۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷

معاون میراث فرهنگی استان البرز خبر داد؛

پایان گمانه زنی و کاوش در محوطه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

 پایان گمانه زنی و کاوش در محوطه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

کرج- معاون میراث فرهنگی استان البرز از اتمام کار گمانه زنی در محوطه دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران (پردیس کشاورزی کرج) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارباب نیا با اشاره به صدور مجوز گمانه زنی و کاوش در محوطه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران گفت: این عملیات از حدود ۱۵ روز قبل آغاز شده و پس از انجام فعالیت‌های میدانی و گمانه زنی‌های لازم در محوطه امروز به پایان رسید.

معاون میراث فرهنگی استان البرز افزود: دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران با وسعت حدود ۳۵ هکتار، مهمترین پهنه باقی مانده از بافت تاریخی و قدیمی کرج محسوب می‌شود که این مجموعه به دلیل وجود تعدادی از بناهای دوران قاجاریه و پهلوی اول و دوم در سال ۸۲ به شماره ۱۴۶۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی مطرح کرد: با توجه به پیگیری‌ها و برنامه ریزی انجام شده توسط مدیریت دانشکدگان منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران برای ایجاد فضای آموزشی گروه‌های علوم دامی و صنایع چوب و پس از انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، مقرر شد محل احداث ساختمان جدید گروه آموزشی، نخست مورد مطالعه باستان شناسی قرار گیرد تا پس از اعلام وضعیت باستان شناختی محوطه، در خصوص احداث بناهای جدید مطابق ضوابط و تشریفات قانونی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گفته ارباب نیا، محدوده مورد مطالعه باستان شناختی برای احداث فضای آموزشی به مساحت حدود سه هزار مترمربع در گوشه شمال شرقی پردیس کشاورزی واقع شده که بر اساس نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی و بررسی تصاویر ماهواره‌ای قدیمی، این محوطه در دوران پهلوی اول و دوم دارای چندین بنا بوده که در دهه‌های گذشته از بین رفته‌اند و با انجام گمانه زنی بقایای آنها به‌دست آمده که مطالعات کتابخانه‌ای و تحقیقات لازم برای شناخت بهتر آنها در دست اقدام است.

کد خبر 6029827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha