۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۱۵:۲۷

قیمت گوجه فرنگی کاهش می یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با ورود تولید گوجه فرنگی استانهای هرمزگان و بوشهر به بازار مصرف قیمت این محصول کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جهانسوزدر جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 5 میلیون و 300 هزار تن گوجه فرنگی در کشور تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 200 هزارتن افزایش خواهد یافت .

وی افزود: تولید گوجه فرنگی در سال جاری نسبت به دو سال گذشته با 250 هزار تن افزایش همراه بوده که مشکل قیمتی در رابطه با این محصول در بازار مصرف با ورود تولیدات استانهای هرمزگان و بوشهر قابل حل خواهد بود.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: برنامه ریزی در خصوص اجرای طرح ساماندهی تولید گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری در حال انجام است که با توزیع مناسب این محصول از بروز مشکلات قیمتی جلوگیری می شود.

در ادامه معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت علوفه در سال جاری بیان کرد: افزایش قیمت علوفه در سال جاری به دلیل افزایش قیمتهای جهانی نفت، تفاوت نرخ دلار و یورو، خشکسالیهای اخیر در برخی از استانها حادث شده و درصددیم با اعمال سیاستهای تنظیم بازار از افزایش این محصول ممانعت به عمل آوریم.

نظام الدین سجادی اعلام کرد: در 7 ماهه سال جاری 660 هزار تن نهاده دامی در اختیار دامداران قرار گرفته است ضمن اینکه قیمت جو هم اکنون 320 تومان برای دامداران تمام می شود در حالیکه قیمت جهانی آن معادل 400 دلار است.

وی با اشاره به تابعیت قیمت شیر و گوشت از عرضه و تقاضا در بازار بیان کرد: قیمت شیر خام در حال حاضر بالغ بر 360 تومان است و قیمتها در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود ودولت هیچ گونه اعمال قیمتی در رابطه با این محصولات ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصویب لایحه پرداخت یارانه به نهاده های تولید را در راستای کاهش قیمتها مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 601496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha