لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوچهل‌وهشتمین روز؛

سازمان پزشکان بدون مرز: اوضاع در غزه هولناک است

سازمان پزشکان بدون مرز: اوضاع در غزه هولناک است

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اگر ساکنان غزه از بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرند، باز هم از نبود غذا و آب رنج می‌کشند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد کشورهای جهان در برابر جنایت وحشیانه روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی سکوت کرده اند.

سازمان پزشکان بدون مرز زنگ خطر را درباره غزه به صدا درآورد

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اگر ساکنان غزه از بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرند، باز هم از نبود غذا و آب رنج می‌کشند و به دلیل کمبود خدمات و مراقبت‌های پزشکی به شهادت می‌رسند.

این سازمان بیان کرد که در غزه ابعاد بشری به صورت صریح نادیده گرفته شده و کمک‌ها به این باریکه اندک است و این موضوع امری بسیار هولناک است.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد: به دلیل محاصره غزه از سوی اسراییل، قصور آن در حمایت از کمیته‌های بشردوستانه اعزامی و جلوگیری از دستیابی مردم به کمک‌ها از سوی اسراییل، فراهم‌نمودن کمک‌ها برای غزه به امری تقریباً غیرممکن تبدیل شده است.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت ضد مردم بی‌پناه غزه انجام داده که در نتیجه این اقدامات ۹۲ نفر به شهادت رسیده و ۱۵۶ تن دیگر زخمی شدند.

به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای هفتم اکتبر تاکنون به عدد ۳۰۳۲۰ شهید رسیده و بالغ بر ۷۱۵۳۳ نفر نیز در این حمله‌ها زخمی شده اند.

این بیانیه می‌افزاید که پیکر تعدادی از شهدا همچنان زیر آوارها باقی مانده یا در مسیرهای مواصلاتی رها شده و رژیم صهیونیستی اجازه دسترسی کادر پزشکی و نیروهای امدادی به این افراد را نمی‌دهد.

همچنین با پیدا شدن پیکر یک شهید دیگر از محل جنایت رژیم صهیونیستی در میدان نابلسی در غزه تعداد شهدای این جنایت به ۱۱۶ نفر رسید.

کمیسیون اروپا تامین مالی آنروا را از سر گرفت

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تامین مالی آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سر می‌گیرد. این کمیسیون در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرد، اعلام کرده است که تامین مالی آنروا را از هفته آینده به میزان ۵۴ میلیون دلار از سر می‌گیرد.

این بیانیه تاکید کرد که صدور مجوزهای دوم و سوم به ارزش ۱۷.۳ میلیون دلار به زودی انجام خواهد شد. این بیانیه ادامه داد که کمیسیون اروپا در کنار حمایت از آنروا تعهد کامل به پرداختن به مصیبت‌های ملت فلسطین بویژه در غزه دارد، به همین علت مبلغ ۷۳.۵ میلون دلار برای سال ۲۰۲۴ به کمک‌های خود خواهد افزود. به این ترتیب و بر اساس اعلام این کمیسیون مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار برای فلسطینی‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان در مورد سکوت جهانی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی برخی نهادهای بین‌المللی و کشورها تلاش دارند وجهه تخریب شده خود را با ادعای کمک‌های مالی به ملت فلسطین جبران کنند. این در حالی است که هیچکدام از این کشورها موضع تأثیرگذاری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه اتخاذ نکرده‌اند.

دولت آمریکا نیز که تاکنون سه بار با حق وتوی خود در شورای امنیت مانع از آتش بس در غزه شده، مدعی شده است که کمک‌های غذایی خود را به صورت هلی‌برن برای مردم غزه ارسال خواهد کرد.

کاهش کمک‌های بین‌المللی به آژانس آنروا پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی برخی کارمندان این آژانس را به مشارکت در حمله هفتم اکتبر سال گذشته میلادی متهم کرد. در پی این اتهامات بی اساس ۱۲ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس و سوئد کمک‌های خود به آنروا را متوقف کردند. این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین به تازگی نوشت که اسرائیل با گذشت یک ماه از ادعای مشارکت ۱۰ نفر از کارمندان آژانس آنروا در عملیات ۷ اکتبر هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

کمیسیون اروپا تامین مالی آنروا را از سر گرفت 

آماری تکان‌دهنده از پنجشنبه خونین غزه

محمد صلحا، رییس سرپرست بیمارستان العوده در شهر غزه می‌گوید که بالغ بر ۸۰ درصد زخمی‌هایی که در پی حمله رژیم صهیونیستی به صف دریافت‌کنندگان غذا به بیمارستان منتقل شده‌اند، هدف شلیک گلوله نیروهای اسراییلی قرار گرفته‌اند.

صلحا در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس تاکید کرد: از ۱۷۶ زخمی که به بیمارستان منتقل شدند، ۱۴۲ نفر زخم‌های اصابت گلوله داشتند و ۳۴ تن دیگر نیز به دلیل ازدحام جمعیت دچار آسیب شده بودند.

دکتر حسام ابوصفیه، مدیر بیمارستان کمال العدوان، نیز گفته است که عمده مصدومان و زخمی‌های پذیرش شده در این بیمارستان نیز زخم‌هایی ناشی از شلیک گلوله به نیم‌تنه بالایی‌شان داشتند و بسیاری از قربانیان به دلیل شلیک گلوله به سر، سینه و گردن کشته شدند.

پنجشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی هزاران آواره فلسطینی از شهرهای مختلف غزه را که در انتظار کمک‌های بشردوستانه بودند بمباران کرد. براساس گزارش‌ها، این حمله جنایتکارانه در حالی صورت گرفت، که هزاران فلسطینی از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون در میدان نابلسی منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در جاده ساحلی هارون الرشید در منطقه شیخ عجلین در غرب شهر غزه بودند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که دست کم ۱۱۵ فلسطینی در این حمله وحشیانه به شهادت رسیدند.

مدیر دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در غزه نیز اعلام کرد که ۷۰۰ فلسطینی بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در میدان النابلسی همچنان وضعیت بغرنجی دارند. این گزارش تاکید کرد که تعداد کارمندان این سازمان برای تامین ساکنان نوار غزه کافی نیست.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که بسیاری از قربانیان به دلیل ازدحام جمعیت کشته شده‌اند و نیروهای این رژیم پس از یورش «تهدیدآمیز» جمعیت بی‌دفاع، صرفاً تیر هشدار شلیک کرده‌اند!

آماری تکان‌دهنده از پنجشنبه خونین غزه

وزیر دفاع آمریکا، «وزیر نسل‌کشی» لقب گرفت

لوید آستین وزیر دفاع امریکا با گروهی از کنشگران حامی فلسطین روبرو شد که اعتراض خود را نسبت به حمایت امریکا از اسراییل اعلام کردند.

یک خانم در حضور لوید آستین به او می گوید: وزیر آستین، حمایت از نسل کشی را متوقف کنید. وزیر آستین، حمایت از نسل کشی را متوقف کنید. شما فقط به اسراییل گفتید که پول بیشتری خواهید فرستاد. هیچ پول بیشتری به اسراییل نفرستید. هیچ پول بیشتری به اسراییل نفرستید.

بعد از لحظاتی یک خانم دیگر فریاد می زند: وزیر نسل کشی. وزیر نسل کشی. وزیر نسل کشی. وزیر نسل کشی. در این هنگام بقیه کنشگران هم او را همراهی می کنند و با هم چندین بار جمله «وزیر نسل کشی» را فریاد می زنند.

وزیر دفاع آمریکا، «وزیر نسل‌کشی» لقب گرفت+ فیلم

نبیه بری: سقوط فلسطین، سقوط امنیت ملی عربی است

نبیه بری رییس پارلمان لبنان در اظهاراتی تصریح کرد که جای امیدواری است که فلسطین در شرایط کنونی تنها نمانده است، آن هم در اوضاعی که برخی خود را از آرمان فلسطین و خون ملت فلسطین کنار کشیده‌اند.

وی ادامه داد که لبنان هزینه گرانی را برای حضور در کنار فلسطین پرداخت کرده و این مشیت ما است. البته باید تاکید کرد که اتفاقاتی که در نوار غزه و کرانه باختری قدس شریف روی می‌دهد و اگر خدای ناکرده این منطقه جغرافیایی سقوط کند، تنها سقوط فلسطین نخواهد بود، بلکه سقوط و فروپاشی امنیت ملی عربی و فروپاشی تمامی انسانیت خواهد بود. جامعه جهانی امروز شکست خود را در مهار تجاوزگری های اسراییل و جلوگیری از نسل‌کشی ملت فلسطین که از ۵ ماه پیش تاکنون ادامه دارد، نشان داده است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز دیروز در سخنانی با اشاره به اینکه دولت لبنان در حال مشورت با حزب‌الله است، تاکید کرد: فرستاده‌های بین‌المللی تهدید اسراییل را به ما منتقل کرده‌اند؛ پاسخ ما آن است که اسراییل باید از سرزمین‌های ما عقب‌نشینی کند.

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که هرگونه هجوم از سوی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به آسانی صورت نخواهد پذیرفت و به جنگی منطقه‌ای خواهد انجامید.

وی با اشاره به آمادگی لبنان برای جنگ افزود: ما خواهان صلح در مرزهایمان هستیم، اما در صورت تحمیل جنگ، برای این موضوع نیز آماده هستیم.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: فرانسه ایده‌های جدیدی را مطرح کرده است. ما در حال بررسی این ایده‌ها هستیم و هفته آینده به آن پاسخ خواهیم داد.

بوحبیب تاکید کرد که حزب‌الله لبنان و جنبش انصارالله یمن اعلام کرده‌اند در صورت توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، آن‌ها نیز حمله‌های خود را متوقف خواهند کرد.

نبیه بری: سقوط فلسطین، سقوط امنیت ملی عربی است 

رییس‌جمهور اسلوونی: جنگ در غزه یادآور محاصره سارایوو است

ناتاسا پیرک موسار، رییس جمهور اسلوونی اعلام کرد حمله اسراییل علیه غیرنظامیان در صف غذا در اطراف کامیون های کمک های بشردوستانه، همان احساسی را برانگیخت که گلوله باران بازار مارکاله در سارایوو در طول جنگ بوسنی برانگیخته بود.

وی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رویدادهای در غزه، که در آن جان‌ها در انتظار کمک‌های بشردوستانه ضروری از دست رفت، حس مشابهی از شوک و غم را برانگیخت. چه تعداد جان های دیگر باید صرفاً در انتظار غذا از دست برود.»

پیرک موسار گفت: «جهان شاهد تعداد تلفات سرسام آور بیش از ۳۰۰۰۰ نفر است. این رقم وحشتناک، یادآور مسوولیت سنگین کسانی است که این اعمال خشونت آمیز را مرتکب می شوند. دیدن اینکه تاریخ در وحشتناک ترین جلوه هایش تکرار می شود، بسیار ناراحت کننده است. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار جوان که زمانی شاهد وحشت‌های حمله به بازار سارایوو بود، خاطرات کشته‌شدگان همچنان آزاردهنده است.»

گلوله باران بازار مارکاله یکی از خونین‌ترین قتل‌عام‌هایی بود که توسط نیروهای صرب بوسنی در طول محاصره سارایوو از آوریل ۱۹۹۲ تا دسامبر ۱۹۹۵ انجام شد.خریداران در بازارها، افرادی که در صف نان بودند، کودکانی که در حیاط مدرسه بازی می کردند و غیرنظامیان دیگر هدف قرار گرفتند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، در اوایل روز پنجشنبه، نیروهای اسراییلی فلسطینیان منتظر کمک های بشردوستانه را در جنوب شهر غزه در منطقه النابلسی گلوله باران کردند که حداقل ۱۱۲ کشته و ۷۶۰ زخمی بر جای گذاشت.

جنگ در غزه یادآور محاصره سارایوو است

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران نوار غزه

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و توپخانه این رژیم علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته و تعداد زیادی شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد جنگنده‌های این رژیم منطقه تل الزعتر را واقع در شمال نوار غزه بمباران کردند.

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در دیرالبلح دست کم ۱۵ فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و مسجد نوار غزه

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در منطقه البصه واقع در غرب دیرالبلح بمباران کردند که دست کم هفت فلسطینی در جریان این حمله‌ها به شهادت رسیدند.

علاوه بر این حمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز محله الزیتون را واقع در جنوب شرق شهر غزه که یکی از محورهای مهم درگیری میان عناصر متجاوز صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین به شمار می‌رود هدف قرار داد.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز تاکید کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های غربی شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

بمباران مسجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و وحشیانه محل‌های تجمع شهروندان فلسطینی را در مرکز نوار غزه بمباران می‌کنند.

منطقه السته شهدا واقع در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز شاهد حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

در همین راستا بامداد امروز مسجد البخاری واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در اردوگاه جبالیا تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. اردوگاه آوارگان فلسطینی در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

سکوت اعضای سازمان ملل در قبال جنایت اسراییل شوکه کننده است

از سوی دیگر گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در فلسطین در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد که سخنان مقامات صهیونیست در خصوص واقعه روز پنجشنبه نادرست است.

وی در ادامه افزود: سکوت کشورهای عضو سازمان ملل در قبال این واقعه شوکه کننده است.

این مسوول سازمان ملل اضافه کرد: مردم فلسطین به صورت کافی از سوی دولت‌های کشورهای عربی حمایت نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: تنها راه برای کمک رسانی به ساکنان نوار غزه توقف جنگ علیه این باریکه است.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه صفوف مردم مظلوم نوار غزه را که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال این باریکه بودند هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی برای توجیه این قتل عام گسترده که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت بهانه‌های دروغین را از جمله ازدحام جمعیت فلسطینی‌ها و یا احساس ناامنی کردن عناصر صهیونیست مطرح می‌کند.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان صهیونیست مانند روزهای گذشته به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله کرده و به سمت فلسطینی‌های ساکن این شهرها تیراندازی کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد که نظامیان متجاوز بامداد امروز به منطقه بنی نعیم در شرق الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و مسجد نوار غزه

شهر یطا واقع در جنوب الخلیل نیز طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است. این نظامیان متجاوز به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل نیز یورش بردند.

منطقه صانور واقع در جنوب جنین نیز جزو بخش‌هایی بود که ساعت‌های گذشته شاهد حمله‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست بوده است. نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر نابلس نیز حمله ور شدند.

این در حالی است که «محمد مراد» جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک کفرنعمه در غرب رام الله واقع در کرانه باختری به شهادت رسید.

عملیات رزمندگان فلسطینی علیه عناصر متجاوز در کرانه باختری

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین میدان را ترک نکرده و برای مقابله با این تجاوز نظامیان صهیونیست در کرانه باختری وارد عمل شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران متجاوز در شهر قلقیلیه حکایت دارد.

علاوه بر این رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در روستای جبع واقع در جنوب جنین هدف عملیات خود قرار دادند.

نظامیان صهیونیست در سایه وقوع این درگیری‌ها و ایستادگی نیروهای فلسطینی مجبور به ترک روستای جبع شدند.

عناصر متجاوز بعد از حمله سه ساعته به شهر قلقیلیه از بخش‌های مختلف این شهر عقب نشینی کردند.

در حال تکمیل

کد خبر 6043491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha