یک منبع در جنبش حماس مطرح کرد؛

سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها در مذاکرات آتش‌بس

سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها در مذاکرات آتش‌بس

یک منبع حماس اعلام کرد اطلاعاتی که رسانه‌های عبری درباره مذاکرات ارائه می‌دهند، درست نیست و اسراییل و نتانیاهو هر مذاکره جدی را که منجر به رسیدن به توافق شود، بر هم می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در سایه انتشار اخبار متعدد از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره، یک منبع برجسته وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال مذاکره‌ای که منجر به توافق شود، نیست.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که رسانه‌های عبری اطلاعات نادرستی درباره مذاکرات منتشر می‌کنند و مطالبی که این رسانه‌ها انتشار می‌دهند، در چارچوب روایتی است که در خدمت اهداف سیاسی نتانیاهو باشد.

منبع مذکور افزود که برای همه طرف‌ها و میانجی‌ها روشن شده که تصمیمی از جانب رژیم اشغالگر و نتانیاهو برای برهم زدن هرگونه روند مذاکرات جدی وجود دارد. نتانیاهو مذاکراتی را که منجر به توافق برای عقب‌نشینی کامل نیروهای اسراییلی از غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق خود، ایجاد مراکز سرپناهی و بازسازی غزه، باز کردن گذرگاه‌ها و رفع محاصره غزه شود، نمی‌خواهد.

این منبع مقاومت فلسطین گفت: نتانیاهو تنها به فکر آینده سیاسی خود به قیمت خون فلسطینی‌هاست.

در همین رابطه، «محمد شرقاوی» استاد متخصص در امور حل درگیری‌های بین‌المللی و عضو سابقه کمیته سازمان ملل اعلام کرد که میانجیگری آمریکا در مذاکرات جنبه امنیتی دارد نه سیاسی و با وجود گذشت ۵ ماه از جنگ غزه آمریکا هنوز موضع دقیقی از خود نشان نمی دهد.

«محمود یزبک» استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه حیفا در ناصره نیز به نوبه خود اظهار داشت که نتانیاهو به دنبال ترمیم وجهه خود بوده و یک پروژه شخصی را برای منافع خودش دنبال می‌کند. احساس شکست موجب شده تا اسراییلی‌ها تحت تاثیر توهمات نتانیاهو قرار بگیرند.

«عامر ابوشباب» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عرب زبان هم در این باره معتقد است که نتانیاهو قصد دارد از رفح به عنوان کارت فشاری علیه مقاومت استفاده کند اما می‌داند که حمله به رفح تبدیل به باری بسیار سنگین روی دوش او خواهد شد. از همین رو واشنگتن از بنی گانتس خواسته تا برای مهار نتانیاهو وارد کابینه جنگی اسراییل شود.

شب گذشته یک منبع مسوول در جنبش حماس در گفت و گو با الجزیره تاکید کرد: ما با جدیت تمام به دنبال دست‌یابی به توافقی برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش ورود کمک‌ها و امدادرسانی به این باریکه هستیم.

این مسوول حماس با بیان اینکه حضور یا عدم حضور هیأت اسرائیلی در قاهره برای ما اهمیتی ندارد، عنوان کرد که هنوز زمان مشخصی را برای دستیابی به توافق آتش‌بس اعلام نکرده‌ایم. دشمن صهیونیستی نبردهای میدانی و مذاکرات را با سردرگمی و بی‌هدف پیش می‌برد.

کد خبر 6045504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha