۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

طبق آخرین رنکینگ جهانی؛

راه هموار دو پولادمرد برای المپیک/ دهدار سقوط کرد!

راه هموار دو پولادمرد برای المپیک/ دهدار سقوط کرد!

سه وزنه‌بردار ایران در شرایطی حضور در المپیک پاریس را قطعی کردند که رضا دهدار یکی از این وزنه‌برداران با یک پله سقوط با وضعیت بی‌ثباتی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در شرایطی به پایان رسید که تیم ملی وزنه‌برداری با حضور سه وزنه‌بردار جوان راهی این رقابت‌ها شد و حاصل کار این سه نفر، کسب یک مدال طلا و سه نقره شد. این مسابقات گزینشی المپیک محسوب می‌شد و وزنه‌برداری ایران تنها باید در مسابقات جام جهانی تایلند که آخرین گزینشی المپیک به حساب می‌آید به میدان برود.

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، هر وزنه‌بردار برای رسیدن به سهمیه المپیک باید در ۵ میدان گزینشی المپیک شرکت کند و همچنین طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، ۱۰ وزنه‌بردار اول هر وزن به همراه بهترین نفرات هر قاره در رنکینگ جهانی، جواز حضور در المپیک پاریس را به دست می‌آورند.

در حال حاضر علی داوودی وزنه‌بردار ایران در دسته فوق سنگین در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی قرار دارد و جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است. داوودی در المپیک توکیو موفق به کسب مدال نقره شد اما در این المپیک با رقیبان سرسختی باید رقابت کند. او اکنون در شرایط مطلوبی قرار داد اما مثل المپیک توکیو، در پاریس بی‌رقیب نیست و باید با تمام توان به میدان برود. داوودی به واسطه جایگاه‌اش در رنکینگ جهانی، حضور خود را در المپیک قطعی کرده است و تنها در آخرین مسابقه گزینشی المپیک در جام جهانی تایلند به میدان خواهد رفت.

میرمصطفی جوادی دیگر نماینده وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس است. او در این وزن جایگزین کیانوش رستمی شد و در مسابقات جهانی عربستان هم با کسب مدال طلای این رقابت‌ها، خود را به عنوان یک رقیب جدی در دسته ۸۹ کیلوگرم به همگان معرفی کرد. جوادی در حال حاضر با ثبت رکورد ۳۸۴ کیلوگرم در جایگاه ششم رنکینگ جهانی قرار دارد و کادر فنی نام وی را به عنوان تنها نماینده ایران برای جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند ارسال کرده است.

راه هموار دو پولادمرد برای المپیک/ دهدار سقوط کرد!

رضا دهدار دیگر نماینده وزنه‌برداری ایران است که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در حال حاضر در جایگاه نهم رنکینگ جهانی قرار دارد. رضا دهدار پیش از این با ثبت رکورد ۳۹۰ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده بود اما در مسابقات قهرمانی آسیا، یک وزنه‌بردار ازبکستانی با ثبت رکورد ۴۰۰ کیلوگرم، به جای رضا دهدار در رنکینگ جهانی قرار گرفت و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. به این صورت دهدار یک پله سقوط کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت.

او قرار است به مسابقات جام جهانی تایلند در فروردین ماه سال آینده اعزام شود که تنها مسابقه گزینشی المپیک است، طبیعی است با شرایطی که دهدار دارد او باید در این مسابقات تمام تلاش خود را به کار گیرد تا سهمیه المپیکی که از طریق رنکینگ جهانی به دست آورده را از دست ندهد. البته دهدار در چند مسابقه اخیر عملکرد قابل قبولی نداشته و باید دید آیا می‌تواند در تایلند با آمادگی کامل حضور پیدا کند یا خیر.

کد خبر 6024000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha