولان، جانبازان، سالمندان و برخی بیماران با شرایط خاص در خصوص مناسب سازی با مشکل مواجه هستند، ضرورت این مسئله بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری یکی از اعضای مهم ستاد مناسب سازی است که مناسب سازی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی، فضاهای عمومی، پارک‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: مناسب نبودن فضای شهری و غیر استاندارد بودن زیرساخت‌های آن حق مشارکت فعالانه و زندگی معمولی در شهر را از این گروه وسیع اجتماعی سلب می‌کند و آنان را از افرادی توانمند و برخوردار از ظرفیت‌های فکری و احساسی سرشار به افراد منزوی و محروم از حقوق پایه شهروندی تبدیل می‌کند.

کد خبر 6010320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha