۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

هیچ پیمانکاری مسوولیتی در پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ندارد

هیچ پیمانکاری مسوولیتی در پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ندارد

اراک - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هیچ پیمانکاری مسوولیتی در پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا امانی ظهر سه‌شنبه در نشست شورای فنی استان مرکزی با تاکید بر اینکه پیمانکار فعلی برای طرح توسعه بیمارستان ۵۲۰ تختخوابی ولیعصر (ع) اراک سرانجامی ندارد، ادامه داد: بر اساس اعلام پیمانکار بخش اورژانس در دهه مبارک فجر امسال و تمام طرح ۳۰ بهمن باید آماده تحویل می‌شد اما این امر اتفاق نیفتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه باید از همه ابزارهای قانونی برای گرفتن حق مردم اراک استفاده شود، افزود: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر اراک قرار بود با ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شود اما امروز این مبلغ به یکهزار میلیارد تومان رسیده است و این روند دانشگاه علوم پزشکی و استان مرکزی را با چالش مواجه می‌کند.

امانی یادآور شد: پیمانکار این بیمارستان اعلام کرده بود که ۲۷ بهمن‌ماه امسال نواقص رفع و تکمیل می‌شود اما به نظر می‌رسد این طرح تا سال آینده هم به نتیجه نرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اشتغال ۷۰ تا ۸۰ کارگر در این طرح ادامه داد: پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک در یک ماه اخیر بیش از ۲۵ نامه به این دانشگاه ارسال کرده تا در مراجع قضائی با مشکل مواجه نشود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت حتی یک خط قرارداد با پیمانکار فعلی منعقد نمی‌کند، قرارداد پیمانکار تمام شده و حضور آن در کارگاه ممکن است مشکل ساز باشد.

وی با بیان اینکه حق مردم اراک توسط پیمانکار پایمال شده، گفت: پیمانکار همه را به بازی گرفته و به نتیجه رسیدن این طرح به چند مسؤول دلسوز در استان نیاز دارد تا کمک کنند که اجازه کار به این پیمانکار داده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: پارسال پنج هزار میلیارد در راستای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اضافه شد و امروز اگر بودجه استانداری هم جمع شود، این طرح تکمیل نمی‌شود، گویا پیمانکار به رگه طلا در این طرح رسیده است.

امانی گفت: در صورت خروج پیمانکار از اراک اجازه بردن یک ریال از حق مردم را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم پیمانکار با سود از اراک خارج شود تا درسی شود که این پیمانکار مردم هیچ استانی را به بازی نگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این نشست بر تشکیل شورای نظارت در قالب تیمی در ظرف مدت یک هفته با حضور نماینده‌ای از وزارت بهداشت تاکید کرد.

علی اکبر اسدی افزود: این تیم گزارش را تهیه کند و پیشنهاد به شورای فنی استان مرکزی اعلام شود.

وی با اشاره به رسیدگی به قصور مشاور طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) گفت: گزارش آن به شورای فنی اعلام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: ظرفیت استان آمادگی اتمام این طرح را دارد همچنین ادارات کل نوسازی و تجهیز مدارس و راه و شهرسازی استان مرکزی در اختیار است تا در صورت نیاز و ضرورت، هر طبقه به یک گروه کاری واگذار شود.

اسدی افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور در اوایل سال آینده به استان مرکزی، این طرح باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک افزود: باید نواقص و اشکالات آن رفع شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این اداره کل آمادگی توقف همه طرح‌های خود و به کارگیری تمام ظرفیت تیم فنی برای تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را دارد.

جواد لنجابی افزود: می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی استان برای تکمیل این طرح درمانی استفاده کرد.

کد خبر 6032864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha