۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

سردار مومنی:

ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزایش احساس امنیت دارد

ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزایش احساس امنیت دارد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزایش احساس امنیت جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر مؤمنی در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه مواد مخدر سراسر کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص حدود ۴ هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز را مدیون جانفشانی شهدا هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، گفت: از همه شما عزیزان که در عرصه مبارزه با مواد مخدر در حال مجاهدت و تلاش هستید به خصوص فرمانده کل انتظامی کشور سردار رادان که انصافاً در حوزه‌های راهبردی، میدانی و عملیاتی تحول ایجاد کرده، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: عموماً بیشتر کشفیات در خطوط مرزی صورت می‌گیرد که این موضوع خود نشاندهنده تدوین و اجرای برنامه‌ریزی مناسب و درست فراجا است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید و قاچاق مواد مخدر در سطح بین‌الملل به ویژه در فضای مجازی افزایش چشمگیری داشته است، عنوان داشت: در سال ۲۰۲۳ الگوی مصرف مواد مخدر تغییر داشته و به سمت صنعتی افزایش یافته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، تصریح کرد: خبر خوب اینکه بر اساس جدیدترین آمارها در داخل کشور آهنگ رشد مصرف مواد مخدر (اعتیاد) کاهش پیدا کرده است، اما باید مراقبت‌ها در زمینه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه با مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش کشف، انسداد و هزینه ورود مواد مخدر هستیم هر چند این امر باعث شده از مرزهای زمینی به سوی دریایی تغییر یابد که تفاهم نامه‌هایی با نیروی دریایی، ارتش، سپاه و.. در این زمینه برای کمک به مجموعه انتظامی صورت گرفته یا در حال انجام است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت گرفته و شرایط از قبل بهتر شده است، تاکید کرد: به هر حال اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر با وجود اینکه وظیفه فراجا نیست نشان دهنده اهتمام جدی و مسئولیت پذیری بالای پلیس بوده که جمع‌آوری معتادان متجاهر نقش مؤثری در افزایش احساس امنیت جامعه دارد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه در خصوص مبارزه با مواد مخدر افزایش ریسک و خطر پذیری برای خرده فروشان باید به حداکثر برسد، ادامه داد: رایزنی‌هایی در این باره با دستگاه قضا صورت گرفته تا بازدارندگی به حداکثر ممکن برسد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ضمن قدردانی و تشکر مجدد از اقدامات و زحمات همکاران و همرزمان به ویژه سردار کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مخدر فراجا، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که با شما عزیزان گرانقدر هم سنگر هستم. ان شاءالله با افزایش تعاملات در آینده شاهد اقدامات فزاینده در خصوص مبارزه با مواد مخدر باشیم.

کد خبر 6015426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha