لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صد و بیست‌وچهارمین روز؛ 

حمله های جدید حزب الله به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست

حمله های جدید حزب الله به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله حمله های جدیدی به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان شهید و زخمی برجای می‌گذارد نگرانی‌های این رژیم نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری افزایش یافته است.

حمله های جدید حزب الله به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱:۴۵ عصر امروز چهارشنبه ۷ فوریه ۲۰۲۴ موضع زبدین در مزارع اشغالی شبعا و تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی در پیرامون آن را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم به آن‌ها آسیب زدند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۵ عصر امروز چهارشنبه ۷ فوریه ۲۰۲۴ تجهیزات فنی موجود در موضع رامیا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

حملات رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر سازمان پدافند غیرعامل جنوب لبنان گزارش داد که در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «الخیام» در جنوب لبنان یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که یک پهپاد صهیونیستی موشکی را به سوی شهرک الخیام شلیک کرده است.

خبرنگار المیادین هم گزارش داد که رژیم صهیونیستی بمباران‌های بی‌هدفی را در روستاها و شهرک‌های شهرستان صور به انجام رسانده است.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بالن‌هایی حرارتی را در آسمان شهرستان‌های «نبطیه» و «صور» رها کردند.

اطراف شهرک‌های «رامیا» و «بیت لیف» نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

تداوم حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت و زخمی‌شدن فلسطینیان در پی این حمله‌ها همچنان ادامه دارد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الصبره» در جنوب نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

یک جوان فلسطینی در نتیجه تیراندازی تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف مجتمع درمانی ناصر در خان‌یونس به شهادت رسید.

همچنین در اطراف منطقه مدارس خان‌یونس نزدیک مجتمع درمانی ناصر ۶ فلسطینی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست زخمی شدند.

یک دختر جوان و ۲ کودک فلسطینی نیز بر اثر تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک بانوی بیمار فلسطینی در نتیجه کمبود اکسیژن در بیمارستان «املِ» خان‌یونس وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین به شهادت رسیده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «شجاعیه» در شرق شهر غزه را بمباران کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته ۲ محله مسکونی را در منطقه‌های «عبسان» و «قیزان النجار» در خان‌یونس با خاک یکسان کرده است.

محله‌های مسکونی واقع در جنوب غرب شهر غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

شمار شهدای حمله های رژیم صهیونیستی به ۲۷۷۰۸ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از شمار شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای حمله های رژیم صهونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۲۷ هزار و ۷۰۸ و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران مرتکب ۱۶ کشتار در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته شده اند که بر اثر آن ۱۲۳ نفر شهید و ۱۶۹ نفر زخمی شدند.

۷ نظامی صهیونیست به دست مبارزان مقاومت در خان یونس از پا درآمدند

گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که مبارزانش با گروهی ۷ نفره از نظامیان رژیم صهیونیستی در داخل ساختمانی در منطقه الحاووز در نزدیکی مدرسه حیات در غرب خان یونس درگیر شده و آن‌ها را با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار دادند که طی آن همه نظامیان اشغالگر کشته شدند.

نشست سران رژیم صهیونیستی برای بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از سرکردگان سیاسی و امنیتی تل‌آویو خواست تا طی ساعات آینده برای برگزاری جلسه‌ای در جهت بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس با اسراییل حضور داشته باشند.

بر اساس متنی که از گروه‌های فلسطینی در خصوص شرایط حماس برای پذیرش آتش بس مطرح شده، این طرح شامل سه مرحله ۴۵ روزه است که مسائلی نظیر ایجاد آرامش پایدار در جبهه غزه و تبادل اسرا و جنازه‌های کشته شدگان و پایان محاصره غزه و بازسازی این منطقه مطرح شده و راهکارهای جزئی و تفصیلی برای هر کدام از این بندها در مراحل سه گانه آورده شده است.

مرحله اول شامل آزادسازی تمامی افراد بازداشت شده اسراییلی شامل زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال که نظامی نیستند) و افراد مسن و بیماران در برابر تعدادی مشخصی از اسرای فلسطینی است. این مرحله همچنین شامل گسترش کمک‌های انسانی و استقرار مجدد نیروها در خارج از مناطق مسکونی و صدور مجوز برای بازسازی بیمارستان‌ها و خانه‌ها و تأسیسات مختلف در مناطق غزه می‌شود.

در مرحله دوم آزادی تمامی افراد بازداشت شده مرد (شامل غیرنظامیان و نظامیان) در برابر تعداد مشخصی از زندانیان فلسطینی و ادامه اقدامات انسانی مرحله اول انجام می شود. خروج نیروهای اسرییلی از تمامی مناطق نوار غزه و همچنین آغاز بازسازی فراگیر و همه جانبه منازل و تأسیسات و زیرساخت‌های غزه از دیگر شرایط مرحله دوم است.

مرحله سوم شامل تبادل جنازه زندانیان کشته شده و شهدا بین دو طرف و شناسایی آنها و ادامه اقدامات انسانی دو مرحله قبل بر اساس توافق است.

نشست سران رژیم صهیونیستی برای بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس

حمله رژیم صهیونیستی به غزه با بمب‌های فسفری

ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش با بمب‌های فسفری اطراف خیابان الشهدا و ساختمان مجلس قانونگذاری در غزه و اداره ارتباطات را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

همچنین از خان یونس گزارش می‌رسد که پیکر سه تن از شهدای فلسطینی از منطقه جورة اللوت به بیمارستان اروپایی جنوب نوار غزه رسیده است. یک دختر فلسطینی نیز در نتیجه تیراندازی نظامیان اشغالگر صهیونیستی در مقابل بیمارستان ناصر در خان یونس جان خود را از دست داد.

شبکه الجزیره نیز از موشک باران گسترده منطقه البطن السمین در خان یونس توسط توپخانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین در رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به این منطقه که در نتیجه گسیل شدن آوارگان غزه به آن متراکم‌ترین منطقه جهان به شمار می رود، خبر داده و اعلام کرد که تعدادی از فلسطینی‌ها در این حملات شهید یا زخمی شده‌اند.

این گزارش با اشاره به تمرکز بالای انسانی در این منطقه تاکید کرد حدود یک میلیون و نیم آواره غزه در حال حاضر در این شهر اسکان موقت دارند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته به صورت پی در پی به حمله‌های خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه ادامه دادند.

در جریان بمباران منازل مسکونی در محله تل السلطان واقع در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها طی چند ساعت از بمباران بخش‌های مختلف شهر رفح دست کم ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده اند. همچنین صدای وقوع یک انفجار شدید در شهر رفح در جنوب نوار غزه به گوش رسیده است.

«رامی عبدو» رئیس دیدبان حقوق بشر اروپا مدیترانه که مرکز آن در ژنو قرار دارد، پیش از این تایید کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در حملات به مناطق پرجمعیت شمال‌غربی غزه از بمب‌های فسفری می‌کند. همچنین دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک نیز در گزارش‌های قبلی به استفاده رژیم از بمب‌های فسفری در حمله به نوار غزه اشاره کرده بود.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه با بمب‌های فسفری

تلفات گرسنگی در غزه بیش از حملات مستقیم اسراییل است

ناظر اروپا- مدیترانه حقوق بشر با صدور گزارشی به بررسی ابعاد کشتار جمعی در نوار غزه از روز هفتم اکتبر و همچنین گرسنگی فلسطینیان این منطقه از روز هفتم فوریه اشاره کرده و ضمن هشدار نسبت به سیاست اسراییل در قبال گرسنگی دادن به ساکنان غزه نوشت که گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه توسط اسراییل آثار بلند مدتی را به دنبال خواهد داشت.

این گزارش تاکید می‌کند که کارشناسان بین‌المللی و گزارش‌های آنها اتفاق نظر دارند که تعداد قربانیان گرسنگی در غزه و بیماری‌های مربوط به آن بیش از تعداد افرادی هست که به صورت مستقیم در حملات نظامی اسراییل کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در بهترین حالت‌ها متوسط کمک‌های انسانی که اجازه ورود آنها به غزه داده شده، بین ۷۰ تا ۱۰۰ کامیون است، در حالی که قبل از هفتم اکتبر دست کم روزانه ۵۰۰ کامیون وارد نوار غزه می‌شد.

این گزارش تصریح کرد که اوضاع انسانی در غزه به علت گرسنگی تحمیل شده به ساکنان آن از تمامی جهات پیچیده‌تر شده است و این روند مانع از قدرت مردم غزه برای تولید داخلی یا دسترسی به غذا از منابع دیگر می‌شود.

این سازمان حقوق بشری تاکید می‌کند که غزه شاهد بیشترین تمرکز انسانی است و در حال حاضر با سطوح بی‌سابقه‌ای از بی‌ثباتی غذایی حاد طی ۲۰ سال گذشته دست و پنجه نرم می کند.

این گزارش در پایان خاطرنشان کرد که حدود ۵۳ درصد از ساکنان غزه از شرایط فوق العاده ناشی از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، در حالی که ۲۶ درصد از آنها (حدود نیم میلیون نفر) دچار گرسنگی هستند. این بیانیه تصریح می کند که تلفات مردم ناشی از گرسنگی یا سوء تغذیه یا بیماری‌های مرتبط با آن افزایش پیدا کرده است.

تلفات گرسنگی در غزه بیش از حملات مستقیم اسراییل است

۷ هزار فلسطینی زخمی به درمان فوری خارج از نوار غزه نیاز دارند

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که هفت هزار فلسطینی زخمی و مجروح باید فوراً از نوار غزه خارج شوند تا به درمان‌های لازم دسترسی پیدا کنند.

وزارت بهداشت نوار غزه پیشتر نیز نسبت به نیازهای درمانی هزاران فلسطینی زخمی و عدم امکان درمان آن‌ها در داخل بیمارستان‌های ویران شده این باریکه هشدار داده بود.

این وزارتخانه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت ضد خانواده‌ها و ساکنان نوار غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه این اقدامات ۱۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این بیانیه تصریح کرد که پیکر تعدادی از قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوارها و در مسیرهای مواصلاتی قرار دارد و اشغالگران مانع از دسترسی کادر امدادی و دفاع مدنی به آن‌ها و انتقال آن‌ها می‌شوند.

به این ترتیب تعداد شهدای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۷۵۸۵ نفر رسیده و بیش از ۶۶۹۷۸ نفر نیز در این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

۷ هزار فلسطینی زخمی به درمان فوری خارج از نوار غزه نیاز دارند

تشدید شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: از تاریخ ۷ اکتبر یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون اقدامات وحشیانه عناصر اشغالگر علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، زندان‌های رژیم صهیونیستی تبدیل به یک جهنم واقعی شده که انواع و اقسام شکنجه‌ها در آن‌ها اعمال می‌شود. این در حالی است که نهادهای حقوقی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و شکنجه‌های جاری در این زندان‌ها به شدت از دید رسانه‌ها پنهان می‌ماند.

تعدادی از اسرای فلسطینی آزاد شده در خصوص این شکنجه‌ها می‌گویند: بعد از بازداشت به مدت ۲ روز به مکان نامعلومی منتقل شده و به صورت وحشیانه توسط اشغالگران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این اسرا توسط زندانبانان خود با شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار گرفته و از دسترسی به آب آشامیدنی محروم بودند.

در گزارش الاخبار آمده است: بر اساس آنچه که اسرای فلسطینی روایت کرده اند عناصر صهیونیست آب آشامیدنی زندانیان را به وسیله خاک و خاروخاشاک آلوده می‌کنند به طوری که دیگر قابل شرب نیست. سلول‌های این اسرا مملو از حشرات بوده و در یک سلول ده‌ها اسیر نگه داری می‌شوند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، اسرای فلسطینی حق هواخوری نداشته و در طول روز نور خورشید را نمی‌بینند. برق این زندان‌ها نیز قطع است. وعده‌های غذایی که به اسرا داده می‌شود بسیار کم بوده و از لحاظ کیفیت به قدری نامطلوب است که بسیاری از زندانیان دچار بیماری‌های گوارشی شده اند.

کشف گور دسته‌جمعی در غزه/ فلسطین خواستار تحقیقات بین‌المللی است

مقامات فلسطینی پس از کشف یک گور دسته جمعی در غزه که تعداد زیادی از اجساد در حال تجزیه اسرای فلسطینی با چشمان بسته و دستبند در آنجا دفن شده بودند، خواستار تحقیقات بین‌المللی شدند.

بر اساس این گزارش و به گفته منابع فلسطینی دست کم ۳۰ جسد در «کیسه‌های پلاستیکی سیاه» در نزدیکی مدرسه حمد در شمال غزه در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند و مقامات فلسطینی اعلام کردند که سربازان صهیونیستی این غیرنظامیان را «به شیوه اعدام دسته جمعی» قتل عام کرده‌اند.

وزارت امور خارجه فلسطین روز چهارشنبه خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره این قتل عام‌های اسرائیل شد و اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی برای پیدا کردن حقیقت و ابعاد نسل‌کشی باید از غزه بازدید کند.

شاهدان به الجزیره گفتند که شهدا قبل از قرار داده شدن در کیسه‌ها چشمشان بسته شده و در نهایت شکنجه و شهید شده‎‌اند.

‌در همین رابطه یکی از شاهدان به الجزیره گفت: «هنگامی که مشغول تمیز کردن محوطه مدرسه بودیم، با انبوهی از آوار در داخل حیاط مدرسه مواجه شدیم و در نهایت وقتی فهمیدیم ده‌ها جسد زیر این توده از آوار دفن شده‌اند، شوکه شدیم.»

این شاهد افزود: لحظه‌ای که کیسه‌های پلاستیکی سیاه را باز کردیم، اجساد را پیدا کردیم که از قبلاً تجزیه شده بودند و چشم‌ها، پاها و دست‌هایشان بسته شده بودند.

وی در ادامه گفت: «از سرآستین‌های پلاستیکی برا بستن دست‌ها و پاها و از بندهای پارچه‌ای برای دور چشم‌ها و سرشان استفاده شده بود.»

بعد یافتن اجساد این شهدا حماس گفت که سازمان‌های حقوق بشر باید این اتفاقات را «مستند» کنند.

طارق ابوعزوم، خبرنگار الجزیره، از رفح در جنوب غزه گفت: وضعیت و شناسایی این اجساد به خاطر تجزیه شدید بسیار دشوار است.

کشف گور دسته‌جمعی در غزه/ فلسطین خواستار تحقیقات بین‌المللی است

تداوم حمله‌های هوایی و زمینی علیه نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته به صورت پی در پی به حمله‌های خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه ادامه دادند.

در جریان بمباران منازل مسکونی در محله تل السلطان واقع در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها طی چند ساعت از بمباران بخش‌های مختلف شهر رفح دست کم ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده اند. همچنین صدای وقوع یک انفجار شدید در شهر رفح در جنوب نوار غزه به گوش رسیده است.

حمله‌های هوایی و زمینی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه

حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی نیز همچنان ادامه داشته و اطراف مسجد بلال در اردوگاه خان یونس را هدف قرار داد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان بمباران یک منزل مسکونی در منطقه البرکه واقع در جنوب دیرالبلح تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شده و به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شدند.

نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنوب غزه

از سوی دیگر شبکه المیادین از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در نوار غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، محور اصلی درگیری‌های مذکور در محله امل واقع در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به دلیل ایستادگی و مقاومت نیروهای فلسطینی در این منطقه اقدام به هدف قرار دادن آن کرده است.

بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این عناصر صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود به ویژه بولدوزرهایشان به شهر طولکرم یورش بردند.

شهر جنین در کرانه باختری نیز بامداد امروز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بوده است. اشغالگران بامداد امروز به اردوگاه نورشمس نیز یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

اردوگاه عقبه جبر در اریحا نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است. صهیونیست‌ها با وجود آن که در حمله به اردوگاه نورشمس تعدادی از فلسطینی‌ها را زخمی کردند اما مانع امدادرسانی نیروهای پزشکی به زخمی‌ها شدند.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب جاده‌ها و زیرساخت‌های شهر و اردوگاه جنین کردند.

اشغالگران صهیونیست یحیی بسام السعدی پسر بسام السعدی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی را که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی است در جریان حمله به اردوگاه جنین بازداشت کردند.

هدف قرار گرفتن صهیونیست‌ها توسط نیروهای مقاومت

نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری نیز در برابر این حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی دست بسته نبوده و اقدام به مقابله به مثل کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید در اردوگاه نور شمس در جریان حمله عناصر صهیونیست به این اردوگاه حکایت دارد.

حمله‌های هوایی و زمینی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه

نیروهای فلسطینی با کار گذاشتن یک بمب در مسیر بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه نورشمس این عناصر را هدف قرار دادند.

نظامیان صهیونیست در جریان یورش به منطقه برقه واقع در شمال غرب نابلس با چندین بمب و نارنجک هدف قرار گرفتند.

این عناصر اشغالگر در داخل اردوگاه جنین نیز با بمب‌های قدرتمند از سوی نیروهای مقاومت فلسطین مورد استقبال قرار گرفتند.

نگرانی تل آویو نسبت به اوضاع کرانه باختری و نشست محرمانه با مسوول فلسطینی

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «تساحی هنگبی» رییس سرویس امنیت رژیم صهیونیستی به همراه رونین بار رییس شاباک و غسان علیان هماهنگ کننده امور میان کابینه این رژیم و مسوولان کرانه باختری روز گذشته به صورت محرمانه با حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در دیدار محرمانه مذکور در خصوص تلاش برای ممانعت از افزایش تنش‌ها در کرانه باختری رایزنی شد.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت افزایش تلاش‌های مشترک با هدف آرام کردن اوضاع میدانی در کرانه باختری تا قبل از ماه مبارک رمضان تاکید کردند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خبر این دیدار و نشست در رسانه‌ها انعکاس پیدا نکرد چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندین بار از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری انتقاد کرده است.

بر اساس این گزارش، طرف‌های شرکت کننده در نشست مذکور در خصوص دوران پساجنگ در نوار غزه صحبتی نکردند چرا که اشغالگران معتقدند تشکیلات خودگردان فلسطین با ساختار کنونی نمی‌تواند یکی از طرف‌های اداره کننده غزه بعد از جنگ باشد.

در این نشست حسین الشیخ از طرف صهیونیست خواست بار دیگر اجازه دهند کارگران فلسطینی وارد منطقه موسوم به خط سبز شوند و طرف اسراییلی نیز گفت که این مساله را بررسی می‌کنند.

مقامات صهیونیست طی روزهای گذشته نگرانی‌های خود را نسبت به خطر انفجار اوضاع در کرانه باختری و احتمال وقوع انتفاضه سوم در این منطقه مطرح کرده اند.

در حال تکمیل

کد خبر 6017201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha