۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۳

با حضور امیرعبداللهیان:

نمایشگاه مجازی «ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» در ژنو افتتاح شد

نمایشگاه مجازی «ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» در ژنو افتتاح شد

نمایشگاه مجازی «ایران و یکصد سال چند جانبه گرایی» روز سه شنبه ۸ اسفند با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، نمایشگاه مجازی «ایران و یکصد سال چند جانبه گرایی» روز سه شنبه ۸ اسفند با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نجفی معاون حقوقی و بین المللی، ناصر کنعانی سخنگو وزارت امور خارجه و بحرینی سفیر ایران در ژنو افتتاح شد.

حسین امیر عبداللهیان در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: موضوع چندجانبه گرایی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در دولت آقای رییسی نیز یکی از ارکان سیاست خارجی اصل چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی قرار دارد.

وی افزود: این ابتکار در آینده می‌تواند بیش از این تکمیل شود.

علی بحرینی سفیر ایران در ژنو نیز در سخنانی اطهار کرد: ایده تشکیل چنین نمایشگاهی حدود ۷ ماه پیش در نمایندگی ایران در ژنو شکل گرفت. این نمایشگاه و محتویاتی که در آن به نمایش درآمده افتخاری برای ما و بیانگر نقش موثر ایران در سازمان های بین المللی در یکصد سال اخیر است.

امیر سعید ایروانی رییس نمایندگی ایران در نیویورک نیز که ارتباط وبیناری با مراسم افتتاح این نمایشگاه مجازی داشت با ابراز خرسندی از افتتاح این نمایشگاه گفت: ان شاءالله در آینده طی فرایندی که صورت می‌گیرد محتوای این نمایشگاه پربار تر شود.

وی با تشکر از تلاش‌های انجام شده برای گردآوری محتویات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای سایر موضوعات ما در حوزه دیپلماسی و چندجانبه گرایی باشد.

محسن نذیری سفیر ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین نیز که ارتباط وبیناری با این مراسم داشت، در سخنانی تاکید کرد: اقدام انجام شده در این زمینه کار متفاوتی در حوزه دیپلماسی چندجانبه گرایی است.

همچنین در این مراسم رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز با ارائه گزارشی در مورد اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: در این نمایشگاه صدها عکس و فیلم و سند مربوط به حضور ایران در ساختار چندجانبه گرایی در صد سال گذشته تهیه شده است.

وی افزود: امیدواریم این نمایشگاه با همکاری همکاران ما در سازمان‌های بین المللی از جمله نیویورک، وین، لاهه، جده و… تکمیل شود.

نمایشگاه مجازی ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی با هدف نمایش نقش سازنده کشورمان در محیط‌های چند جانبه در بیش از صد سال گذشته طراحی و اجرا شده است.

این نمایشگاه با رویکردی تاریخی تلاش کرده در سه بخش تصاویر، اسناد و ویدئوها؛ تاریخ بیش از صد سال حضور و فعالیت ایران در سازمان‌های بین المللی را به نمایش در آورد.

کد خبر 6039543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha