در خبرگزاری مهر؛

نشست رونمایی و نقد کتاب «آن صخره مرجانی» برگزار شد

نشست رونمایی و نقد کتاب «آن صخره مرجانی» برگزار شد

نشست رونمایی و نقد کتاب «آن صخره مرجانی» اثر محمدرضا امینی با حضور مؤلف کتاب در خبرگزاری مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رونمایی و نقد کتاب «آن صخره مرجانی» اثر محمدرضا امینی با حضور مؤلف کتاب، حجت الاسلام عباس حیدری پور قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، سجاد صفار هرندی رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری، صابر جعفری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خبرگزاری مهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عباس حیدری پور قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: این اثر برای اولین بار تولید شد و با دشواری‌های خاصی به لحاظ گوناگون روبرو بود اما این اثر با همه نقاط قوت و ضعف تولید شد و این جلسه نقد و بررسی برای شنیدن نقد آن هم به مفهوم واقعی کلمه است تا بیشتر در تولید آثار بعدی مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا امینی مؤلف کتاب در ادامه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: من برای این کتاب یازده سال تلاش کردم و یک سال فقط نوشتن آن طول کشید؛ از سال ۹۰ نگارش این کتاب را آغاز شد. یازده سال از عمر خودم را اختصاصاً برای این کتاب هزینه کردم تا به نوعی گردآوری داده‌ها باشد. قریب به ۱۷ هزار داده را در تولید این اثر بررسی کردم و از ۳۵ منبع برای تألیف این کتاب بهره بردم. حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مجله و روزنامه‌هایی که از دوران مشروطه تا انقلاب در اختیار داشتم را مورد ارزیابی قرار دادم، بیشتر این مجلات مجله‌های زرد بودند.

در ادامه سجاد صفار هرندی رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری گفت: بعضی وقت‌ها برخی داده‌ها و گزاره‌ها که در جای خود درست هم هستند اما نگاه کردن از زاویه نزدیک یا تمرکز زیاد به آنها ممکن است برای انسان یک بدفهمی و سوءتفاهم‌هایی را نسبت به موقعیت و شرایط اجتماعی و فرهنگی ایران در هر دوره‌ای به وجود بیاورد.

همچنین در ادامه صابر جعفری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: کتاب «آن صخره مرجانی» بسیار کار گرانسنگی است اما در این کتاب نویسنده به هر میزان به آستانه پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شود به همان مقدار تحلیل‌ها و صورت بندی ها و حتی عنوان گذاری‌هایی که روی بخش‌ها گذاشته می‌شود از طراوت و صلابت آن کاسته می‌شود.

یادآور می‌شود مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 6014413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      ۱۱ سال در مورد چی پژوهش کرده؟