۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

در آستانه اختتامیه جشنواره شعر فجر؛

نشان درجه یک هنری به سیمین‌دخت وحیدی اهدا شد

نشان درجه یک هنری به سیمین‌دخت وحیدی اهدا شد

جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ در آستانه اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، به دیدار بانو سیمین دخت وحیدی رفتند و نشان درجه یک هنری را به این شاعر انقلاب اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رضا اسماعیلی عضو هیأت علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات روز گذشته سه‌شنبه دهم بهمن به دیدار بانو سیمین‌دخت وحیدی، شاعر انقلاب و غزل سرای شاخص معاصر رفتند.

احمدوند در این دیدار با تاکید بر ضرورت تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: زمانی که در سازمان زیباسازی شهر تهران حضور داشتم، یکی از موضوعات این بود که چه کاری می‌توان برای شناخت افراد نخبه و هنرمند درمحل زندگی آنها انجام داد؛ به این فکر کردم، کاش، کاشی‌هایی طراحی و سردرمنزل این افراد نصب می‌شد تا معلوم شود این منزل شخصیتی ماندگار است. در این شهر افراد شاخص بسیاری زندگی می‌کنند و اگر بشود برای شناسایی آنها کاری کرد، اتفاق خوبی می‌افتد.

حامد محقق، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این دیدار درباره روند تدوین و انتشار دیوان کامل اشعار بانو سیمین دخت وحیدی، افزود: کار تنظیم و تدوین آثار ایشان زیرنظر استادان محترم آقایان رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و مصطفی محدثی خراسانی درحال انجام است و مراحل پایانی را می‌گذراند.

در ادامه این‌دیدار اسماعیلی درباره غزل بانو سیمین‌دخت وحیدی، گفت: زبان ایشان بسیار با طراوت و نو است و تعابیرکلیشه‌ای را خیلی کم می‌بینیم. زبان در اشعار ایشان کهنگی ندارد و تعابیر امروزی است؛ به‌اصطلاح غزل‌های ایشان جوان است که به‌عنوان امتیاز آثار ایشان شناخته می‌شود.

در بخش دیگری از این‌برنامه، علی فروغی، فرزند بانو سیمین دخت وحیدی، شعرهای «شعرهای اما دریغ»، «فریاد اساطیری»، «ردیف شعر من» و «قرآن بخوان» را از مجموعه شعر «این قوم ناگهان» خواند.

در پایان نیز، احمدوند نشان درجه یک هنری را به بانوی شعر انقلاب سیمین دخت وحیدی تقدیم کرد.

کد خبر 6010337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha