۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد؛

تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلفاتی حوزه حفاظت از منابع طبیعی کرمانشاه

تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلفاتی حوزه حفاظت از منابع طبیعی کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه از تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلفاتی حوزه حفاظت از منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد.

سعید نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این استان ۱۸ پاسگاه حفاظت منابع طبیعی در حال فعالیت هستند که طی یازده ماه گذشته از سال جاری ۵۲۵ پرونده به منظور تصرف به مساحت ۵۷۰ هکتار برای متخلفین منابع طبیعی استان کرمانشاه تشکیل شده است.

وی افزود: در راستای برخوردهای انجام شده با متخلفین تاکنون ۲۷۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با همت نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از دسترس متخلفین خارج و به اراضی ملی بازگشتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل ۱۳۰ فقره پرونده قطع درختان جنگلی، تصریح کرد: در ادامه برخوردهای انجام گرفته ۸۹ پرونده نیز برای حاملان و فروشندگان و دستگیری و بازداشت ۷۸ متخلف نیز از ابتدای امسال انجام گرفته است که مجموعاً ۷۴۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

نجفی همچنین ۹۲ درصد آتش سوزی در سال جاری را عوامل انسانی دانست و گفت: گردشگران، اختلافات قومی و قبیله‌ای، اقدام کشاورزان به سوزاندن جار پس از برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی، برگزاری مانورها و… از جمله مهمترین عوامل انسانی باعث حریق در جنگل‌ها بوده که به علت نقش مهم دمنده‌ها در اطفا حریق از ابتدای امسال ۳۱۱ دستگاه دمنده به تجهیزات حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان افزوده شد.

وی در پایان به انجام ۱۸۵ عملیات اطفا حریق در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: در سال‌های گذشته سرعت اطفا حریق ۱۲ ساعت بوده که امسال با بکارگیری تجهیزات بیشتر و تلاش نیروهای حفاظت در این اداره به میانگین ۲ ساعته رسیدیم.

کد خبر 6046987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha