معاون وزیرخارجه ترکیه:

فلسطینیان با اقدامات بدتر از قرون وسطا روبرو هستند

فلسطینیان با اقدامات بدتر از قرون وسطا روبرو هستند

معاون وزیرخارجه ترکیه امروز در یک کنفرانس خبری شرایط غزه را بسیار بحرانی توصیف کرد و خواهان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «احمد ییلدیز» معاون وزیرخارجه ترکیه امروز در جریان یک کنفرانس خبری تاکید کرد: ما نمی‌توانیم در قبال تلاش‌ها و اقدامات اسرائیل برای تغییر واقعیت ها در اراضی فلسطین اشغالی، دست بسته باقی بمانیم.

وی با تاکید بر اینکه آنکارا نمی تواند تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را نادیده بگیرد، افزود: موضوع منازعه فلسطین به یک گروه خاص فلسطینی مرتبط نیست بلکه قدمت آن به بیش از نیم قرن اخیر باز می گردد.

ییلدیز افزود: اشغال فزاینده اراضی فلسطینی از سوی اسرائیل و ناکامی در اجرای راهکار دو دولتی دلیل اصلی منازعه در خاورمیانه است.

وی افزود: ده‌ها سال اشغالگری اسرائیل موجب محرومیت ملت فلسطین از حقوق اساسی خودش شده است. فلسطینیان با فشارها و اقدامات قرون وسطایی و بدتر از آن از سوی اسرائیل مواجه هستند.

وی تاکید کرد: اقدامات یکجانبه اشغالگران اسرائیلی برای تغییر واقعیت ها در فلسطین، نقض قوانین بین المللی محسوب می شود.

ییلدیز با اشاره به اینکه نهادهای وابسته به شورای امنیت سازمان ملل، رخدادهای غزه را نادیده می گیرند، افزود: شورای امنیت به تمام معنا شکست خورده و نتوانسته است مطالبات بر حق ملت فلسطین را محقق کند.

وی در پایان تاکید کرد: اسرائیل یک رژیم اشغالگر است که قوانین بین المللی در اراضی فلسطینی را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6037827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      اگرواقعا راست میگویید چرا جزو دومین کشور بعداز اردن کمک رسانی به این اشغالگران میکنید وبالاترین سطح تجارت انرژی ومواد غذای را دارید دنیا ار نفاقگری لبریز شده است از دورویی دست بکشید نجات ملت فلسطین نجات اخلاق وعقلانیت کل کره زمین است نجات غزه نجات کل بشریت است اما حیف که دنیا دارد افول میکند زیرا