۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۵

درز فایل صوتی حمله به پل کریمه؛ آلمان توپ را به زمین پوتین انداخت

درز فایل صوتی حمله به پل کریمه؛ آلمان توپ را به زمین پوتین انداخت

وزیر دفاع آلمان مدعی شد که درز فایل صوتی افسران ارتش این کشور درباره تدارک حمله به شبه جزیره کریمه بخشی از جنگ اطلاعاتی رییس جمهور روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان با اشاره به درز فایل صوتی افسران ارشد ارتش این کشور درباره ارسال تسلیحات به اوکراین برای حمله احتمالی به پل کریمه، آن را بخشی از جنگ اطلاعاتی خواند که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه علیه برلین به‌راه انداخته است.

پیستوریوس مدعی شد: این اتفاق چیزی بیشتر از استراق سمع و انتشار مکالمات است و بخشی از جنگ اطلاعاتی پوتین است. وی افزود: به عبارتی، این یک حمله دروغ‌پراکنی هیبریدی و هدف آن ایجاد دودستگی و تضعیف اتحاد ماست.

کرملین به دفعات این اتهامات را رد کرده و از برلین خواسته است تا درباره این فایل شفاف‌سازی کند.

براساس گزارش رسانه‌های آلمانی، مکالمات درزیافته سران نظامی این کشور درباره کمک به اوکراین برای حمله به پل شبه جزیره کریمه در روسیه، موثق است. وزارت دفاع آلمان از پرداختن به محتویات این مکالمات خودداری اما اذعان کرده که ارتش آلمان در حال بررسی این است که آیا «مکالمات صورت گرفته در نیروی هوایی استراق سمع شده یا خیر.»

شبکه تلویزیونی راشاتودی روز شنبه نسخه متنی فایل صوتی مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی آلمان شامل ژنرال اینگو گِرهالتس را منتشر کرد و مدعی شد که این فایل را از مقامات سرویس امنیتی روسیه به دست آورده است.

افسران آلمانی در این فایل ۳۸ دقیقه‌ای که تاریخ آن ۱۹ فوریه قید شده است، در باره جزئیات عملیاتی و اهداف موشک‌های دوربرد «تاروس» که آلمان قرار است به اوکراین ارسال کند، بحث می‌کنند و این مکالمه با لحنی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد همه موضوعات مورد توافق قرار گرفته و علاوه بر این، درباره «نحوه انکار منطقی ماجرا به گونه‌ای که عدم عبور آلمان از خط قرمز رویارویی مستقیم توجیه شود» نیز بحث شده است.

کد خبر 6045290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha