۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

اکوتوریسم ناجی صنعت گردشگری در کرونا بوده است

اکوتوریسم ناجی صنعت گردشگری در کرونا بوده است

عباس آباد - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش اکوتوریسم را در توسعه گردشگری سبز مهم و برجسته خواند و گفت: اکوتوریسم ناجی گردشگری در دوران کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان صبح دوشنبه در پیامی به مناسبت آغاز چهارمین کنفرانس ملی اکوتوریسم، بیوتوریسم و حفاظت از تنوع زیستی در عباس آباد افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های قرن این است که فعالیت گردشگری در مسیر درست گام بردارد و رویکرد اکوتوریسم را داشته باشم زیرا می‌تواند به حفظ محیط زیست و بقای تنوع منجر شود.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از اکوتوریسم می‌شود، به معنای آن است که برنامه ریزی باید با هماهنگی و همکاری همه کسانی انجام شود که می‌تواند فعالیت اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهند و پژوهشگران نقش ارزشمندی در فرایند توسعه دارند و آنان روش‌های علمی برای فکر کردن دارند.

شالبافیان با عنوان این که صنعت اکوتوریسم نقش مهمی در گردشگری سبز دارد، افزود: محصولات گردشگری شامل منابع طبیعی و فضاهای بیرونی در دوران کرونا سبب نجات این صنعت شده است و این محصولات پیامدهای ناشی از ویروس کرونا را کاهش داده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد: گردشگری طبیعی یا اکوتوریسم ناجی صنعت گردشگری در دوران کرونا بوده است و گردشگری طبیعی یا طبیعت گردی تعریف جدیدی از گردشگری ایجاد کرده که سفر مسئولانه در طبیعت با تاکید بر حفظ محیط زیست از مؤلفه‌های این گردشگری به شمار می‌رود.

این پیام توسط رسول فلاحت دبیر اجرایی همایش ملی اکوتوریسم قرائت شد.

کد خبر 6014935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha