رییس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر:

اجازه نمی‌دهیم اسراییل با امنیت ملی مصر بازی کند

اجازه نمی‌دهیم اسراییل با امنیت ملی مصر بازی کند

رییس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر با انتقاد از رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قاهره هرگز اجازه کوچاندن فلسطینی ها را از نوار غزه نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «احمد العوضی» رییس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر تاکید کرد که هدف قرار دادن امنیت ملی این کشور خط قرمزی است که نمی‌توان آن را به بازی گرفت.

وی افزود: کشور مصر تمام اقدامات لازم را برای حمایت از مرزهای خود به کار خواهد گرفت. جامعه بین الملل باید به وظایف خود عمل کرده و فوراً برای ممانعت از اقدامات اسراییل در خصوص تداوم کشتار وحشیانه مردم نوار غزه که باعث به وجود آمدن فاجعه انسانی در این باریکه شده وارد عمل شود.

العوضی اضافه کرد: مصر آمادگی کامل دارد در تمام تلاش‌ها برای از سرگیری روند صلح واقعی و حرکت به سمت آتش بس مشارکت کند. بی گناهان تاوان کشیده شدن به سمت درگیری‌های خون بار را می‌دهند و در نهایت تمام منطقه تاوان تبعات این مساله را خواهد داد.

وی گفت: کشور مصر بارها مخالفت قاطع خود را با هرگونه تلاش برای عملیات نظامی یا اعزام نیروهای اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه اعلام کرده است. این شهر دربرگیرنده یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی است.

العوضی تصریح کرد: این اقدام اسراییل تلاش مذبوحانه برای اجرای نقشه‌های رسوا شده خود در برابر جهانیان و کوچاندن فلسطینی‌ها و از بین بردن آرمان فلسطین در کنار نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی بیان کرد: صحرای سینا و امنیت ملی مصر خط قرمز ما است. کوچاندن فلسطینی‌ها از سوی مصر و فلسطین کاملاً مردود است و قاهره هرگز اجازه تحقق این سناریو را نخواهد داد.

کد خبر 6023142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha