۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد:  

وقت جوانگرایی در تیم ملی فرا رسیده/ فدراسیون تصمیم منطقی بگیرد

وقت جوانگرایی در تیم ملی فرا رسیده/ فدراسیون تصمیم منطقی بگیرد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه تغییرات زیادی در تیم ملی صورت خواهد گرفت گفت: بعد از حذف از جام ملت های آسیا و برای موفقیت در جام جهانی آینده وقت جوانگرایی فرا رسیده است.

علی موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص حذف تیم ملی ایران توسط قطر در جام ملت های آسیا گفت: در روزی که می توانستیم برنده از زمین خارج شویم به دلیل اشتباهات فردی بازی را واگذار کرده و نتوانستیم به فینال جام ملت های آسیا راه پیدا کنیم.

کارشناس فوتبال در خصوص انتقادهایی که از عملکرد خط دفاع تیم ملی صورت می گیرد گفت: از همان ابتدای جام ملت ها همه متفق القول بودند که تیم ملی در خط دفاع مشکلات زیادی دارد و این مدافعان به هماهنگی کامل دست پیدا نکردند. دریافت گل برابر فلسطین، امارات، سوریه، ژاپن و قطر باعث شد تا مشخص شود چرا اینقدر اهالی فوتبال نسبت به خط دفاع حساس بودند. در گل هایی هم که مقابل قطر دریافت کردیم باز هم این خط دفاع بود که اشتباهات زیادی داشت و همین مساله باعث شد تا اکرم عفیف و معزعلی بتوانند به راحتی از اشتباهات مدافعان استفاده کرده و دروازه تیم ملی را باز کنند.

وی در خصوص تعویض های کادر فنی و اعتراض هایی که نسبت به بازی ندادن قایدی و قلی زاده صورت گرفت گفت: در این خصوص باید سرمربی تیم ملی پاسخگو باشد. قایدی در این تورنمنت عملکرد فوق العاده ای داشت و سبک بازی او شبیه اکرم عفیف بود و می توانستیم یک شبیه سازی خوب در تمرینات داشته باشیم. در بازی با قطر هم حضور قایدی و قلی زاده تکنیکی می توانست چاره ساز شود اما اینکه این اتفاق ها رخ نداد و کادر فنی مقانلو را وارد زمین کرد مسایلی است که در کنار دیگر اتفاقات باید سرمربی تیم ملی در مورد آن سخن بگوید.

علی موسوی با اشاره به تغییرات گسترده ای که باید برای آینده در تیم ملی رخ دهد گفت: جام ملت ها را با بازیکنان با تجربه به پایان رساندیم. بخش زیادی از این بازیکنان به طور حتم ۴ سال دیگر در جام جهانی نخواهند بود. بنابراین باید از همین امروز دست به جوانگرایی بزنیم. نفرات مورد نظر را انتخاب کنیم تا بتوانیم یک تیم ملی موفق در جام جهانی داشته باشیم. این جوانها تا ۴ سال دیگر به طور حتم تجربیات زیادی کسب می کنند و با انرژی بیشتری که دارند کمک موثری به تیم ملی خواهند کرد.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا سرمربی تیم ملی را باید تغییر داد یا خیر گفت: این موضوع بسیار مهم است و فدراسیون باید در این خصوص تصمیم بگیرد. باید ببینیم فدراسیون چه خواسته هایی از قلعه نویی داشته و چه اهدافی مد نظر فدراسیون بوده که آیا حالا موافق رفتن او است یا می خواهد او را تا جام جهانی حفظ کند.

کد خبر 6018989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha