۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

نگاه «مجله مهر» به گلایه‌ رانندگان اسنپ و تپسی؛

این برده‌داری نوین نیست؟

این برده‌داری نوین نیست؟

برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به گزارش «من عجله ندارم» واکنش نشان داده‌ و از شنیده نشدن مشکلات‌شان گلایه داشته‌اند، تعدادی از آنها شرایط شغلی خود را به «برده‌داری نوین» تشبیه کرده‌اند!

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: این روزها اکثر مردم در شهرهای کوچک و بزرگ استفاده زیادی از تاکسی‌های اینترنتی دارند؛ خدماتی که عمر نسبتاً کوتاه مدت و کمتر از ده ساله آنها باعث شده با آزمون و خطاهای زیادی بر سر راه خود مواجه باشند.

کاربران تاکسی‌های اینترنتی که به مرور از ایستادن کنار خیابان و دست تکان دادن برای ماشین‌های گذری دست کشیده و به سفیرهای اینترنتی عادت کرده‌اند، کم کم انتقادهای ریز و درشتی را نسبت به این شرکت‌ها مطرح می‌کنند.

البته استقبال از اسنپ و تپسی به عنوان یکه‌تازان این عرصه، متوقف نشده و روز به روز مسافران بیشتری را به خود جذب کرده است. با همه اینها، مدتی است گلایه‌های مطرح شده درباره آنها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به گوش می‌رسد.

به ویژه اضافه شدن گزینه «عجله دارم» باعث شده شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره ابعاد این موضوع، مطالبی را منتشر کنند. کار به جایی کشید که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خواستار حذف این گزینه شد.

گروه مجله مهر مدتی قبل در گزارشی، مهم‌ترین گلایه‌های کاربران از تاکسی‌های اینترنتی را حول ماجرای «عجله دارم» جمع‌آوری کرده و البته در کنار آن، دلایل مدیران این شرکت‌ها برای اضافه کردن چنین گزینه‌ای را ارائه داد. همچنین در گفت‌وگو با یکی از رانندگان شرکت «اوبر»، تاکسی اینترنتی شناخته شده در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی، پیرامون این موضوع گفت‌گو کرد.

اما نکته قابل توجه آن بود که گزارش «من عجله ندارم» بیش از آنکه مورد توجه مسافران و کاربران تاکسی‌های اینترنتی قرار بگیرد، از سوی سفیران این شرکت‌ها بازخورد گرفت؛ بازخوردهای بسیاری که اغلب‌شان مطالبه داشتند صدای راننده‌ها نیز شنیده و منعکس شود.

«مجله مهر» پیش از آنکه به صورت محوری و متمرکز به سراغ موضوعات طرح شده توسط راننده‌های تاکسی اینترنتی برود، در این گزارش نگاهی کلی به مهم‌ترین نظرات کاربران ذیل گزارش «من عجله ندارم!» می‌پردازد و بخشی از آنها را عیناً به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

زور کرایه‌ها به تورم نمی‌رسد

پایش و بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد بیشترین واکنش‌ها از سوی رانندگان مبنی بر این بوده قیمت و تعرفه کرایه‌ها نسبت به میزان تورم افزایش نمی‌یابد و درآمد آنها به هیچ عنوان با دخل و خرج سرپرست خانوارها نمی‌خواند. آنها گفته‌اند که حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط مسافر باز هم مبلغ دریافتی تاکسی اینترنتی به صرفه نیست؛ به ویژه آنکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به عنوان کمیسیون توسط شرکت از آنها کسر می‌شود.

کاربری به اسم «راننده اسنپ» هم این طور نوشته است: «کرایه‌های اسنپ نسبت به تورم باید حداقل ۵ برابر شود، حتی با این گزینه! شما لطف کن با تاکسی و اتوبوس تردد کن! مسافران به علت رایگان بودن کرایه سفر از ماشین شخصی استفاده نمی‌کنند! از ولنجک درب منزل تا میدان صادقیه باید ۵۲,۰۰۰ تومان باشد؟؟؟ ۱۵٪ هم اسنپ می‌برد. انصاف داشته باشید.»

کاربری به نام «سجاد» در قسمت نظرات نوشته است: «کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی که واقعاً مفته. یک کیک ۲۰ (هزار) تومنه. ولی باید طرف رو با کلی منت جابجا کنی، آخرش هم قربون صدقه‌ش بری. آخر بهت ۱۷ (هزار) تومن بدن!»

بخش دیگری از آنها یادآوری کرده‌اند که نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی، خیلی کم‌تر از مبلغ دریافتی تاکسی‌های تاکسیرانی و آژانس‌ها است. کاربری که نام خود را ثبت نکرده است در قسمت نظرات خطاب به مسافران تاکسی‌های اینترنتی نوشته است: «شما آژانس بگیر یا دربست بگیر! بعد متوجه میشی چقدر داری هزینه می‌کنی برای اسنپ، راننده‌های اسنپ دارن مجانی مسافر جابه‌جا می‌کنن!»

کاربری به اسم «راننده اسنپ» درباره حقوق رانندگان اسنپ گفت: «من خودم راننده اسنپ هستم، چند نکته می‌خوام عرض کنم. اول اینکه حتی عجله دارم هم بزنید، هزینه خیلی کمتر از آژانس است. دوماً یه راننده اسنپ هر چقدر زرنگ کار کنه ساعتش پنجاه تومان نمیفته! حالا این همه هزینه نگهداری ماشین و تصادف هست، به خدا کمر آدم می‌شکنه.»

فرد دیگری که اسم خود را «راننده» ثبت کرده در قسمت نظرات نوشته است: «کرایه‌ها واقعاً مفته. امثال بنده هم اگر مجبور نبودیم هیچ وقت این کار را انتخاب نمی‌کردیم. شما هم اگر دو بار هم گزینه عجله دارم رو بزنی باز داری مفت سفر می‌کنی. ضمناً اگر برای راننده کرایه نصرفه که هیچکس باز سفر رو قبول نمی‌کنه و شما باید چند برابر این پولی رو که برای اسنپ می‌دهید به تاکسی‌های زرد بدهید.»

«سید حسین» نیز گفته است: «شما فکر می‌کنی کرایه اسنپ، کرایه واقعی اون مسیره؟ با گزینه عجله دارم نهایت قیمت بشه نصف قیمت واقعی! اگر همین اسنپ و تپسی نبودن بهتون می‌گفتم چه خبره! تو فرودگاه کرایه تاکسی ۲۵۰ هزار تومنه، اسنپ با عجله دارم می‌زنه ۱۰۰ تومن. همون فرودگاه مهرآباد تا انقلاب، ولیعصر و مسافت‌های این چنینی!»

«سعید» هم در تأیید این حرف گفته است: «یک کم هم از ارزونی کرایه و مشکلات برای رانندگان بگید. سهمیه بنزین که لغو شد. بعدش کرایه‌ها این قدر پایین هست که بیشتر مواقع کرایه‌ها نصف کرایه تاکسی عبوری یا آزاد هم نیست! مسیری که برای همه تاکسی‌ها ۴۰ هزار تومان هست برای راننده اینترنتی می‌زنه ۲۰ تومان ۵ هزار تومن رو هم شرکت بر می‌داره. تخفیف‌های شرکت هم فقط ضرر راننده است.»

بخشی از راننده‌ها در قسمت نظرات نسبت به دریافت کمیسیون‌های ۱۵ الی ۲۰ درصدی توسط شرکت‌ها گلایه داشتند. «محمد» نوشته است: «قیمت‌هایی هم که با گزینه عجله دارم به حساب بیشتر می‌شوند بازهم جوابگو نیست. چرا از مشکلات رانندگان نمی‌گن؟ با این کرایه‌های ۲۰ تومنی ۳۰ تومنی که ۲۰ درصد هم ازش پورسانت برداشته می‌شود. نمی‌دونم کجاش قیمت‌ها بالا هست که همش بحث قیمت‌های اسنپ رو دارید.»

کاربری به نام «بهراد»، از گزارش «مجله مهر» دلگیر شده و شروع به شمردن مشکلات اسنپ کرده است: «سلام. نویسنده واقعاً از سر مشکلی که معلوم نیست با اسنپ دارد یا راننده متأسفانه یک طرفه نوشته. برای مردم عزیز ایران و حتی شرکت اسنپ می‌نویسم ۱. کرایه کم دور از واقعیت ۲. هزینه‌های سرسام‌آور قطعات ۳. سهمیه بنزینی کم که حتی اون سهمیه رو یک سال ندادن ۴. مشکلات جسمی راننده بیچاره با ۸، ۹ ساعت رانندگی ۵. ترافیک شدید و..»

چرا از استهلاک نمی‌گویید؟

تعدادی دیگر از کاربران و سفیران تاکسی‌های اینترنتی از مشکلات و هزینه‌های بالای استهلاک خودروهای خود گفته‌اند، از خطر تصادف و دزدی گرفته تا هزینه‌های خرابی ماشین و تعمیرات آن. شخصی به اسم «داوود» تجربه‌ای را بازگو کرده است: «تقریبا دو ماه پیش بعد از پیاده کردن مسافر تو یک جاده خلوت تصادف شدیدی کردم، وسایل‌هامو از تو ماشین بردن. هزینه تعمیر ماشین پنجاه میلیون تومان شد. هزینه بیمارستان و خونه نشینیم بماند. حالا شما بگو ۲۰ هزار تومان، ارزشش رو داشت؟ تو شرکت کار می‌کردم، تعدیل نیرو کردن مجبور شدم با ماشین کار کنم.»

آنها نسبت به اینکه گزارش «من عجله ندارم» یادآوری کرده بود رانندگان شرکت اوبر موظف هستند در کمتر از ۵ دقیقه خود را به مسافر برسانند در غیر این صورت جریمه می‌شوند، اعتراض شدیدی داشتند. لذا شماری از کاربران یادآوری کردند که شرایط تاکسی‌های اینترنتی در داخل و خارج از کشور قابل مقایسه نیست چرا که شرکت‌های ایرانی هیچ‌گونه خدمات و پشتیبانی از راننده‌های خود نمی‌کنند. البته همه اینها در حالی است که برخی می‌گویند تاکسی‌های اینترنتی داخلی تسهیلاتی برای رانندگان خود در زمینه‌های مثل تعمیرات خودرو در نظر گرفته‌اند. با همه اینها بخشی از مهم‌ترین نظرات این کاربران را مرور می‌کنیم.

کاربری با گلایه از هزینه بالای وسایل جانبی خودرو گفته است: «تعویض یک صفحه کلاچ برای یک پژو حداقل ده تومن هزینه می‌بره. بیمه سالانه ۵ میلیون، بیمه بدنه ۳ میلیون، باتری دو میلیون و پانصد، لنت با تعویض ۷۰۰ تومن. اینها فقط یک نمونه کوچیک هست. بماند تصادف و خرج‌های دیگه هم دارد. در ضمن اینجا ایران خودمونه نه کشور دیگه‌ای! اینجا هیچی قابل مقایسه با جای دیگه نیست. لطفاً از مقایسه کردن دست بردارید.»

شخصی در قسمت نظرات این طور نوشته است: «چرا کسی در مورد استهلاک بالای ماشین‌ها یا دیسک کمر و گردن راننده‌ها حرفی نمی‌زنه؟ یک مقدار منطقی صحبت کنین.»

مهدی از درماندگی رانندگان اسنپ نوشت: «یک راننده اسنپ خودشو بکشه تهش یک تومان (در روز) کار می‌کنه، ولی کوچک‌ترین هزینه ماشین چند میلیون خرج داره. از اون یک میلیون تومان، ۱۵۰ تومان هم کمیسیون کم میشه. حداقل ۵۰ تومان پول بنزین، فرسودگی ماشین، فرسودگی خود راننده و … بدبخت‌ترین آدم راننده اسنپه!»

این برده‌داری نوین نیست؟

گروهی از کاربران یادآوری کرده‌اند که رانندگان شرکت اسنپ نمی‌توانند از طریق نرم‌افزار متوجه شوند مسافر گزینه عجله دارم را زده یا نزده است. یکی از آنها نوشته است:: «من در دوران کرونا مجبور شدم برم اسنپ کار کنم، راننده امکان اینکه عجله دارم را زدید را ندارد. کار در اسنپ و تپسی برده‌داری نوین است! کرایه‌ها خیلی پایین است و کیفیت خودروها بسیار پایین! کار سختی هست. کمی بی انصافی است اینگونه تفکر…»

کاربری به اسم «شاهین» گفت: «راننده متوجه نمیشه که مسافر عجله دارم رو زده یا نه مبلغ کرایه و مسیر رو می‌بینه، اگر به صرفه باشه قبول میکنه اگه اسنپ مبلغ کرایه رو معقول بالا ببره نیازی به گزینه عجله دارم نیست تو دو سه سال گذشته بالای ۴۰۰ درصد تورم داشتیم، ولی کرایه‌ها نهایت از مثلاً ۲۰ تومن شده ۳۰ تومن.»

«ابراهیم حیدری» یکی دیگر از کاربران نوشت: «با سلام خدمت شما دوست عزیز. در جوابتون باید بگم که گزینه عجله دارم فقط مختص شما مسافر عزیز هستش و راننده هیچ خبر نداره که تو گزینه عجله دارم رو زدی و اینکه تو وقتی این گزینه رو می‌زنی، سفر شما به نزدیک‌ترین ماشین‌ها ارسال می‌شه و کسانی که در ۲ الی ۳ دقیقه‌ای لوکیش شما هستن سفر شما رو می‌گیرن و میان دنبال شما.»

البته این موضوع انتقاد دیگری را متوجه شرکت اصلی می‌کند، انتقادی مبنی بر اینکه چرا علیرغم افزایش قیمت، راننده خود را در جریان قرار نمی‌دهد که مسافرش عجله دارد.

اما عده‌ای دیگر که از گروه مسافران بودند با این دلایل قانع نشده‌اند و معتقدند رانندگان همیشه حق را برای خود می‌خواهند و استهلاک و خرابی ماشین برای همه هست از جمله تاکسی‌ها و آژانس‌ها.

عده‌ای دیگر از کاربران از نحوه برخورد مسافران و میزان توقعات آنها گله داشته‌اند. «علی» درباره این موضوع نوشته است: «با شرکت‌های خارجی مقایسه میکنن. اونا بیمه میشن! تعمیرات و قطعه ماشین با تخفیف و ماشین ارزونه و… از همه مهم‌تر مردمش با فرهنگ هستند. اینجا برای سی هزار تومان میری دنبال مسافر، اونم انگار ماشین رو خریده، آقا تند برو، آقا از این مسیر برو، آقا اهنگت رو خاموش کن، بعدشم عجله دارم نزنی، مجبوری با آژانس بری کسی پیدا نمیشه.»

کاربری به اسم «راننده» گفته است: «سلام، بله درست می‌فرمایید! کشورهای خارجی گزینه عجله دارم وجود ندارد، چون کرایه ماشین متناسب با مسیر هست و انقدر قانون مدار هستن، نیازی به عجله ندارن! در ضمن خارج که می‌فرمایید تا پنج دقیقه میرسن، شهرداری پول و مالیاتی که می‌گیره اختصاص میده به بحران ترافیک! چاله چوله، نداره ترافیک نداره!»

«وحید» هم یادآوری کرده است: «اولا هیچ علامتی نیستش که ما بدونیم شما عجله دارم رو زدی یا نه، دوماً چرا وقتی که یک دهم کرایه آژانس رو می‌دی اونوقت اعتراض نمی‌کنی، تویی که وقتی می‌شینی تو ماشین ادای ارباب‌ها رو در میاری و میگی کولر بزن!»

همچنین از نظرات کاربران می‌توان دریافت سفیران تاکسی‌های اینترنتی در شهرستان‌ها از کرایه‌های بسیار پایین و افزایش کمیسیون شرکت‌ها گلایه دارند. کاربری به نام «راننده اسنپ» نوشته است: «من دزفول هستم و از این هفته پورسانتمون شد ۲۰ درصد. سرویس‌ها از ۱۲ تومن تا ۲۵ تومن. یک استارت که به ماشین میزنی میشه ۱۰ هزارتومن. ماشینم واشر زده و لاستیک هم صفره و کلاً یک ریال نتونستم جمع کنم که ماشین رو درست کنم. الان رفتم کارگری و دارم نفس می‌کشم. اسنپ یعنی برده داری نوین.»

«معظمی» نوشته است: «کرایه تاکسی اینترنتی در شهرستان‌ها اون قدر پایینه که با زدن گزینه عجله دارم باز به نرخ رسمی کرایه که آژانس و تاکسیرانی تعیین کرده نمی‌رسد. اگر از اول کرایه درستی در اسنپ محاسبه شود نیازی به عجله دارم نیست.»

کاربری به اسم «ساسان» گفته است: «من گاهی اوقات خالی‌ام روی اسنپ کار می‌کنم. تو شهرستان خداییش عجله دارم هم که میزنن، باز هم کرایه‌ها نسبت به مسیر مفته. بیچاره اونایی که منبع درآمدشون همین اسنپ و تپسی است تا شب کار کنن فکر نمی‌کنم ۵۰۰ تومان صافی ببرن سر سفره زن و بچشون! استهلاک‌ها خیلی بالاست، خدایی منصف باشید، راننده چه گناهی داره؟»

همه اینها بخشی از مهم‌ترین واکنش‌ها و بازخوردهایی بود که گزارش «من عجله ندارم «دریافت کرد، بازخوردهایی که کماکان بر تعداد آن اضافه می‌شود. مجله مهر در اولین گام برای انعکاس صدای اعتراض رانندگان مطلب فوق را منتشر کرد و بعد از این در گزارش‌های مبسوطی به صورت محوریُ مشکلات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6044134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      44 3
      سارمانهای حمل ونقل مسافر برای ماشینهای عمومی ورانندگان آنها امتیازاتی قائل هستند که اینها برای رانندگان اسنپ وتپسی نیست وباید ازجیب خود هزینه کنند آیا این طلم به این رانندگان نیست خصوصا با کمیسیون زیاد
      • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        22 2
        واقعا راست میگی رانندگان اینو هم مثل دیگر رانندگان واحد یا تاکسی هستند اما هیچ امتیاز مزایایی ندارند بیمه تامین اجتماعی ،حق بنزین ،عیدی ،لاستیک ارزانتر هیچ ندارند ظلم بزرگ این هست
      • سعید IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        12 92
        اگه ناراضی هستی. اسنپ کار نکن ...
      • ابراهیم IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        54 2
        سعید جان چاره ای حتما نداره وگرنه منتظر اجازه شما نمی موند
      • رحمان IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        12 0
        آقا سعید وقتی برای فارغ التحصیل دانشگاه سراسری شغل نباشه و مهندس مملکت بیاد راننده شخصی جنابعالی بشه بایدم انقدر پررو بشی که بتونی همچین حرف مزخرفی بزنی خوب شما ناراحتی سوار نشو
      • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        5 0
        خب یکی نیست بگه اگه کرایه ی اسنپ گرونه چرا با آژانس نمیری
      • راننده اسنپ باکس IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        5 0
        این داداشمون آقا سعید مثل اینکه زیاد فیلم هندی میبینه اینطوری لاتیش رو پُر میکنه..تو باغ نیست همش تو فیلم هندیه زبون بسته نمیدونه تو شهر چه خبره بقول قدیمیها شهر که شلوغ بشه غورباقه ابوعطا میخونه حالا حکایت این رفیق فیلم هندی بازمونه...
      • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
        2 0
        به طور قطع و یقین یکی از مظلومترین اقشار جامعه رانندگان اسنپ هستند. کار کردن تو اسنپ اسمش مسافربری نیست مفت‌بری هست. الان منی که تو شهرستان دارم کار می‌کنم کرایه میزنه ده تومن یازده تومن!!!!!! از این مبلغ بیست درصد کمسیون، پول بنزین، احتمال تصادف، استهلاک ماشین رو کم کنی می‌مونه هفت تومن شش تومن!!
      • مهران IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
        0 0
        برادر من نه تپسی مقصره نه استپ ما راننده ها خودمون مقصریم ،مگه میشه این همه آدم یه اتحادیه نداشته باشن،صدای یه دست هیچ موقع به گوش نمی‌رسه ما راننده ها باید یه اتحادیه یا چند نماینده داشته باشیم،تا تک تک حرف بزنیم همینه صدامون هم به گوش کسی نمیرسه،برای شرکت اعتبار ما بیست هزار تومنه بیشتر سرویس نمید
      • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
        0 0
        آقای سعید اگر راننده نباشه توی مسافر به مقصد نخواهی رسید. همین الانش هم مسافرها از دیر قبول کردن اسنپ و تپسی گلایه دارند. این یعنی تعداد راننده کمتر از حد لازمه. با وجود بی کاری زیاد ... فکر کن بعد نظر بنویس
    • محمد US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      سارمانهای حمل ونقل مسافر برای ماشینهای عمومی ورانندگان آنها امتیازاتی قائل هستند که اینها برای رانندگان اسنپ وتپسی نیست وباید ازجیب خود هزینه کنند آیا این طلم به این رانندگان نیست خصوصا با کمیسیون زیاد
    • بیوک IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      سلام به تازگی اسنپ برای راننده قیمت میده بعد از قبول سفر ده در صد کم میکنه از مسولین عزیز تقاضا دارم راننده اسنپ را هم یک شهروند در نظر بگیرند و به مشکلات رانندگان اسنپ هم رسیدگی نمایند اسنپ روزگار مارا سیاه کرده
    • Moji IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      147 4
      راننده_ روزی باید ۱۰ ساعت کار کنیم که شاید بتونیم ۸۰۰ تومان کار کنیم بدون وقفه حالا ببین چقدر ضرر داره واسه راننده از کمر درد گرفته تا یبوست تا چند ضرر دیگر که گفتنش جایز نیست حالا بگو عجله دارم خیلی مبلغ زیادی هست
      • مهدی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        12 0
        والا بلا ۳۰% کمسیون برمیداره،،چه خبره میخواد نصف کرایه رو بدیم اسنپ،،،من دوماهه دقت میکنم یا ۳۰%یا ۲۳% متغییر است کمسیون کسر میشه،،چهارشنبه و پنج شنبه یک میلیون کار کردم ۳۰% برداشت کرد
      • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        7 78
        یک کارمندهم روزی ۸ ساعت کارمیکنه وروزی کمتراز۵۰۰ حقوق میگیره درامدت روبااین قشرهم مقایسه کن
      • M IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        48 2
        آقای کارمند شما بیمه داری بن داری حق اولاد داری سرمایه 400 میلیونی وسط نذاشتی و از این 800 که دوستمون گفت به نظر تو چقدرش سود واقعیه
      • نسعود IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        21 1
        طرف زده ی کارمنده تو هشت ساعت کمتر از پانصد میگیره اولا ک رانندگی جزو مشاغل سخته دوما بیمه و مزایا نداره سوما ی ماشین حداقل دویست تومانی آوردن تو کار ک کلی خرج داره پس قابل قیاس نیست اسنپ باید شغل دومتون باشه... اینا سیاست جمهوریه وگرنه اونا یجوری قیمت گذاری میکن ک همه نیان راننده بشن
      • رضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        28 1
        در جواب اون عزیزی که گفت کارمندا میگیرن روزی پانصد /عرض کنم عامو/عجب مقایسه عجیب و غیر قابل مقایسه ای /تعطیلی دارن /عیدی دارن و هزار مزایا ولی راننده اسنپ چی /هم جان هم غرور هم برده داری /ان که شیران را کند روبه مزاج ،....بماند که مدتیه مسافر لغو میزنه ،و اسنپ تیک رو سبزو کمسیون /چندین بار سرم اومد
      • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        6 0
        کارمند بزرگوار ، کار مفید در ادارات ایران روزی دو ساعت و هفته ای یازده ساعت هست...شما کارمندان در هفته به اندازه یک روز رانندگان اسنپ کار مفید میکنید هزار جور بن و مزایا هم دارید .به نظرم نصف این حقوقی که میگیرید حقتون نیست
    • کاوه IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      184 4
      من راننده اسنپ هستم شرکت اسنپ واقعا در حق راننده بدبخت ظلم می کنه با این کرایه ها.
    • محمدرضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      150 5
      باسلام ، همه رانندگان از قیمت اندک و ناچیز کرایه اسنپ وتپسی گله دارند ،که واقعا درست میگن ، جالب اینکه از آغاز ابتدای سال 1402دقیقا بیشتر از یکسال سهمیه پرداخت بنزین را مسئولین ندادند و متاسفانه قطع کردند . اینهم شد انصاف ؟
    • احمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      هر جوری حساب میکنی برای راننده نمیصرفه
    • کیانوش IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      مشکل بهتری از این تو مملکت نبود هی گیر دادی به اسنپ بیچاره
      • مجید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
        27 1
        سلام من ۲۰ ساله مسافر کش هستم اسنپ و تبسی نمیصرفه بخاطر کمسیون بالاو قیمت پایه کرایه
    • راننده IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      واقعا متاسفم برای ملت خودم ، می رن لباس بخرن فروشنده یک لباس رو بهشون میده ۲ میلیون بعد به به چه چه هم می کنید ولی زورتون میاد به قشر راننده که از،سر اجبار و تامین معیشت خود مجبور به این کار شدند پول بدهید . البته پولی که کمتر از حقشان هم هست . منصف باشید و از خدا بترسید . تا می تونید دستی بگیرید
    • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      27 0
      سلام‌رانندگان‌بدبخت‌۱۲ساعت‌کار‌کرده‌وشبا‌داخل‌ماشین‌میخابن‌اسنپ‌۲۰درصدو‌برمیداره‌خدمات‌نداره‌خراب‌بشی‌ماندی‌مردی‌ماندی‌بدون‌اصطلاک‌فقط‌حق‌راننده‌رو‌میخورن‌کرایه‌رو‌وکم‌میزنه‌همه‌ستم‌برای‌راننده‌است‌
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      23 1
      بطور کلی کرایه ها با تورم و هزینه نگهداری خودرو و......همخوانی ندارد، البته ناگفته نماند، تعداد راننده در تهران خیلی زیاد شده و این خود مزید بر علت است که کرایه ها مفت شده با این ترافیک وحشتناک تهران....
    • رضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      23 1
      اسنپ و تپسی فقط و فقط دنبال ۱۵ درصد خودشون اصلا واسشون مهم نیست باید چه مشکلات و دنگ و فنگی با مسافر داشته باشی بخاطر چندرغاز کرایه مسافر عزیز شما ماشین شخصی بیار بیرون هرجور دوست داری رانندگی کن و از هر مسیری که دوست داری برو که دیگه رانندگی پر خطر و مسیر یابی نامناسب و....دیگه نزنی ونمره منفی ندی
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      21 0
      خدا بیامرزد همه اموات حضرتعالی رو .استدعا میکنم این موضوع رو رسانه ای کنید . آخه مگه راننده اسنپ تو همین مملکت زندگی نمیکنه لطفاً به داد این قشر محروم از حق خود برسید .
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      19 1
      ما هفته ای ۱۰۰ هزار تومن فقط پول کارواش میدیم که مسافر ماشین تمیز سوار بشه تعویض روغن ۷۰۰ تومن بنزین لیتری ۳ هزار تومن لنت ،صفحه کلاج ،لاستیک ... فقط همین موارد مصرفی در ماه کلی میشه سوای استهلاک ماشین که باعث میشه ی دفعه کلی خرج رو دست ادم بزاره دولت و حاکمیتم که سرشون به کار خودشون گرمه
    • مهدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      105 8
      اسنپ کارکردن گدایی مدرنه هم مسافر وهم اللخصوص راننده متضرر میشن
    • رحیم IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      114 2
      کرایه که پائین است اسنپ هم بدون این که به ماشین چیزی خرج کند۲۰درصد کمسیون می گیرد
    • ساینا اس IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      105 6
      برای حل مشکل اقتصادی مملکت ، باید جای دیگری را جست و جو کنید. مشکل اصلی فرهنگ استفاده از تکنولوژی ست ، من گاهی به عنوان شغل دوم در تپسی و اسنپ کلر میکنم ، فکر می‌کنم که اگر تمام در آمدم قرار بود از این راه باشه وامصیبتا ولی خود من وقتی مسافر میشم دیدگاهم عوض میشه، هر کس فکرمنافع خودشه
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      93 5
      واقعن حق راننده های اسنپ ضایع شده من دوسال پیش این موقع سال روزی ۶۰۰ ۷۰۰ کار میکردم ولی الان زور بزنم روزی ۵۰۰
    • مهدی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      99 1
      کرایه های آینده پایینتر بعد جدیدا 20درصد هم کمیسیون میگیره
    • عادل IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      136 2
      به نظر شما اگر شرکت هایی مثل اسنپ وتپسی بابت فقط ارتباط بین مسافر راننده 20 درصد کمسیون دریافت می‌کنند و به راننده هیچ خدماتی نمی دهد آیا این برده داری نوین نیست بابت چه خدماتي که به راننده می‌دهد این هزینه را کسر می‌کند آیا نهادی ناظر یا مدافع حقوق راننده هست
    • راننده IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      94 1
      خدایش ی فکری بحال رانندگان بکنید بد بختی محص اسنپ کار کردن
    • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      83 6
      باعرض سلام واقعا" کرایه ها پایین است ودر ضمن با اینکه استان آذربایجان شرقی کمسیون ۱۵ درصد است اسنپ ۲۰ در صد کسر میکنه677
      • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
        9 0
        واقعا ظلم بزرگ در حق راننده و مسافر
    • راننده تبسی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      13 2
      سلام بخدا برده داری نوین هست که هست .امروز مسافری سوار کردم یک زن و دو کودک یکی پسر و یکی دختر ۹ ساله به مقصد رسیدم دیدم برای خودرو پیامک کشف حجاب اومده به خاطر ۵۰ تومن کرایه حالا خر بیارو باقالی بارش کن آیا به نظر شما منصفانه هست که من راننده پاسخگوی خطای مسافر باشم
    • یاشار IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      8 0
      به نظر من باید همه گزینه های عجله دارم ، ندارم و غیره حذف شود و کرایه یک حالت بیشتر نداشته باشد و متناسب با تورم جامعه باشد. کرایه تاکسی های اینترنتی در ایران واقعا مفته باید حداقل دو برابر افزایش پیدا کنه
    • ایدین IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 0
      سهمیه بنزین نداره ن تپسی و ن اسنپ از بهمن پارسال برای هیچکس واریز نشده.ولی همه جا برای تبلیغ گفتن سهمیه بنزین!قبلا باز ی لنت ب ادم میدادن ولی الان هیچی شامل نمیشه واقعا نمیصرفه ولی ادم مجبوره و اونام از همین استفاده میکنن
    • رضا US ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 0
      سلام واقعا دوتا شرکت طرح رایگان براشون باید کار کرد ی سفر فاصله تا مسافر حداقل چهار کیلومتر هست همین مساحت را باید برگردی همان جا که ایست کرده بودم حداقل 10الی15کیلومنر فاصله تا مقصد جمع 23الی25کیلومنر باید رفت اون وقت کرایه زده بین18الی20کمسیون 3هزار کم میکند خودتون قاضی باشید صرفه دارد یانه
    • احمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      12 0
      رانندها باید متحد بشن ودست اسنپ و تبسی رو بزارن تو پوست گردواونوقت خودشون مجبور میشن کرایها رو با تورم ببرن بالا.دستمزد تعویض دیسک صفحه پراید شده یک ملیون درصورتی که چهارسال پیش بوده صد هزارتومن ولی متاسفانه کرایه های اسنپ رو پنج سال پیش گیر کرده
    • آرش زخمی US ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      41 6
      بازهم سکوت میکنم
      • همایون IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        1 0
        سلام بهترین گزینه اولا سکوت و ثانیا دراسرع وقت ترک پست خدمت در اسنپ!!! والسلام نامه شدتمام🤔🤔🤔😶😶😶😶😶😶😶😶😶🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄
    • مهرداد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      104 2
      اسنپ دقیقا کرایه ۵۵ هزار تومانی رو ۲۰ هزارتومان میزنه به نسبت بقیه کرایه مسیرها هم همینه یعنی یک سوم کرایه واقعی
      • اکبر IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        7 0
        سلام دوستان 2روزراست میگیدبرنامه راخاموش کنید نترسیدکسی ازگشنگی نمرده 2روزبه خودت خسارت نمیزنی اونموقع مشکلات رانندگان ودرک میکنن بابا کرایه میزنه 12تومن توهوامیزنن ایناچه کسانی هستن تااتحادنباشه خودتان را خسته نکنیدبایدتحمل خسارت به خودهمینه که هست
    • سام IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 0
      من با مدرک لیسانس و اشنایی به کامپیوتر و زبان باید با ماشین خودمم نه کسه دیگه برم تو اسنپ حقیقت اینه که اگه کرایه از اینم پایینتر بیاد بازم هر روز راننده ها بیشتر و بیشتر میشن و دقیقا من احساس یه برده رو دارم که هر کسی که سوار میشه فکر میکنه سوار خوده بنده شده. اخر مسیر پولم نمیده. بدبخت عالم
    • ددلاا IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      واقعا"کرایه ها با هزینه ها همخوانی ندارد
    • ددلاا IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      واقعا"کرایه ها با هزینه ها همخوانی ندارد
    • امین IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      البته کمیسیون 15 درصد در حد حرفه و وقتی دلیل پرسیدم که چرا تو تهران بر خلاف اظهارات 20 درصد کسر میکنین گفت تو قرار داد ذکر شده، در حالی که من زمان قرارداد 8 درصد کمیسیون میدادم که البته 6 سال قبل بوده
    • Pp DK ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      کل این حرفها یه طرف . چرا وقتی مسافر پول نقد میده بازم از اون مبلغ ناچیز اولی کم میشه
    • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      با سلام راننده اسنپ از سرمایه اش خرج خونه اش مکنه بعد یکسال به ماشینش نگاه کنی کلا داغون شده اگه بخواهد بفروشد ۲۰ملیون زیر قیمت میخواهند یا باید ۳۰میلیون خرج ماشین کند یعنی طول سال خرد خرد درآمد داشته آخر سال یکجا خرج می‌کنه حسن اسنپ این که همه میکنم مشغول کاره
    • Ak IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      اگر راننده‌ای که دارن تو شرکتهای اینترتی کار میکنن مثل تاکسی‌های زرد دارای مزایا باشن مطمن باشین خیلی از حرف و حدیث ها تموم میشه. ولی شرکت‌های تاکسی اینترنتی هيچگونه امتیازی و مزایایی برای راننده ها در نظر نمیگیرن. سهمیه بنزین رو هم قطع کردن. 2 ساله که کرایه ها اضافه نشده ولی هزینه های زندگی 4 برابر
    • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      من که مجبورم اسنپ کارمیکنم چون بازنشسته ام بادریافتی۸۷۰۰ وگرنه حالم ازاین کار وکرایه هاش بهم میخوره درواقعه مابرده اسنپیم ومسافرهم به خودش اجازه میده هرطوردلش میخادباراننده رفتارمیکنه
    • راننده بی پول IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      6 0
      همکاران راننده با این وضع باید جلوی شرکت اسنپ تجمع کنیم بلکه شاید اتفاقی بیوفته با کامنت مشکلامون حل نمیشه
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      کرایه‌های اسنپ خیلی پایینه، حتی مخارج ماشین در نمیاد ، مبلغ درصد کمسیون در شهرستان ها ۲۰ درصد هست ، کرایه‌ها نسبت به کرایه های تاکسی و آژانس ها تقریبا ۴ الی ۵ برابر کمتر هست ، چه اورگانی به نرخهای اسنپ و تپسی رسیدگی میکنه ؟
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      کرایه‌های اسنپ خیلی پایینه، حتی مخارج ماشین در نمیاد ، مبلغ درصد کمسیون در شهرستان ها ۲۰ درصد هست ، کرایه‌ها نسبت به کرایه های تاکسی و آژانس ها تقریبا ۴ الی ۵ برابر کمتر هست ، چه اورگانی به نرخهای اسنپ و تپسی رسیدگی میکنه ؟
    • عبدالغفور IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      خدا ریشه اسنپ و تپسی رو خشک کنه
    • مهدی IT ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      در این مقاله بلند بالا از درآمد روزانه چند میلیاردی اسنپ وتپسی نگفتید. آنکه شیران را کند روبه مزاج. احتیاج است احتیاج است احتیاج اگر بیکاری واحتیاج نبود یک راننده هم در این شرکتها کار نمی کرد. طبق قانون مالیات ۲۵درصد سود شرکتها باید مالیات پرداخته شود. تحقیق کنید اسنپ وتپسی چقدر مالیات پرداخت
    • ابراهیم FI ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      سلام من از درآمد شهرهای دیگه خبری ندارم ولی تو شهر من تبریز اگه یکسر کار کنی میانگین ساعتی ۷۰ هزار در میاری که تقریبا اگه تک گانه سوز باشی ۱۰ درصدش میره واسه بنزین و حدود ۲۰ درصد هم میره واسه اصطلاک ماشین که حدود ۵۰ هزار میمونه واسه راننده حالا این رو اگه ضربدر ۷ ساعت و ۲۰ دیقه قانون کار بکنیم تقریب
      • ابراهیم IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        3 0
        تقریبا میشه ۳۶۵ هزار حالا اگه طبق قانون کار روزای کاری رو حساب کنیم که از ۳۰ روز ۴ روزش جمعه هستش و ۱ روزم میانگین تعطیلی رسمی بذاریم و ۲.۵ روزم مرخصی استحقاقی میمونه ۲۲.۵ روز که با ضرب ۳۶۵ تومن میشه ماهی تقریبا ۸ میلیون برا هر راننده اگه از این مبلغ ۲ میلیون هزینه بیمه بعلاوه ۱۷۵۰ مبلغ عیدی و پایان
      • ابراهیم IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        4 0
        پایان کار رو کم کنیم میمونه ماهی ۴۲۵۰ برا راننده گرامی حالا هزینه تصادف و جریمه و طرح ترافیک و ... هم بماند با این اوصاف واقعا بازم فکر میکنین اسنپ مناسبه برا کار کردن؟ به نظر من که بهتره به فکر کار دیگه ای باشیم
      • راننده IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        1 0
        آفرین ابراهیم من چندین سال هست که دارم گلو جر میدم اسنپ برده داریه نوین هست. چیزی برای راننده باقی نمیمونه فقط در حد گذران سطح پائین زندگی کار کار کار کار کار تحقییییییییییییییر این میشه شکست انسانیت این میشه برده داری نوین عمر انسان گران بهاست تنها چیزی که سرمایه دار براش اهمیت نداره همین عمر هست
    • مارانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      به نظربنده مدیران اسنپ وتپسی حداقل یکماه خودشون اسنپ وتپسی کاربکنند تابفهمند اوضاع احوال راننده ازچه قراره و مسافران محترم هم این تپسی واسنپ رو چند هفته کاربکنند تا بفهمند حق با مسافره یا راننده اسنپ یاتپسی این گوی واین میدان کار یاحق
    • حبیب IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      4 0
      اسنپ زالو است که راننده را از پا در میاره
    • Ohv IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      4 0
      میزنه ۳ دقیقا تا مسافر اما وقتی قبول میکنی میشه ۱۰ دقیقه😅....گدا بازیه
    • مرتضی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      سلام.اسنپ چه مزایایی برای راننده داره که ۲۰درصد کمیسیون برمیداره؟ اونم با این کرایه های کم و استهلاک شدیداً زیاد.شما که اسنپ را با اوبر مقایسه میکنید قانونشونم بگید.اوبر ۵درصد کمیسیون میگیره وکلای مزایا داره.اصلا تلف کردن سرمایه وعمر هست که تو اسنپ صرف کنی.ختم کلام
    • وحید IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اصلا این اسنپ و تفسیر برای چه کسی هست که خون مردم رو کرده توصیه. الان هزاران میلیارد رو توی چند سال با 15درصد سود بردند. جوانان با چه امیدی رانندگی کنند؟ چه کسی به داد این ملت میرسه اون از کرایه های افتضاح اونم از کمیسیونی که باید پنج درصد باشه که بیست و پانزده درصده. کو امتیاز لاستیک‌مجانی؟ بنزین ؟
    • محمد RO ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      اگر راست میگید گزینه ای اضافه کنید بگید چند نفر هستی شما یه مسیر زدی 30 تومن بعد میری میبینی 3 یا 4 نفر هستن یعنی به ازای هر نفر حدود 10 تومن کجا اینجوری هست الان مسیری که تاکسی با سه تا مسافر میره چند میگیره بعد همون راهو باید با یه مسافر کمتر اون قیمت بری اصلا حقوق یه راننده اسنپ چنده در ماه
    • مهدی سلطانی AE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 1
      به مرتضی علی کم آوردم دیگه یکی نیست بره دره شرکت های اسنپ و توسی رو گل بگیره یعنی مملکت صاحاب نداره مگه پوست از سر ما کندن این مال مردم خورا راننده مگه آدمه توعه مگه برده داری میکنی چه وضعشه
    • یاور IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اسنپ سالی 800میلیون دلار در میاره یه بیلان بده به جیب چه کسانی واریز میشه؟! تا حالا چه کار مثبتی به غیر از کمیسون ناعادلانه انجام داده؟ اگر یه روز راننده ها کار نکنند حساب کار دستشون میاد که ظلم نکنند.
    • حسین IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 1
      مسافر علاوه به پرداخت نکردن کرایه وفهاشی به ماشینم آسیب رسوند وهیچ پیگیری از طرف پشتیبانی اسنپ نشد ویکطرفه به نفع مسافر رای داد چرا همش صحبت مالیه کسی از بی عدالتی اسنپ چیزی نمیگه
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 1
      مسافر ای اسنپ این قدر پرو شدن که فکر میکنن خودتو ماشینتو خریدن گدایی کنی سگش شرف داره به اسنپ اسنپ فقط و فقط فکر مسافره با اون کرایه های مسخرش فقط یه روز راننده ها کار نکنند باید درشو گل بگیرن یه روزی بتاز بتاز شما هم تموم میشه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      باسلام میشه لطفامسول اسنپ رومعرفی بکنیدببینم کیه واقعاچراداره درحق این همه راننده ظلم میکنه فقط بهش برسونیدازخدابترسه....
    • حسینی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      راننده اسنپ هستم . کرایه ها اصلا خوب نیست خیلی کم هستش، خرج ماشین و هزینه ها خیلی زیاده . در باره کرایه باید تجدید نظر شده و افزایش یابد
    • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      سلام وقتی کاردست کسی باشد که نمیدونه پدال گاز و ترمز چیست همینه.حالا با دزدی که اسنپ از راننده به تازگی شروع شده از جیب راننده بذل و بخشش می‌کنه که برای مسافتی 20هست موقع پیاده شدن 17تومن.
    • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      کرایه اسنپ و. تپسی بسیار پایین هست و قیمت خودرو و لوازم یدکی سرسام آور هست و کلا اسنپ و تپسی برده داری نوین هست و نمیشه بعنوان شغل بهش نگاه کرد هیچ سودی برای راننده ندارد
    • راننده بی مزد IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      سلام حرف دل راننده‌ها رو به گوش مسئولان برسونید شاید کاری کردن
    • حسن US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 3
      اون آقایی که تاکسی لوکس و ماشین سرپا فرودگاه رو با پراید قراضه اسنپ مقایسه می‌کنه بیشتر فکر کنه ، دیگه کن مونده کمپرسی و گاری بیاد دنبال آدم ، تازه تاکسی فرودگاه هر مقصدی رو سوار می‌کنه نه مثل تاکسی های اینترنتی که برای خودشون منطقه بندی کرده اند و مسیر دور از حوالی محل را قبول نمی‌کنند.
    • راننده اسنپ IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      سلام اسنپ بار سنگین و هزینه بردار جابه‌جایی مسافر را از دوش دولت و شهرداری برداشته و به دوش یه قشر بدبخت از همه جا وامونده انداخته که هزینه سوخت و استهلاک ماشین در نمیاد با این تعرفه های پایین. بیمه سوابق هم وجود ندارد.
    • راننده اسنپ IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      سلام اسنپ بار سنگین و هزینه بردار جابه‌جایی مسافر را از دوش دولت و شهرداری برداشته و به دوش یه قشر بدبخت از همه جا وامونده انداخته که هزینه سوخت و استهلاک ماشین در نمیاد با این تعرفه های پایین. بیمه سوابق هم وجود ندارد.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      من راننده ام به خدا که ظلم می کنید در حق ما از آه و نفرین این رانندها خلاصی ندارین
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      واقعا بنده گانه خدا حق دارن
    • راننده IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اسنپ فقط ظلم میکنه هیچ حمایتی نداره فقط ۲۰ درصد کمیسیون کم میکنه به تازگی تلفنی هم جواب نمیده فقط تیکت ان هم الکی میگن مشکلتون در حال بررسی است
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اگه رانندگان اسنپ کار نکنن به خیلی از مشکلات رسیدگی میکنن شرکت اسنپ فقط به فکر جیب خودشه تمام
    • مهیا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      با این همه جاده های داغون ترافیک و بعضا راننده ها مزخرف و دس انداز های کوه انداز ک هر دو متر زدن کرایه های مسخره و بی حساب لغو سفرهایی ک هزینش جبران نمیشه گرونی وسیله خوراک و هزاران کوفت دیگه واقن انسانیت آرزوست
    • عباس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      حیف ادم که با ماشین اینترنتی کار کنه با این کرایه ها
    • محمد صادق احمری IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      درود بر همه عزیزان دوستان همه مشکلات رو گفتن مبلغ کرایه پایین،کمیسیون بالا،خرج بالای ماشین،تورم افسار گسیخته،ندادن سهمیه بنزین و...مطمئن باشید اگخ مجبور نبودیم عمرا راننده اسنپ میشدیم.بدرود
    • ایمان وفا IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اقایون وخانم ها. همکاران محترم. لطف کنیدبیایم متحدبشیم. یک اطلاع رسانی درستی بشه. یاچندروز قبول نکنیم مسافر بگیریم. یاهم جمع بشیم بریم دم دفاتر اسنپ تبسی بخدا تاموقعی حرف فقط بزنیم همینه. فقط عمل کرد. بخدا3روز نمیمیریم ازگشنگی بخدا
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      واقعا اسنپ مزخرفه راننده باماشین برده شرکته به زمین گرم بخورین
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      واقعا اسنپ مزخرفه راننده باماشین برده شرکته به زمین گرم بخورین
    • ملیحه IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      من خودم 3ساله راننده اسنپ هستم. واقعا شرایط تحمیل شده است برامون. از سهمیه سوختی که کسر کردن گرفته تا کمیسیون 20درصدیشون. مسافر سر راهی سوار میکنم خیلی بصرفه تر میشه برام تا مسافر داخل سیستم اسنپ.
    • ملیحه IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      من خودم 3ساله راننده اسنپ هستم. واقعا شرایط تحمیل شده است برامون. از سهمیه سوختی که کسر کردن گرفته تا کمیسیون 20درصدیشون. مسافر سر راهی سوار میکنم خیلی بصرفه تر میشه برام تا مسافر داخل سیستم اسنپ.
    • راننده IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      فقط بگم باید مسولان مملکت نظارت به کارشون داشته باشند مسافر به فکر خودشه اسنپ به فکر خودشه تمام باراین دو اومده رو دوش راننده اسنپی که ته خطه وپاشو نرو گذاشتن رو گلوش کرایه باید در همه لحظه ها ثابت وقیمت واقعی بشه اینقدر باج ندین مسوولاااااان
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      کاش اسنپ نبود اون موقع با این قیمتا که یه کیک و نوشابه ۴۵ هزارتومان شده مسافرا میدیدن چقد باید کرایه بدن
    • فرزاد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      چرا اسنپ با این همه نیروی فعال باید ۱۵ الی ۲۰ درصد کمیسیون بگیره با این همه درامد روزانه نهایتأ باید ۵درصد بگیره اصلا منطقی و اصولی هم نیستش ضمنآ هیچگونه خدماتی هم به رانندگان نمیده
    • احد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      رانندگی در اسنپ چیزی به جز مفت کاری و بیگاری نیست، هیچ راننده ی اسنپی نمیتونه خرج ماشینش و در بیاره
    • احد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      رانندگی در اسنپ چیزی به جز مفت کاری و بیگاری نیست، هیچ راننده ی اسنپی نمیتونه خرج ماشینش و در بیاره
    • سینا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      حاجی اینم در نظر بگیرین که اگه کرایه تاکسی های اینترنتی بالاتر باشه، مشتری پیدا نمیشه. نمونش خود من!
    • محسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      سلام،واقعا دمتگرم،خیلی خوشگل مشکلات رانندگان رو توضیح دادی،این برده داریه نوین است،،اسنپ فقط به فکر منافع خودش است،راننده براش هیچ ارزشی نداره،این نباشه یکی دیگه.لطفا همکارن عزیز قیمت پایین نرید.
    • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 2
      هر کسی از تاکسی اینترنتی ناراضی است کار نکند تا زمانی که رانندگان به هر قیمتی می‌رقصند بیشتر از این انتظار نداشته باشند بزور که استخدام نشدند به میل خود به ناوگان پیوسته اند
    • راننده IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      به نظر من در اسنپ بایستی تخته بشه تا مسافر وشرکت حساب کار دستشون بیاد این انصاف نیست
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      سلام چی بگم از این گرونی‌قطعات‌ و اوجرتها ی‌تعمیر‌‌موتور با ی مشعلی پولوس برای من۳۱میلیون تموم شده ‌به‌قرآن‌نمیصرفه ولی‌چیکار‌کنیم‌که‌از‌‌بیکاری‌بهتر
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      مدیرا ی جمهوری اسلامی هنرشون به ضایع کردن حق مظلومه مظلوم تراز راننده وکارگر پیدانمیکنن زوربگن
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      درب شرکت های اسنپ وتپسی را تخته کنید وظایف ساماندهی مسافر مربوط به تاکسی رانی میباشد.
    • hadimak IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 2
      آخه راننده اسنپ یا تاکسی هم شد شغل این همه کار تواین مملکت هست
    • علی US ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      امروز طرف سوار شده از رو لوکیشن دارم میبرمش میگه چرا از این مسیر میری حق نداری از اون مسیر برو،باهاش بحثم شد گفتم ماشینمو بندازم تو دست انداز که چی، گفت مشکل من نیست منم گفتم مشکل منم نیس، بعد تعطیلات عید میرم دنبال کارگری ،کرایه ها بشدت پایین و مفت بری نمیکنم ،شما هم مفت بری نکنید
    • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      بعنوان یک راننده استپ باید بگویم ظلم و دزدی و بیگاری کشیدن و عناوین مختلف شهرداری پلیس و طرح و ذینفعان استپ از کارکرد جزیی یه راننده استپ که کار میکند و زحمت میکشد از بیکاری ومجبور بودن اینها نهایت سواستفاده صورت میگیرد و کسی هم نمی خواهد صدای اعتراض و شکایت اینها را بشنود لعنت بر دستان کثیف مافیایی
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اسنپ و تپسی باید مصادره بشن
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      کلان هرکی بنای این اسنپ تپسی را اورد تو سیستم ایران لعنت خدا . مارا بیچاره کردن ماشین هامون داغون شد خودمون هم بردگی نوین لعنت لعنت لعنت لعنت لعنت لعنت
    • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      تا کسی گردن خم نکنه کسی جرات پس گردنی زدن نداره راننده اسنپ به این کرایه ها حتما راضیه والا کسی رو مجبور به این کار نکرده اند اگر راضی نیستی و حس میکنی داری مجانی کار میکنی شغلت و عوض کن .
    • رامین جهاندار IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      سلام من راننده اسنپ وتپسی هستم.برای شما چندتا دلیل بیارم گزینه عجله دارم هیچی نیست.۱ باید بریم جلوی درب منزل ۱۰ دقیقه طول میکشه با خدا حافظی سوار ماشین بشن دوباره جلو درب منزل پیاده کنیم.یا تو راه یادشون میوفته یه چیز جا گذاشتن.۲ نزیک مقصد دنبال عابربانک میگردن پول بگیرن.۳بعضی وقتها از ما شماره کارت
    • US ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اگر این طور پیش بره راننده تاکسی اینترنتی باید چيزي هم به مسافر بدهند
    • سام IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 1
      گزینه عجله دارم را می‌زنم.هزینه اضافه می‌شود.به سرعت اولین راننده قبول می‌کند.به سمت من حرکت می‌کند.چند دقیقه بعد می‌رسد.سفرم را لغو می‌کنم.دوباره از اول درخواست می‌دهم؛من عجله ندارم! مدرک روانشناسی و جامعه شناسی ندارم ولی این پاراگراف از خانم افسر نشون میده که باید حتما صحبت کنه با این متخصصین.
    • امید IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      وقتی روزای سخت کرایه ها پایین بود شب عید میرم جایی کار میکنم که تو زمستان با کرایه های خوب هوای درامدمو داشت.هر کی کار کنه احمقه
    • راننده اسنپ IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      راننده ها باید یک روز اعتصاب کنن تا حساب کار دست مسافرا بیاد
    • سام IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      واقعا واسه پاراگراف اول مقاله 'من عجله ندارم' جای تاسف بسیار است، تاسف واسه خبرگزاری مهر با چنین نویسنده ای. این پاراگراف مصداق بارز دگرآزاری است و مشخصا نویسنده زحمت کوچکترین تحقیقی را قبل از نگارش متن به خود نداده است. امیدوارم خبرگزاری نسبت به درج انتقاد اینجانب و حذف مقاله اقدام نماید.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اگه واقعا کرایه صرف نداره که نداره باید همه رانندگان دسته جمعی یکهفته کار نکنند تا یا اسنپ ورشکست بشه یا کرایه ها معقول بشه یکهفته کسی رو نمیکشه
    • راننده اسنپ IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      بای یه روز کار نکنیم تا مسافرا بفهمن چه خبره
    • حمید IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 1
      علت گزینه عجله دارم به دلیل مسیر نام مطلوب یا ورود به ترافیک و یا مسیر برگشت بدون مسافر هست راننده هر چی توان داره به کار بگیره ساعتی صد هزار تومان کار می‌کنه میشه هشت ساعت هشتصد تومان ولی یه کمک پراید عوض کنی میشه یه میلیون و نیم
    • امیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      الحق که برده داری نوین بهترین اسمی هست ک میشه رو اسنپ گذاشت بدبخت و مجبور هست کسی ک اسنپ کار می‌کنه خدا بهش صبر بده
    • علیرضا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      واقعا نمیدونم این اسنپ قصد و قرضش با راننده چیه فقط هرچی هس از راننده کم میکنه کرایه میزنه پنجاه تومن مسافر سوار که میشه کرایه میشه چهل و پنج تومن از اونم دوباره کمیسیون کم میکنه سهمیه بنزین که حتی یه لیتر هم نمیده کم مونده کرایه ها رو هم رایگان کنه
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      با سلام منم به عنوان راننده اسنپ وتبسی حدود 7ساله فعالیت دارم وقتی ببینم که طرف برای 17هزغر فکر می‌کنه باید ببربش حمام یه کیسه بکشی غذاشو بدی
    • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      شرمنده از رانندگان زحمت کش ...دوست عزیزم اگه بری کارگری کنی به الله خیلی وضع مالیت بهتر میشه که بیای کرایه ۵۰ تومنی را با نصف قیمت انجام بدی وبا ۲۰ درصد کمسیون..بعدا هم ادعای مسافر که انگار ماشین پدرشه ..
    • حسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      کرایه‌رامیزن‌42 قبول‌که‌میکنی مزنه‌40
    • محمد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      دروغ نگو تو راننده اسنپ نیستی تو یه آدم دولتی هستی داری میسوزی جوونا یک شغل بی دردسر دارن بر عکس این برده داری نیست کار کردن واسه دولت برده داریه میخوای میخوای همه رو نون خوره خودت کنی تا به وقت نیاز به هر بهونه از حقوقشون کسر کنی والا اسنپ اسلحه رو سره کسی نذاشته هر کی عرضه داره بره خطی کار کنه
    • نعمت IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      کرایهای کم .استهلاک بالا.کمسیون بالا .خطرات تصادف بالا یعنی اشتباه مهذ اسنپ تپسی کار کردن فقط برای مفت سواری خوب ساخته شده خخخخخخخخ
    • علی مشهدی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      20 درصد برای شرکت خیلی زیاده
    • به گل نشسته IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      من هم تپسی کار میکنم و هم ماکسیم ، البته از سر اجبار . جالبه بدونید اخیراً متوجه شدم ماکسیم علاوه بر کمیسیون ۱۵ درصدی خودش اگه سفر توسط اپراتور و نه سامانه هماهنگ شده باشه ، یه کمیسیون دوم ۱۶/۶۷٪ بنام خدمات اضافه هم از کرایه راننده نگون بخت کسر می کنه یعنی جمعا حدود ۳۰٪ یعنی حدود یک سوم کرایه راننده
    • کورش خان IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 1
      برده داری بهتر از اسنپ هست .بعداز تایید سفر و کلی طی طریق و معطلی مسافر سفر رو لغو میکنه و اسنپ نه تنها یه ریالم نمیده اصلا جوابگو نیست و کسی تلفنو جواب نمیده فقط و فقط سفیر رو سر کار می‌ذاره .جای تأسف هست برای مدیران بی تدبیر اسنپ
    • جلال. راننده اسنپ IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 1
      من خودم راننده اسنپ هستم. کمیسیون و کردن 20 درصد با اون کرایه های مفتی. یعنی ما رانندگان داریم فقط جیب اسنپ و پر میکنیم خودمون که هیچ. از تمامی رانندگان خواهش میکنم اسنپ و لغو کنن ببینم کی میتونه با این کرایه ها مسافر و جابجا کنه. مسافر هم که دیگه فکر نمیکنه ماشین و راننده ارث باباشه. یا علی.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      واقعا به اسارت گرفتن راننده ها رو
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      واقعا به اسارت گرفتن راننده ها رو
    • حسین IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      من ۵ سال راننده اسنپ هستم قبلش دست فروش بودم میگفتم بدترین شغل دستفروشی ولی سگ دستفروشی به اسنپ میرزه با این کرایه های پایین همه جوره طرف مسافر میگیره خرج به دخل ماشین نمیخوره کمردرد هم از اون طرف ایشالا روزی بشه یه اپلیکیشن بیاد دیگه هیچکس تو این اسنپ تپسی کارنکنه بالاخره خدای راننده ها هم جواب مید
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اسنپ و تپسی باید منحل بشن.خون مردم مکیدن با پورسانت۲۰درصد راننده صبح تا شب شکم خودش نمیتونه سیر کن .این برده داری نوین ک میگین از اونم بالاتر.هزینه ماشین روغن بنزین.بیمه خودرو خورد وخوراک.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      همه باهم باید متحد بشیم.چاره کار در مقابل ظلم اتحاد هستش
    • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      2 0
      سلام.من خودم سه سال راننده اسنپ بودم ، اون موقع که اسنپ میخواست پا بگیره و ما کرایه های داخلی را با 2500 تومان انجام می دادیم.من حتی فی سبیل الله نقشه شهرم را در اسنپ تکمیل کردم.تا زودتر اسنپ به شهر من بیاید.و مردم بهره مند شود. رانندگان اسنپ حق دارند ،اما قبل اینکه راننده اسنپ باشی ، شهروند هستی و.
    • کاربر IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اسنپ برای هر دوطرف مزخرفه سوارش نشین
    • کاربر IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      اسنپ برای هر دوطرف مزخرفه سوارش نشین
    • بینام IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 0
      پول تفاوت بنزین نمی‌خوام بدن بهانه عجله دارم در اوردن
    • مصطفی بیگ زاده IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      1 1
      ظلمی ک اسنپ و تپسی و ماکسیم ب راننده ها میکنه،تو اوگاندا ب سیاه پوستها نمیکنن.کرایه نداده پیاده میشن میرن،اسنپ چی میکنه؟مسافر با لگد زده در ماشین صفرم له شده،گزارش ثبت کردم بارها اما هنوز جوابی ندادم.مسافرا فک میکنن جیسون استطهامن،یا آمیتا با جان.هر کس ی مدل با خصوصیات مختلف،بیشترشونم مریض باامتیازا
    • مسعودعاجزی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      واقعا که از گدایی بدتره کرایه اسنپ با این وضع تورم و 20درصدی که خود شرکت اسنپ داره بیشتر رانندها از جیبم باید خرج ماشین کنن چه برسه به خرج زندگی و کرایه خونه واقعا
    • مظلوم IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      اسنپ نباشه ببینم کی عرضه داره تاکسی بگیره پس کرایه منصفانه بزارید برای کاربران اسنپ
    • راننده IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      «عجله دارم» رو نزن، ولی از ما درخواست سرعت نکن، درخواست کولر نکن، لوکیشن اشتباه نزن. وقتی به مبدأ می رسیم سفر رو لغو نکن، بیشتر از تعداد سرنشین یک ماشین وارد نشین، درخواست توقف بدون پرداخت هزینه نکنید. انصاف داشته باشید مسافر محترم.
    • رضا IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      سلام من راننده اسنپم.ماشین160میلیونی رو انداختیم تواین کار بعد مسافرمیخاد40تومن کرایه بده قلبش میگیره. بعداز پیاده شدن هم هی امتیاز منفی میدن.خداوکیلی چقدر عقده ای هستن بعضیا.
    • حاج حبیب IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 1
      یه مشت مسافر اتوبوس سوار برا ما شدن دربست سوار از در خونه اونم با یک پنجم قیمت واقعی ، متأسفم برا رانندگان
    • دلوود IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      7 1
      من راننده اسنپ یه سفر اصفهان گرفتم کرایه ده هزارتومان فقط سه دقیقه وایسادم که مسافر بیاد و یه یه سفر سه دقیقه ای برم این شدشیش دقیقه تازه موقعی اومددیدم یه زن با چارتا بچه و یه مردشیش نفر،شیش نفرده هزارتومان این میشه گدایی منم سفررا لغوکردم تازه اسنپ ۱۵۰۰ جریمه ام کردکه چرالغو کردم یعنی گدایی وبردگی
    • ال BR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      راننده های اسنپ همتون برده اسنپ هستید لطف کنید کار نکنید به شرکت خراب شده
    • ال BR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 0
      راننده های اسنپ همتون برده اسنپ هستید لطف کنید کار نکنید به شرکت خراب شده
    • راننده IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      4 0
      کمیسیون رو کم کنید، مثل خدماتی که ارائه نمی کنید، یکسال است هزینه بنزین واریز نکردید.
    • مریم IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 1
      باسلام واحترام به کلیه هموطنان اعم ازمسافروراننده،به نظربنده این بی انصافیه نرخ کرایه مناسب است واگه بیشتربشه حداقل خانواده من دیگه استفاده نمیکنه اگه بحث تورم هست برای مسافرهم مطرحه! لطفاعادلانه صحبت کنید
      • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        0 1
        راننده اسنپ بیچاره ۱روغن ۲لاستیک ۳بیمه ۴ اصطکاک خودرو ۵ تصادف۶ ترافیک
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      اسنپ و تپسی یعنی مفت تاکسی با ماشین کارکردن یعنی از ماشین کندن و خوردن
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام چرا حق بیمه راننده کارفرما(صاحبان تاکسی اینترنتی) پرداخت نمیکنه، داریم دنده عقب میریم به عصر رنسانس، ویکتور هوگو هم نداریم کتابی بنویسه برای کمک به راننده های بینوا!
    • حمید AE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      کرایه اسنپ واقعا مفت اخرش یه چیزموباید بزاری جیب مسافر برده داری نوین نوین
    • سعید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      واقعاااااا. شرم آوره اگه با این کرایه ارزون و مفت که دارید جابجا میشید و هنوز معترض هستید ازسرصدقه و بی کفایتی و بی مسئولیتی مشتی رئیس نما هستش که دارن به جامعه راننده های تاکسی های انترنتی و خانواده های آنها خیانت می‌کنن .
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      یک نمونه دروغ اسنپ اینه که تا مبدا رو زده 2 دقیقه بعد قبول می‌کنی میزنه 4 دقیقه،خدماتی که میده مثلاً کارواش 100 تومان اگه آزاد خودت بری کمتره، سفر رو قبول می‌کنی کلی مسافت رو میری بین راه زارت لغو میزنی یا می‌رسی مبدا گزینه رسیدم رو میزنی میبینی نمیاد ،زنگ میزنی میگه اسنپ نخواستم گوشی دست بچه هام بو
    • طوفان IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      بنده بیش از ۵ سال است به عنوان موتورسوار عضو الوپیک ،ثپسی،اسنپ هستم نه اینکه این ۵ سال مدام کارم این باشه ،در مواقعی که بیکار هستم از رو اجبار پیک میشم ،کرایه ها پائین توقعات بالا،یه بسته مواد غذایی باید بریم از سوپر مارکت بگیریم بریم دم واحد تحویل بدیم بخاطر ۲۵ تومان.خجالت آوره .کاش مواد فروش بودم
    • امیر IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      باسلام من خودم گاهی اوقات ودرمسیر محل کارم اسنپ کار میکنم وواقعاو اصلا مقرون به صرفه نیست کار دراسنپ وتاکسی های اینترنتی تورو خدا به هرچی میپرستید یه فکری برا این قشر زحمتکش بکنید باید مسئولین اسنپ بفکر باشند واز این موضوع دفاع کنند
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      امیدوارم فقط برای یه هفته به هر دلیلی این اسنپ و تپسی قطع بشه اون وقت مسافرا متوجه قیمت های واقعی کرایه ها میشن هر چند که خودشونم میدونن
    • محسن IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      لطفا به مسئولین پیشنهاد کنید به موضوع کرایه هم ورود کنند تا تناسبی بین این تاکسیها با دیگران بوجود بیاد کرایها در بهترین حالت ممکن نصفه آژانسها و تاکسیهای شهریست. که ۱۵الی۲۰ درصد هم شرکت برمیداره تمام قوانینی که وضع میکنند به نفع مسافره .شما که خیلی پیگیر هستید پول بنزین این تاکسیهارا هم پیگیری کنید
    • حسین IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      صاحب اسنپ کیه
    • محسن IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      بحث ارائه خدمات به رانندها در حد ی شوخیه. سال گذشته میشد ساعتی ۱۰۰ تومن کار کرد ولی اونقدر کرایه هارا پایین اوردند زرنگ باشید ساعتی ۵۰ تا۷۰ بتونی کارکنی. به هرشکل یک طرف این معادله رانندها هستند و با این شرایط دیر یا زود میرن سراغ کاری دیگه بعد ببینید مشکلات را کی میخواد حل کنه
    • امید IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام.هیچی نمیگه مارانندها که از شهرهای پایین مسافر می‌بریم از هشتگرد تا ورامین و غیره همه افغانی هستن ۴نفر سوار میشه با چندتا بچه صندوق هم پر وسایل میزارن پدر ماشین در میاد خودشون هم میگن کرایه پایین اینجا بهشته براشون ...ما راننده خانواده نداریم جزو مردم حساب نمیشیم چرا کسی نمیگه ماهم آدمییم
    • ناشناس IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      تاوقتی ماشین وراننده زیاده قیمتها پایین خواهدبود هروقت کم شد کرایه هام واقعی میشه
    • جعفرکذاب IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      نرخ کرایه های اسنپ برمیگردد به سال ۱۳۹۵ وهیچگونه صرفه اقتصادی ندارد وبه نوعی سواری دادن مجانی است امسال هم که یارانه بنزین از فروردین درحال بررسی است
    • رحیم IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام من دارای بیماری خاص MS هستم یه اپلیکیشن معرفی کردن باز نمیشه برا ارسال مدارک، نامه از انجمن گرفتم بردم دادم پشتیبانی گفتند ما نمیتونیم برات کاری بکنیم باید انجمن خودش با پشتیبانی در تماس باشه و مدارک ارسال کنه و انجمن هم میگه ما نمیتونیم باکجا و چه جوری این کارو بکنیم
    • راننده بدبخت IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      اسنپ بدترین شغل در تمام هستیه راننده ای که مجبور شده اسنپ کار کنه از زمان برده داری هم بدتر سرش اومده راننده اسنپ با این نرخ کرایه بهش توهین میشه ولی مجبوره این کار رو انجام بده چون نمیخواد مثل خیلیا به هر طریقی پول در بیاره
    • امید IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام از صبح تا شب افغانی جابجا میکنیم میبریمشون از این دهات به اون دهات پر از چاله چوله کوچه پر سنگ پدر ماشین درمیاد براشون شده بهشت میگن کرایه هاتون خیلی پایین برای ما خیلی خوبه بالاجبار شدیم راننده افغانی‌ها.. از اون ماه تا آخر ماه کار می‌کنیم آخر ماه ۵۰۰ تومن نداریم همش میره تو جیب مکانیک .
    • ستار IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      از تاکسی تلفنی و تاکسیرانی بپرسین قیمت شب با روز فرق داره تو اسنپ شب پایین هم میاد بعضا هم لوکیش رو دم کوچه میزنن بعد میگن انتهای کوچه برو لوکیشن اشتباه شده چون کرایه کم بدن
    • داود IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام من الان حدود ۴ساله که در اسنپ فعالیت دارم که از کرایه های اسنپ و میزان در صد کسر کمیسون و استهلاک خودرو کرایه های ۲۲۵۰۰و۱۷۵۰۰گلایه دارم که حدود یکسال است که باید جریمه سوار شدن مسافر بی حجاب یا جریمه سوار نکردن مسافر بی حجاب هم بدیم
    • ناشناس IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      لعنت به ظلم. درود بر رانندگان مظلوم. مسافر اسنپ
    • محمود IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      باسلام به تمام راننده های اسنپ وتپسی خدا قوت من راننده اسنپ هستم کار کردن در اسنپ خوبه به شرطی تمام استهلاک سوخته خودرو وصد البته بیمه راننده رو شرکتهای اسنپ وتپسی به طور کامل پرداخت کند کل این هزینه ها کلا هفت یا هشت درصد نمیشه چرا این شرکت‌ها زیر بار نمی روندبه خدا من ماندم
    • علی US ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      کاش در درخواست اسنپ گزینه تعداد مسافر رو هم مشخص می کردند طرف میاد با پنج شش نفر ریز و درشت سوار میشه و یک پنجم دربستی می خواد بپردازه و احساس فخر هم می کنه
    • پیمان IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      فقط خدا میدونه اینقدر کلاج گرفتم زانوم سیاه شده راه نمیتونم برم تو اسنپ جونمو گذاشتم یه ریال نتونستم پس انداز کنم ما مردم خیلی خودخواه شدیم فقط به فکر خودمونیم دنبال چیز مفتیم با این حال که کرایه اسنپ از همه ارزونتره ولی بازم مسافرا میخوان ارزونتر باشه چطور مجانی جابجا بشین فکر کنم اینجوری راضی بشن
    • امیر خان IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      واقعا از برده داری بدتره،،یه روز کار نکنیم از گشنگی مردیم،چرا مردم انصاف ندارن؟همینایی که میگن کرایه گرونه بیان یه روز با یه ماشین مدل پایین تو خیابون رانندگی کن و کار کنن ببینن چه حالی میشن؟بخدا اگه پنج برابر هم بشه با این وضعیت قیمت قطعات و دستمزد مکانیک و استادکارا باز نمیصرفه
    • راننده اسنپ IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اسنپ داره نهایت سو استفاده رو از وضعیت اقتصادی و بیکاری حاکم بر جامعه میکنه و متاسفانه کسی نیست جلوشو بگیره من که به ۲۰ درصد کمیسیون راضی نیستم و حرامشون باد
    • راننده اسنپ IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      مردم ما بر عکس تمام دنیا واکنش‌ نشون میدن این همه مالیات وارزش افزوده ونگرانی بی رویه بدون اینکه سازمان نظارت تعزیرات خودی نشون بده یا دولت مردان بروی خودشون بیارن روزانه اتفاق می افته هیچ کس اعتراض نمی کنه میزه فروشگاه 4 قلم خرید میکنه کارت میکشه 1 میلیون اصلآ نمی گه آقا چی خرید م که شده 1 تومن
    • راننده IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      کمیسیون زیاده...
    • علی IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      مسافر داخل ماشین چقدر باکلاس ومقررات میشن بیرون ماشی ن طوفان میشن زورشون به راننده تاکسی اسنپ میرسه منفی میدن عقده ای
    • توانا IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      اسنپ مسافری پیشنهاد میکنه مثلا ۴۰ هزار تومان و شما قبول میکنید همه اطلاعات از گوشی پاک میشه الا مبدا بعد از اینکه به مبدا میرسی و گزینه مسافر سوار شد را میزنی میبینی قیمت شده ۳۰ هزار تومن دیگه چاره ای نداری مسافر شده و باید برسونی ، این اگر دزدی و خیانت به راننده نیست اسمش چیه ؟ کمسیون هم ۲۰ درصد!
    • رضا IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اسنپ راحت بازبون این که هست داره واقعا تو حق راننده ظلم علنی می‌کنه برای ی ارتباط بین مسافران راننده بیست درصد میگیره چرا چون نظارت نیست بین شهری هم جدیدا حدود ده درصد میگیره روزانه بالای 1میلیون سفر میانگین دریافتیش بزنید ده هزارتومان شب نگفتم فقط روز ببینید چه پول هنگفتی راحت میخوره به هیچکس هم جو
    • محمد IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اقایان م س ع و ل که خابتون برده یکم به راننده های بدبخت اینترنتی که مثل یک برده در اختیار ملت و شرکت اسنپ و تپسی هستن باشید احمدی ن ژ ا د کجاییی که شاید توبودی بیمه میکردی حداقل
    • ابوالقاسم IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      مدیران اسنپ و تپسی بدون هیچ گونه هزینه ای از هر سفر راننده ۱۷الی۲۰درصد کرایه را کمیسیون دریافت میکنند یک عده امثال من بغلت مشکلات مالی مجبور به کارکردن هستیم درواقع از ما دراین شرایط اقتصادی سوع استفاده میکنند اگر من مجبور نبودم با این کرایه ها هیچ مسافری سوار نمی کردم الان حدود ۳ماهه کار نمیکنم
    • Sh IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اسنپ نیاد تخفیف مکانیکی میده برو فلان جا ۵۰ درصد تخفیف مکانیکی اول اینکه اون مکانیک اجرت رو اینقدر بالا میگه که با تخفیفش بازم از مکانیک خودمون بیشتر میگیرن و دوم اینکه نمیشه ماشین رو هرجا برد......راست میگه یه مبلغی به عنوان پاداش بده یا یک ماه معاف از کمیسیون بزاره ...
    • Ali IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      بابا تورو به امام حسین صرف نمیکنه اسنپ یا جمعش کنین یا درستش کنین اسنپ فقط جیب خودشه و مشتریش ما رانندها براش مهم نیستیم برای اسنپ انگار برده گرفتن پورسانت های که از رانند دریافت میکنن بالا هست و گرایه ها رو پایین میزنن
    • مراضی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      لطفا بجای این حرفها اصل جریان را پیگیری کنید کرایه کم بنزین که نمیدهن بیمه که نمیشی حا لا مقایسه کنید با تاکسیران کرایه با لا بیمه بنزین حا لا خودتان مقایسه کنید برده داری هست یا نیست
    • US ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 1
      هر وقت حقوق ما واقعی شد کرایه هم واقعی میشه مثلا یه کارمند باحقوق ده تومن میتونه صد تومن کرایه بده ؟
      • رانتده اسنپ باکس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        0 0
        داداش مگه مجبوری با تاکسی دربستی بری برو با اتوبوس همونی که به جیبت میخوره تردد کن،نزن این حرف رو بی انصاف ،دارن از ما سواستفاده میکنن میفهمی از بدبختی ما میفهمی یا نه
    • US ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      هر وقت حقوق ما واقعی شد کرایه هم واقعی میشه مثلا یه کارمند باحقوق ده تومن میتونه صد تومن کرایه بده ؟
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      کرایه ۲۴هزارتومان دریافتی اعتباری ۱۰هزارتومان این وسط ۱۴هزارتومان چی میشه خدا عالمه
    • مهدی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      من راننده اسنپم ، هرچی از ماشین در بیاری باید خرج خودش کنی، ۱.روغن ماشین،۲. لنت،۳.تصادفات،۴.جریمهای ناخواسته،۵. ورود ناخواسته به طرح،۶،خرابی خودرو،..حالا با روزی ۵۰۰ تومن که در ماه میشه ۱۵ میلیون به نظر شما چقدر ازین پول برای راننده میمونه، لعنت به من که ناچارم مسافر کشی کنم.
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      خیلی شغل سخت وعذاب آوری هست از مسافر های بی فرهنگ ومردم آزار گرفته تا کرایه های پایین آسفالتها مون هم که قربونش بشم آماده است برای خراب کردن جلوبندی ماشین آخر شب هم باید باید عذاب درد پا وکمرت رو بکشی مرگ بهتر از این زندگیه
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      قیمت ۹ سال پیش آژانس و تاکسی تلفنی مساوی با فرمت فعلی اسنپ(شواهد فراوان است)
    • علی IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      چه انسانهای پررویی داریم که یک پنجم کرایه واقعی رو میدن و طلبکارند! همین آدمها میرن یه فست فود میگیرن برای خانواده شون و با تعظیم و ژست با کلاسی 700 تومن میدن! آقا ، خانم ، از اول ابداع خودرو ، دربست گرفتن کار آدمهای پولدار بوده و شما با 25 تومن ادای استیو جابز رو درمیاری! عجب ملتی هستیم .
    • راننده اسنپ IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام به همه هموطن ها باید بگم اسنپ در کرمان ۲۰درصد کمیسیون میگیره و کرایه ۱۲تمنی هنوز هست بخدا با عجله دارم هم کرایه ها انقد پایین هست که ادم دلش نمیخواد اصلا قبول کنه منم مجبورم بخدا برا بخور نمیری کار کنم چند وقت پیش شاتون زد ماشینم تازه پرایده۳۲میلیون خرجش شد چقد کار کنم چقدر جون بکنم که بتونم
    • راننده اسنپ IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      درضمن جدیدا الان چند باره طرح که میذاره مثلا از ۱۲ظهر تا۱۲شب ۲۵تا سفر بری بهت ۱۰۰تمن میدن ولی اینم نمیدن با بدبختی زور میزنم که طرح انجام بدم بعد فرداش پیام میاد ز دلیل تخطی از قوانین بهت نمیدیم پول.زنگ میزنم میگن سیستمی چک میشه میگم خب بگین چی مشکل داشته چه خلافی که حداقل دفعه دیگه تکرار نکنیم
    • راننده اسنپ IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      پشتیابی که جواب نمیدن میگن داخل برنامه تیکت ثبت کن اونجام جواب نمیدن الان چندین باره اینجوری میکنن و نمیدن زنگ زدم میگم بگین خلافم چیه من اگه شما یه مورد از این سفرهام چک کردین خلاف بود من یکماه هرچی کار میکنم برا شما باشه کلش و میگن ما نمیتونیم کاری کنیم همش میگن ثبت تیکت از حسابم پول برمیدارن#اسنپ
    • محمد برومند IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      من بعضی وقتا از فرودگاه مسافر میگیرم مسافر خودش میگه دم اسنپ گرم دقیقا نصف نصف کرایه رو میگیره آقا شما که از خارج میگی چند بار رفتی خارج بخدا که از تهران یا از شهر خودت بیرون نرفتی چرا الکی حرف میزنید تو خارج از ایران پر درآمد تمرین شغل رانندگی هست بله شما کرایه رو درست بده رفتارت درست باشه
    • محمدرضا IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      واقعاً فقط دارن ظلم میکنن در حق راننده....
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      خداییش اسنپ تپسی واسه مسافر خیلی به صرفه هست حتی با چند بار گزینه عجله دارم زدن. من خودم‌راننده ام یه بار ماشین باهام نبود جایی میخواستم برم گوشیم اینترنت نداشت اسنپ بگیرم رفتم سر خیابون دربست بگیرم دوتا چهارراه رفتو برگشت یارو گفت ۱۰۰ تومن .اونوقت یاد خودم افتادم که با ماشین خودم از جنوب شهر تا شما
    • محسن حیدری IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      البته زحمات این قشر از رانندگان قابل تقدیره اما خیلی هم مظلوم نمایی کردن هم درست نیست از این نمونه ها که دوتا خیابون بالاتر و پایین تر که حدودا ۴۰هزار تومان میگیرید هم بگید و وقتی اعتراض میشه جواب معمولا اینه که نرخ مصوبه و ما تعیین نمیکنیم
    • سعید IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      مدتی هست دارم برای اسنپ کار میکنم. و مطمئن هستم مدیران این شرکت و دیگر شرکتها لیبرال میباشند و ملاک نظام سرمایه گذاری است نه اسلامی اخلاقی مردمی اجتماعی
    • ذاکر IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      اولا کسی که اسنپ تلفنی میگیره یعنی از نرم افزار استفاده نمیکنه هفت هزار تومان از راننده کسرمیشه به اضافه بیست درصد اننده بیچاره سرگرم بیگاری خبرنداره چه خبره
    • مصطفی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      با سلام. من راننده اسنپ هستم و با یک سال کار الان آرتروز گردن گرفتم و اینکه کاملا واضحه که کرایه پایینه وگرنه هیچ مسافری دو دقیقه هم معطل نمی‌مونه. مسیری رو که تاکسی خطی یا آژانس صد هزار کمتر نمیگیره، راننده اسنپ سی هزار میگیره که پانزده درصد هم کم میشه
    • تنها نفس کشیدن پوول نمیخاهد IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام هرادم طبیعتا روزی ۱۰ دفه پول می پردازه ازخریدواجاره تا تعمیرات وقصدتون ب کدوم اعتراض داشتین.چرا برا راننده ک جونشو وقتشو تنها سرمایش ک ماشینشووعمرشو وسلامتیشو تو هر زمان ومکان شبانروزی دراختیارت گذاشته با امنیت کامل .کسی نمیتونه چپ نگات کنه ایقد مینالید هیچ برکتی تو پولتون نمیمونه بقران چتونه
    • فرح IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      متاسفانه هیج کس نیست که جلوی استعمار اسنب را بگیره بعد انتظار دارن مردم تو رای گیری هم شرکت کنن
    • ق ر IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      بارها نوشتم ولی هیچ رسانه‌ای توجه نکرده یک نظافتچی آپارتمان در دو الی سه ساعت کار ۳۰۰ هزارتومان تا ۴۰۰ هزار تومان میگره روزی ۳ ساختمان نظافت کنه میان گیر میشه ۹۰۰ هزارتومان تومان بدون سرمایه اقتصادی و پذیرایی میشه و استرس رانندگی جریمه، تصادفات، خوابیدن خودرو در تعمیرات و.‌نداره
    • مهدی صفرزاده IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      برده داری آنجاست که مافیای اسنپ و چند تای دیگه بصورت انحصاری امتیاز مسافربری کشور در اختیار گرفته اند چرا و به چه دلیل باید کمیسیون ۲۰ درصدی گرفته شود مگر چه خدمات و مخارجی ار سوی اسنپ تامین می‌شود. در یک سفر کسانی که هزینه می‌کنند به ترتیب زیر است: راننده که خودش وماشین
    • مجید IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      درآمد همه مردم مثل برده داری نوین شده مگه کارگر و کارمند و بازنشسته چقدر حقوق می گیرند چرا نمی روند به آمریکا بگویند غلط کردیم و هسته ای را تعطیل کنند تا تحریمها برداشته شود این و دنیای مردم را نابود کردن
    • علا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      همه جا ظلم هست... به مردم..کرایه تاکسی اینترنتی پایین نیست...اما مردم این وسط چه گناهی کردن که تاوان گرونی و تورم رو باید بدن؟؟؟
    • رضا IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      من یک ماه وارد اسنپ شدم باقیمتای این شرکت هنوز نتونستم یک میلیون پس انداز کنم.منهم ازاجبار رو به این کار آوردم. ولی کو کوش شنوا
    • رضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      من یک ماه وارد اسنپ شدم باقیمتای این شرکت هنوز نتونستم یک میلیون پس انداز کنم.منهم ازاجبار رو به این کار آوردم. ولی کو کوش شنوا
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      خدا شاهده 5ماه پیش مسافری سوار کردم پول بهم نداد برا اسنپ تیکت زدم، گفت هر زمان مسافر پول زد به حسابمون بهتون میدیم، اگر هم نزد که هیچی، خواهشا این اسنپ رو کلا برش دارید داره واقعا سو استفاده میکنه از راننده ها
      • ایران IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
        0 0
        سلام چهار مورد برای من پیش آمد الان تا از مسافر پول نگیرم ولش نمی کنم باید کرایه رو از مسافر بگیرید کارت به کارت هم نتونست پول نقدم پیدا نکرد از سوپر مارکت بگو وسایل بخره
    • AE ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 0
      من ۲ سال کار کردم ماشینم رو با این کرایه ها قربانی اسنپ کردم حالا هم نوبت شماهاست
    • اسی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 1
      دوست گرامی و عزیزی که نوشتی من باید چکار کنم با قیمت های تپسی و و اسنپ و ... تو که ساعت ۶ یا ۷ پا میشی میری پشت فرمون ببخشید ولی باید روک بگم نوکری یه سری مسافر زبون ... رو بکنی برو تو یه آژانس ۲۰ درصد کمسیون بده ولی اینجوری خودتو کوچک نکن خودت باعث بزرگ شدن این جماعت مفت ... مثل اسنپ و تپسی شدی
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      گذشته از جملاتی همچون برده داری اونم اینکه اگر این پولی که تاکسی اینترنتی از ما رانندگان میگیره نزول نیست پس چیه... طبق فرموده خداوند نزول دادن یاگرفتن برکت زندگی هر انسانی رو ب حرامی تبدیل می‌کنه ومی بره....واقعا چه خبره.... صدی بیست واقعا نزول نیست...والله بخدا پس چیه...
    • ناشناس IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      نکن آقا جون تو این شرایط برای اسنپ کار نکن برو تو آژانس کار کن منت مسافر و مدیر زبون ن... رو تو اسنپ و تپسی نکش جونت رو مگه از سر راه آوردی. خودت مقصر این ظلم هستی کسی رو مقصر نشون همون ۲۰ درصد کمسیون رو تو آژانس هم میگیرن کرایه خوب برات میزنن
    • SART IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام هی هیچی بهتون نمیگن شور یه چیزی رو در نیارین دیگه اولاً که مجبورشون نکردن بگیرن خب نگیرن با خطی ها یا دربستی ها برن دوماً شما که دست به مصاحبتون خوبه رفتین از خود راننده آنلاین ها هم بگیرید ببینید چی میگن ؟
    • فاطمه حسین پور TR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 1
      باسلام منم یه خانوم هستم ومدتیه بخاطر گرفتاری وخرج ومخارج دزندگیم مجبورم اسنپ و تپسی کار کنم واقعا کرایه ها رو میبینم خندم میگیره یعنی مسافت زیاد و کرایه ۲۰تومنی که حتی باهاش یه آدامسم نمیشه بخری،کلی جلوبندی وکمک ماشین روغن ماشین وووووووی......خلاصه اینکه حالا من خرج کش یه خانواده نیستم بازم سختمه
    • N IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      مگه اسنپ چقدر هزینه کرده برای راه اندازی این شرکت که می‌تونه اینقدر سود به جیب بزنه چاه نفت برا .....
    • یعقوب IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      مهمترین عامل بدبختی رانندگان موردی هست که هیچ کس اشاره نکرده آقایان عواید اسنپ تمام مال عرب ها میباشد و عرب کی به به ما دلش سوخته تا الان بسوزد البته منظور خارجی ها مخصوصا عربستان
    • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      جدا از کرایه ی پایین ما راننده های اسنپ هیچ بیمه ای نداریم ن بازنشستگی نه درمان
    • مرادخان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      واقعادمت گرم. قربون این خبرنگار که حرفاو دردلای راننده تاکسی اینترنتی ها روبیان کرده. فقط خدابه حق12امام ایشاالله گوش شنواو چشم بینایی واسه فهمیدنه این چیزاباشه ویذره انصافش چاشنیش کنیم مشکل حله. یاعلی🙏
    • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      عالی و درد دل راننده ها بود
    • عیسی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 0
      دقیقا برده داری نوین شرکت اسنپ‌.
    • مرده متحرک IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      چرا باید کرایه تاکسی و آژانس ها با کرایه اسنپ و تپسی اینقدر تفاوت داشته باشه. مگه همه ما مردمان یک کشور و یک دین و مذهب نیستیم؟ چرا تبعیض قایل میشید؟ مگه راننده های تاکسی و آژانس ماشین برای خودشونه ولی راننده های اسنپ و تپسی با ماشین شرکت کار میکنن که باید هرچی اونا تعیین کردن بگیرن؟
    • راننده بی جیره و مواجب IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      آقایون اومدن طرح تشویقی گذاشتن؟ بخدا مسخرس. مثال :۱۳ سفر در قبال ۵۶۰۰۰ تومن. مگه راننده بخاطر این ۵۶۰۰۰ تومن میخواد کارکنه؟این رو که با یک یا دوسفر خودش درمیا ره. چرا به شعور راننده توهین میکنید. راننده اگر در تنگنا باشه ۲۰-۳۰ سفر رو هم انجام میده منتظرطرح به اصطلاح تشویقی شما نمیمونه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      جالب اینجاست طرف اسنپ میزنه میرسی در خونش میبینه حاضر نشده راحت لغو میکنه انگار نه انگار که راننده کلی مسیر اومده بعد اگه من لغو بزنم از اعتبار من کم میشه میره به جیب اسنپ
    • عرفا۰ IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      عزیزان نظرات همه رو خوندم و با شما موافقم . من یه خانم هستم همه مشکلاتی رو که گفتین رو میدونم و به همین دلیل کنار کشیدم از اسنپ . فقط یه روز وقت بزارین و نرین اسنپ .
    • اسد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      یکی نیست ازمشگلات وانت باراسنپ بگه.کرایه مسیروانت هم ۱/۴میزنه بعد یارومیخوادبارسنگینترهم بزنه بعدتوقف هم که نمیزنن ماهم بایدبریم یک ساعت یک ساعت ونیم وایستیم بارتحویل بگیریم تازه انتظار دارن راننده خودش براشون باربزنه آخرسرهم میگیم توقف داشتین قبول نمیکن به اسنپ زنگ میزنی میگه نه راننده دیرزده که با
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 3
      راننده ها هم پر رو شدن،من صبحها برای یه مسیر ۲۰ دقیقه ای ۱۰۶ تومن میدم،اینا تو خوابم نمیدیدن که همچین پولی بگیرن.مگه بقیه ملت چه حقوقی دارن؟ اگه ضرره براتون کار نکنید. زورتون به اسنپ و تپسی نمیرسه چرا برا مسافر پر رو بازی در میارید؟
    • اسد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      ادامه مطلب که باروتحویل گرفتم.وازمسافرطرفداری میکنه اگه این برده داری نوین نیست اسمش چیه درعجبم که یک نفرگوشه ای ازمشگلات اسنپ رومطرح کرده دستش دردنکنه ولی بنده امیدی به شنیده شدن صدای راننده ازطرف مسئولان ندارم همونطورکه توکشورواسه هیچ چیزی گوش شنوانیست
    • ایمان IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      مطالبات رانندگان تاکسی های اینترنتی در بسیاری از موارد به حق نیست و دور از واقعیته. با ذکر این نکته که خودم همین شغل رو دارم، بنظرم با هیچ کار راحت تری نمی‌شه ساعتی ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشت. واقعا تعجب می‌کنم اگر کسی در تهران بگه کرایه ها پایینه. اصلا ربطی نداره تاکسی ها و آژانس ها چقدر می‌گیرن!
    • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      چطور مینویسن پونصد تومن درامد داره تپسی؟من چند روز رفتم تپسی صبح تا بوق سگ چهارصد تومن در نیومد اونم ناخالص شاید تهران بهتره وضعیت دیگه نرفتم
    • منصور IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      میدونید اسنپ کار کردن یعنی چی یعنی اینکه ماشین 300میلیونیت را کم کم خرد کنی و بفروشی تا امور زندگی بگذره بعد چند سال میبینی که ماشینت تموم شده به همین سادگی
    • راننده IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام لطف کنید یه وقت بزارید برید بیرون یه مسیر مشخص ماشین بگیرید بعد با استپ مقایسه کنید
    • جلال IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      سلام بخدا ما داریم صلواتی کار میکنیم چه گناهی کردیم که اقتصاد خرابه و مجبوریم اسنپ کار کنیم . درضمن هیچ خدماتی اسنپ به راننده ها نمیدن. حالا که اسنپ کارش سکه شده و میبینه مردم مجبورم با ماشین کار کنن دیگه واسش ماها مهم نیستیم.
    • آریا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      خدایی من تلاش میکنم برای راننده یکجوری هزینه رو جبران کنم چون میبینم بیشتر اوقات خیلی کرایه پایین خورده! ضمناً درآمد زیادی ندارم! شخصاً به شکل دیگه جبرانش میکنم بخاطر اینکه بنظرم انصاف اینه، هرچند این مالکان اسنپ و تپسی بخصوص اسنپ هستش که کمتر به فکر جیب مبارک خود باشند!! هر دوطرف رو راضی نگه دارند!
    • DK ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اسنپ علنا از جیب رانندگان دزدی می‌کند مبلغی را که قبل ازتایید می‌زند بعد از تایید ده درصد کم می‌کند و بعد ۱۵ در صد برای کمسیون کم می‌کند مسئولی محترم لطفا رسیدگی کنید
    • حسن US ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      ازماست که برماست
    • ش.م IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      مارانندگان راضی نیستیم و حلال نمیکنیم با این قیمتها،شهرستان ها که یباره افتضاح قیمت کرایه ها
    • راننده اسنپ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      خدارو شکر کنید شهر تهرانید با 8 میلیون جمعیت و شهرستان های استان با 5 میلیون جمعیت بعضی جاهاش سی ساله اسفالت نشده. کوچه ها پر از چاه و چاله. راننده اسنپ تپسی و ماکسیمم تو اسلامشهر. 12 ساعت کار می کنم نهایت 500 دستمو بگیره. تهران تریلی تا 10 شب حق ورود نداره اینجا جاده مرگه تریلیا روزا مسابقه میدن.
    • مصطفی پورباقر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      خود اسنپ ک همون اول کمیسیونشو برمیداره اونم ظالمانه...خداازت نگذره ک اینقد کرایه هات پایینه
    • سهیل IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      خونم پرنده،از شهرک استقلال سوار کردم 101 هزارتومن (6 ماه پیش) مسافر میگفت صبح اومدنی ماشینم خراب شد نصف راه رو با دوستم اومدم بقیش و با خطی ،رسیدم از آژانس همونجا پرسیدم پرند چند گفت 250،سهمیه بنزین و هم که لغو شده،لااقل کمیسیون خودشونو بیارن پایین که روزی حداقل 500 میلیون از همین کمیسیون تهران در م
    • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام من اسنپ کارمیکنم دزفول ازروی ناچاری بخدا.مدتیه میخام یه لنت جلوعوض کنم نمیتونم فکرشوبکن یه لنت جلوپراید.هرچی درمیارم خرج شکم میشه بااین تورم وحشتناک.کنارش بایدازدیگرانم خداشاهده قرض کنم تازندگیم بادوبچه بگذره .خودم میام ۷تا۸ساعت کارمیکنم۴۰۰یا۴۵۰درمیارم آخرشم برای فرداباید۲۰لیتربنزین بزنم۶۰تومن
    • کریم IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      کارخونه های آدربایجان شرقی هم همین طور هست که کسی کار نمیکنه.با حقوق کم .برده داری نوین همینه.دست فروش که کارش خلافه درآمدش بیشتره
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام من فقط اینومیگم که کرایه های اسنپ کفاف یه زندگیه بخور و نمیره وای به حاله اینکه مستاجرباشی بیچاره ای
    • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      مقصر خود شما راننده ها هستید که اتحاد ندارید فقط حرف میزنید عمل نمیکنید . زمانی برای شما یک سرویس ارسال میشود با هم رقابت میکنید که زودتر آنرا تایید کنید بعد میگویید صرف نمیکند اگر صرف نمی کند چرا پس قبول میکنید . اگر شما سرویس را قبول نکنید مجبور میشوند کرایه را بالا ببرند . پس مقصر شما هستید .
    • الف ق IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 1
      واقعیت این است که تاکسی اینترنتی مال افرادی است که واقعا قصد خدمت دارند و مزد لازم را هم میگیرند این تاکسی‌ها قابل مقایسه با گردشی ها یا تلفنی ها نباید باشد چون وقتی به مقصد رسیدند همانجا می ایستد تا مسافر بعدی پس در بنزین و وقت راننده صرفه جویی میسود
    • راننده IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      واقعا واسه هیچ راننده ای نمیصرفه که اسنپ کار کنه چون کرایه ای که میگیره حتی پول بنزین و روغن و لاستیک ماشین هم نمیشه در کل ضرر هم هست
    • آرمین IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      دوستان همکار به درستی اشاره کردند من از روز استارت تپسی در این شرکت حضور داشتم و تمامی امتیازاتی که به مسافرین نه به سفیران داده شده را شاهد بودم یکبار منطقی فکر کنید و از دریچه نگاه خود دیگران را قضاوت نکنیم از غرب تهران ساعت ۸/۳۰دقیقه صبح تا پاسدارن مبلغ ۱۲۸هزار تومان با گزینه عجله دارم ۱۴۸هزار
    • آرمین IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      ۱۴۸هزار تومان زمان این سفر حدود ۱/۴۰دقیقه کار بلد بای ۱/۳۰از این رقم کم کن کمیسیون را حدود ۱۰۸تومن را تقسیم کن ۹۰دقیقه ببین چقدر رایگان سفر میکنی
    • آرمین IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      جالبترین قسمت مساله نوع برخورد مسافرین هست بعلت بدحجابی خودرو بنده را بازداشت کردند اخه حرف بزنیم مسافر امتیاز کم میده حرف نزنیم باید ۲/۴۰۰هزار تومن جریمه بدیم
    • م IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      باسلام به شرکت اسنپ من یک خانم هستم ودر شب به هیچ عنوان فعالیت ندارم. دیگه کرایه ۱۰ یا ۱۲ هزارتومان ارزش داره که شما سرویس می‌زنید و ۲ هزارم خودتون می‌برید. تهش میمونه ۱۰ تومان. ایا ارزش داره؟ نه بیمه میکنید نه بنزین میدید. آینده ما رانندگان چی میشه؟
    • محسن IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      فقط لحظه شماری می کنم که قسط ماشین و شهریه های تحصیل و دانشگاهم به اتمام برسه. تا از این شغل کاذب مزخرف نجات بدم خودم رو
    • مهرداد IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اینم کار کردن ما... مسافر مبلغ 60 هزار تومان نداد و رفت. پشتیبانی مزخرف هم گفت بررسی میکنیم ما نکرد. اینا رو هم در نظر بگیریم هیچی نمیمونه
    • عباس قاسمی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      بسیار عالی کاش گوش شنوایی باشد
    • علیرضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      نرخ کرایه بین شهری باید کیلومتری ۶ الی ۷ تومن باشه داخل شهر هم که حداقل دو برابر با این قیمت ها و استهلاک ماشین کمتر از این باشه کار نکنی بهتره به خدا
    • ولی اله IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      چرا همه در مورد گزینه عجله دارم ک ب اختیار خود مسافر این گزینه رو انتخاب میکنه حرف میزنن ولی کسی در مورد کمیسیون 20درصدی ک از راننده میگیرن حرف نمیزنن
    • هادی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام عرض کنم خدمت شما سروران گرامی که بنده بعد از ورشکستگی و زمین خوردن تو این وضع اقتصاد کنونی، مجبور شدم برم اسنپ و ثبت نام اوایل خیلی خوب بود، برای مثال مسافر هزینه ی سفرو پرداخت نمی‌کرد تیکت میدادی سریع به حساب کاربریت اضافه میشد؛بنزین به موقع شارژ میشد، بعدازمدتی تیکت هزینه سفر ارسال میشد تو جواب...
    • هادی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      ادامه مطلب:میگفتن هروقت مسافر هزینه سفرو به اسنپ پرداخت کرد ما به حساب کاربریتون اضافه میکنیم،اگه مسافر پول بده بود باخودمون حساب میکرد،خلاصه اسنپ و گذاشتم کنار بعداز ۱ماه پیام اومد راننده عزیز بافعالییت مجدد وبا ۸سفر ۲۰۰تومن و۲۴سفر ۶۶۰تومن پاداش بگیر. ۸تارو رفتم بعداز ۱هفته پرداخت کردن دوباره همون شد
    • بهی US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اسنپ‌ شده بلای جان راننده و ماشین ش . راننده کار میکنه مبارک اسنپ باشه . ۴۰ میلیون خرج موتور کردم چقدر باید کار کنم که این جای خالی رو پر کنم ۱۵ میلیونم اجاره خونه ماهی . 😒
    • راننده بی پول IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اسنپ واقعا مفته ،چندین بار بصورت گذری مسافر سوار کردم ،مدتی هم پاره وقت بصورت راننده ، هزینه استهلاک چند برابر درآمد ماشینه. لنت ترمز کمک فنر روغن لاستیک. اینا تو این دو سال چند برابر شده ولی کرایه بیست درصد هم رشد نکرده ، اصلا صرف نمیکنه ، رفتم دنبال کار دیگه
    • امیر US ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      راننده های عزیز چرا بحث بی فایده میکنید کرایه های پایین را قبول نکنید با تاکسی میروند و دو برابر میدهند
    • آرش IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      این کمیسیون 20درصد جرم محسوب میشه و باید دستگاهای مربوطه رسیدگی کنن
    • رامین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      کاش اسنپ و تپسی در مقابل کمسیون زیادی که میگیرند یه ذره هم خدمات داشتند . بنده یک سفر داشتم مسافرم که یک خانم بود کرایه را پرداخت نکرد بارها به پشتیبانی اسنپ شکایت کردم ولی متاسفانه هیچ کاری نکردند که هیچ کمسیون این سفر را هم از من کم کردند
    • تاکسیران IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      برای رانندگان تاکسی هیچ امتیازی قائل نیستند شما برای رانندگان اسنپ و تپسی دنبال اعتباری راننده تاکسی درقانون جزو مشاغل حساب نمیشه دادش فکر خودت باش
    • رضا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      داداش تو شهر ما کرایه داخل شهر ۱۲ تومنه حالا ۲۰درصد کمیسیون رو کم کن .دیگه بالاتر از فاجعه هست
    • سعید IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      بابا این اسنپ و گل بگیرین با این کرایه هاش
    • حسام IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      کرایه های اسنپ حداکثر نصف کرایه واقعیه. شما یه مسیری میری ۵۰ تومن همونو تاکسی زرد یا آژانس بخواد ببره حداقل ۹۰-۱۰۰ تومن میگیره تازه راننده اسنپ باید ۲۰ درصد کمسیون بده !
      • ایمان IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        0 1
        کی گفته که نرخ اون تاکسی زرد واقعیه؟!چون بیشتره شما اونو ملاک قرار می‌دی؟افرادی که اینجا اعتراض کردن اصلا متوجه نیستن مدل بیزنسی تاکسی اینترنتی چیه. اگه قرار بود همون نرخ باشه اصلا این تعداد مسافر وجود نداشت که شما بتونی پیاپی سفر قبول کنی. کشش نرخی برای مسافر همینه وگرنه بیشترش می‌کردن،والسلام.
    • منصور ابن عبدالله انصاری IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      نیمی از راننده های اسنپ و تپسی هیچ شغلی جز این ندارند آنها مجبور هستند تن به هر کرایه و هر شرایطی بدهند ، جدیدا اسنپ شمارش درخواست سفر گذاشته و راننده را مجبور به قبول سفر می‌کند چون اگر از ۲۵ سفر ارسالی یکی را قبول نکند با پیغام تنبیه روبرو می‌شود پس مجبور به قبول سفر می‌شود،
    • اسنپ راننده سی🚖 IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 0
      من یه پیشنهاد دارم اگه اسم اسنپ را به تاکسی مرسی تغییر بدهید کل مساله حل شده وحداقل تکلیف راننده مشخص میشه، که ایا هزینه مهم هست یا بار معنوی کار، علی برکت الله
    • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام اسنپ کرایه هارو خیلی کم میزنه اسنپ باکس وانت تهران گیلان ۱تومن میزنه ولی وانت شخی۲۴۰۰میزنه بیمه هم نمی کنه
    • آریا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      ما راننده های اسنپ یا تپسی واقعا برده هستیم یک نوع برده داری نوین هستش با گزینه عجله دارم تازه کرایه میشه یک پنجم تاکسی شهر یا آژانس مسافران ما خیلی بی انصاف هستند خودشون باشند یک روز توی اسنپ و تپسی کار نمی کنند نه بنزین میدن نه بیمه داریم نه کرایه درست داریم نه قطعات ماشین میدن انسانم آرزوست
    • آریا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      یکی به اسم سعید نوشته اگر ناراضی هستی اسنپ یا تپسی کار نکن دوست گرامی ما از بی کاری کار می کنیم مجبوریم برای زن و بچه خودمون نون ببریم ولی شما که گدای پنج یا ده تومان گزینه عجله دارم هستی می تونی سوار اسنپ و تپسی نشی
    • مجید IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      اسنپ میگه سهمیه سوخت رو دولت يعني شرکت نفت جلوش رو گرفته این اگه حق خوری نیست پس چیه
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      رانندگی در اسنپ برده‌داری نوین
    • مهرداد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      این خبر و تمام نظراتی که عزیزان دادن آیا دردی رو دوا میکند بیش از ۱۸ماهه که سهمیه بنزین رانندگان پرداخت نشده و بنده چرا باید بخاطر یک سفر ۲۸هزاری ۹هزار اسنپ ازم کمیسیون ببره و پیگیری هم میکنم چنان جوابی بهم میدن که مستیقم دارن میگن زورمون میرسه
    • سیفی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      دقیقا برده داری نوین هست.اسنپ دست کم روزی شصت میلیارد درآمد داره .ولی از جیب راننده بیچاره ای که از ناچاری رو به اینکار آورده
    • مهدی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      اقای سعید تو که میگی نمیصرفه کار نکن تو چیکاره ای فضولی میکنی تو اصلا میدونی استهلاک یعنی چی لاستیک جفتی چهار ملیون یعنی چی پس ببندش لطفا فضولیم نکن .من خودم راننده هستم تو اسنپ وقتی از سرکار میری خونه بچه شیش سالت بیاد بگه بابا برام چی خریدی وتو روت نشه بگی بابا پول نداشتم خرید کنم .....
    • راننده اسنپ IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      اخیرا توریست‌های خارجی هم یاد گرفتن با وجود اختلاف پولی زیاد اسنپ استفاده می کنن چون مفته
    • محمدرضا معتمدبان IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      درووود وقت بخیر، سپاس از لطفتون بابت این که بالاخره یه نفر هم پیدا شد، حداقل به حرفهای راننده‌های اسنپ گوش وپخش کنه، سپاس بی نهایت
    • محمدرضا معتمدبان IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      به ازاء هر دقیقه توقف ۱۸.۲۰۰ بی سیم و بخش خصوصی، ترمینال، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۴۴.۱۳۶ به ازاء هر کیلومتر پیمایش ۴۹.۴۳۴ به ازاء هر دقیقه توقف ۲۰.۳۵۶، دروود نرخ تاکسی اینترنتی جدید برای سال 403 درشیراز، مقایسه کنید با اسنپ، سپاس که صدای مارو به مسولین ومردم میرسونید
    • راننده اسنپ IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 0
      با سلام ،همه چیز سر عجله دارم را نوشتید و گفتید ولی یه موضوع مهمتر را من بگم و اون هم اینه که مسافر عجله دارم را نزده و میشینه تو ماشین مثل اینه که ما رانندهٔ خصوصی اونیم و پورشه داده به ما که اونا فقط جابجا کنیم ، وقتی میرسه کرایه‌‌ را نمیده و از جیب مبارک باید به شرکت۲۰درصد بدیم ،پشتیبانی هم هیچ
    • راننده اسنپ بیچاره IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 0
      جالبتر اینکه در یکی از سفرها که کرایه ۲۵ هزار تومن بود و ۵ هزارتومان کمیسیون شرکت باید برداشت میکرد ۷ هزارتومان برداشته و نوشته بابت هزینه تلفن ، فکر کنم تا چند روز دیگه شرکتها میگن راننده باید پول واکس مسافرم کم کنند
    • هم وطن IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      بیشتر راننده ها نسبت به کرایه و قطع شدن سهمیه معترضن که به حقم هست حداقل قیمت تو تهران ۱۵ تومنه با کسر کمیسیون‌چیزی نمیمونه من از بازار تهران تا غرب تهران اکوپلاس میگیرم که قیمت بالاتری داره معمولا ۲۰۰هزارتومن میدم با ترافیک یک ساعت و بیست دقیقه طول میکشه جالبه پیک هم میفرستیم با موتور تقریبا همینه
    • عباس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 0
      اره به خدا دقیقا حرف درستیه این برده داری نوین هستش .در اصفهان که کرایه ها خیلی پایین و نامناسبه اصلا اصلا عدالتی در نرخ گذاری کرایه ها نیست.کسی هم کوش شنوا ندارد.بخدا از درد مجبوری و فقر و داریم تن به اینکار میدیم .آخه مگه کرایه ده هزار هم داریم .که اسمی منظور میکند.از این کله شهر میری اون کله شهر
    • علی اصغر IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      من خرج سه تا بچه کوچک و خودم و همسرم و از اسنپ در می‌آوردم با یک مسافر خانم که داخل ماشین سیگار کشید بحثم شد و او به اسنپ گزارش داد که راننده به سمت من دست درازی کرده در صورتی که چنین چیزی نبوده ولی شرکت اسنپ جلوی فعالیت من و گرفت و برای همیشه پروفایل من و مسدود کرد و من الان واقعا دچار مشکل شدم
    • مرتضی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      سلام.من فقط در مورد شهر بوشهر میخوام بگم در جریان کرایه های شهرهای دیگه نیستم.ولی بوشهر،مثال کرایه آژانس از منطقه عالیشهر به بوشهر ۱۰۰ هزار تومنه.و کرایه ماشین عبوری نفری۲۵ تا ۳۰ هزار تومن.دقت کنید نفری.حالا کرایه اسنپ واسه همین مسیر از ۴۶ هزار تومن تا ۵۴ هزار تومن.۲۰ درصد هم کمیسیون کم میشه.
    • مرتضی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      خب هرچی کرایه ها پایینتر از نرخ آژانس ها و تاکسی ها باشه مطمئنا مسافر بیشتری جذب اسنپ و بقیه تاکسیهای اینترنتی میشه.الان روز به روز کمتر میشه کرایه ها.الگوریتم پیشرفته و هوش مصنوعی کشکه.شرکت درآمدش بیشتر بشه مهمه.راننده کیه.اصلا هرکی بیشتر ظلم کنه بیشتر حمایت میشه.قشر ضعیف راننده رو چه به گلایه
    • مرتضی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      چند وقتی هست که اسنپ ثبت نام کردم تا قبل از این خودم و خانواده هم زیاد از اسنپ تاکسی گرفتیم.تا وقتی که خودم این چند وقت هراز گاهی با اسنپ کار میکنم بعضاً یکی دو ساعت.به خانواده گفتم هروقت اسنپ خواستن حتما گزینه عجله دارم رو بزنن .چون واقعا آدم شرمنده میشه.ظلم بزرگی در حق راننده داره میشه.
    • راننده اسنپ باکس IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      کرایه های پائین اسنپ واقعا نوبره من راننده اسنپ باکس هستم تو این بخش هم برده داری نوین در حال جولان دادنه آخه از سر ملاصدرا ابتدای کردستان تا میدان انقلاب ۴۱ هزارتومن که ۲۰ درصدش هم شرکت ور میداره یعنی من با تمام خطراتی که یک موتورسوار رو تهدید میکنه وهرلحظه ممکنه تصادف کنه بمیره حقم اینه شورش رو..
    • راننده اسنپ باکس IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      کرایه های پائین اسنپ واقعا نوبره من راننده اسنپ باکس هستم تو این بخش هم برده داری نوین در حال جولان دادنه آخه از سر ملاصدرا ابتدای کردستان تا میدان انقلاب ۴۱ هزارتومن که ۲۰ درصدش هم شرکت ور میداره یعنی من با تمام خطراتی که یک موتورسوار رو تهدید میکنه وهرلحظه ممکنه تصادف کنه بمیره حقم اینه شورش رو..
    • مهدی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      اسنپ همیشه حق میده به مسافر چون راننده رو برده حساب میکنه ماشین نابود میشه بعدش کرایه یک سوم تاکسی حالا راننده بیچاره اجازه نده مسافرش سیگار بکشه جالبه مسافر نمره منفی میده دوربین هم بی حجابی ببینه جریمه میکنه و ماشینو میخوابونه راننده به مسافر بگه روسری ببین چی جواب میدن ،،ظلم یکی دوتا نیست
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      نرود کلام خدا در گوش عرب
    • زرشک IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      اسنپ جدیدا دزدی هم از رانندگان میکنه ،،کمیسیون رو برده بالا ،،کرایه کم ؟! بیمه گوشی گذاشتن پول برمیدارن ولی بیمه نمیکنن ،،هیچکس جواب گو نیست ،،برده داری
    • ali US ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      بزودی مجبور میشن کرایه ها رو بهتر کنن چون فکر نمی کنم کسی برای 17 تومن استارت بزنه ماشین رو.تو گرمای تابستون پیاده که رفتن دو سه کیلومتر اونموقع سه برابر عجله خواهند داشت...!