۴ فروردین ۱۴۰۳، ۴:۳۴

زندگی با آیه ها/ ۱۲؛

مهم‌ترین وسیله دشمن برای مقابله با اسلام، تبلیغات است

مهم‌ترین وسیله دشمن برای مقابله با اسلام، تبلیغات است

سرانجام اسلام هم از نظر منطق، و هم از نظر پیشرفت عملی بر مذاهب دیگر غالب شد البته مرحله نهایی این پیشروی با ظهور حضرت مهدی تحقق می‌یابد که آیات سوره صف خود دلیلی بر آن ظهور عظیم است.

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه: به اذعان صاحب‎نظران و کارشناسان، یکی از راه‌هایی که می‌توان مفاهیم کاربردی و مورد نیاز امروز جامعه را در بین مردم گفتمان کرد و به مسلمات فکری رایج بین مردم تبدیل کرد، حفظ آیات کلیدی قرآن توسط عموم جامعه است. مقام معظم رهبری به حفظ آیات کلیدی و مهمی که دست استعمار سعی در دورنگه‌داشتن جوامع اسلامی از آنان داشته است تأکید ویژه‌ای دارند.

جهت تحقق قرآنی فریضه جهاد تبیین نیاز به یک حرکت و جریان قرآنی هم‌افزای ملی، با پرچم‌داری جریان‌های مردمی و حمایت تمام قد ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی است. این جریان، در گام اول در ماه مبارک رمضان، جهت ادای فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین و تقویت ایمان و امید مردم، به گفتمان‌سازی «زندگی با آیه‌ها» ی قرآن با محوریت ۵۰ فراز از قرآن کریم می‌پردازد. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است، با تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی حاضر در میدان، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و حکومتی است. در این حرکت، نگاه طیف گسترده‌ای از مردم نسبت به قرآن تصحیح می‌گردد. بخشی از مردم با ۵۰ فراز از قرآن کریم که طرحی منسجم از نظام فکری مکتب را ارائه می‌دهد آشنا می‌شوند و به حفظ کردن این آیات تشویق و ترغیب می‌شوند و شاهد کنشگری آنان خواهیم بود، چرا که در گام دوم انقلاب، باید مردم را از صرف استفاده به افاده و کنشگری سوق دهیم.

در این مسیر و جهت اتقان و احکام هر چه بیشتر، با هدف محوریت یافتن نظرات اندیشمندانی که نظام اندیشه‌شان بر اساس مبانی قرآنی شکل گرفته و در عین تسلط به مبانی قرآنی، نگاهی به عرصه واقع و عینیت جامعه نیز در آنها وجود دارد،

طرح زندگی با آیه‌ها در صدد است که عموم مردم را با مفاهیم آیات منتخب بیش از پیش آشنا کند و خبرگزاری مهر در مجموعه مطالب «زندگی با آیه ها» آیه منتخب هر روز به صورت تفصیلی صوتی و تصویری و مکتوب با بیان استاد محمدعلی انصاری مفسر قرآن کریم به تفسیر این آیات می‌پردازد.

دوازدهمین قسمت آیه ۹ سوره صف است که خداوند می‌فرمایند: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!.!»

در این آیه نکاتی دارد که از آن چنین استخراج می‌شود:

در این آیه برای تأکید بیشتر با صراحت می‌گوید: «او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاده تا او را بر همه ادیان غالب سازد هر چند مشرکان کراهت داشته باشند» (هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون) و سر انجام اسلام هم از نظر منطق، و هم از نظر پیشرفت عملی بر مذاهب دیگر غالب شد، و دشمنان را از قسمتهای وسیعی از جهان عقب زد و جای آنها را گرفت و هم اکنون نیز در حال پیشروی است. البته مرحله نهایی این پیشروی به عقیده ما با ظهور حضرت مهدی- عج- تحقق می‌یابد که این آیات خود دلیلی بر آن ظهور عظیم است.

*دشمن دائماً در فکر خاموش کردن چراغ هدایت و نور خداست. یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ

* قرآن نور الهی است. «لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ

*دین نور است، یعنی مایه‌ی شناخت، رشد، حرکت و گرمی است. نُورَ اللَّهِ

*برنامه‌ها و تصمیمات دشمنان برای مقابله با حق، تلاشی مذبوحانه و بی‌ثمر است. نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ

* مهم‌ترین وسیله دشمن برای مقابله با اسلام، تبلیغات است. «بِأَفْواهِهِمْ» البتّه به سرانجام نمی‌رسد.

* اسلام، دین کامل و جاودان است. وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِه

*هیچ نوع مخالفتی مانع اراده الهی نیست، نه شرک «وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» * «۱»، و نه کفر. وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ

* کفر و شرک، به طور یکسان از گسترش اسلام ناراضی هستند. «وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»، وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ

*رسولان با اراده الهی انتخاب می‌شوند، نه انتخاب و اراده مردم. هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ

*پیروزی اسلام به خاطر حقانیّت آن است. ِالْهُدی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ

* آینده از آنِ اسلام است. لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ

*مکتب اسلام، امید آفرین است. لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ

*حاکمیّت و غلبه‌ای ارزش دارد که کامل و دائم باشد. لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ

*به جز اسلام، تمام ادیان تاریخ مصرف دارند و تنها اسلام مکتب جاودانی است. لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ

کد خبر 6047175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha