۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۷

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

شناسایی ۸ قاچاقچی در عباس آباد/ بزرگترین زمین‎خواری درشمال کشف شد

شناسایی ۸ قاچاقچی در عباس آباد/ بزرگترین زمین‎خواری درشمال کشف شد

تنکابن - مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: هشت قاچاقچی بزرگ در شهرستان عباس آباد شناسایی شد و متاسفانه به رغم صدور حکم جلب این افراد آزاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی صبح جمعه در حاشیه مراسم درختکاری در تنکابن با اشاره به شعار حفظ منابع طبیعی بامشارکت مردم، درباره طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت گفت: اگر مردم در عرصه‌ها حضور داشته باشند، موفق خواهیم بود.

وی با عنوان اینکه در سازمان منابع طبیعی به سمت ایده جدید و مدیریت پایدار درحال حرکت هستیم، افزود: قرار است به جایی برسیم که مردم در مدیریت جنگل‌ها سهیم باشند.

وی با اظهار اینکه جنگل فقط محل بهره برداری نیست، گفت: مدیریت پایدار در جنگل‌های شمال و هیرکانی برای منابع طبیعی و کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

خزایی با عنوان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از گام‌های مهم در راستای صیانت از منابع طبیعی است، گفت: عوامل تخریب در جنگل‌ها متعدد بوده و قاچاق چوب و آتش سوزی از جمله آن است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران حضور دام در جنگل را از دیگر عوامل تخریب در جنگل‌های شمال کشور برشمرد و گفت: باید برای حفظ جنگل از تخریب آن جلوگیری کنیم.

وی با عنوان اینکه قاچاق چوب دغدغه خاصی به شمار می‌رود، تصریح کرد: همکاران ما تلاش می‌کنند تا جلوی قطع درخت را بگیرند و باید کمک کرده تا قاچاق را کامل حذف کنیم.

خزایی با اشاره به ابلاغ قانون قاچاق کالا و ارز گفت: در شهرستان عباس آباد هشت قاچاقچی دارای حکم جلب داریم و متأسفانه هنوز این افراد آزاد هستند در حالی که برخورد متناسب با نوع جرم باید صورت گیرد.

وی به پرونده ۵۷ میلیون مترمربعی در تنکابن اشاره و اضافه کرد: با همکاری و پیگیری دستگاه قضائی وامنیتی و منابع طبیعی، بزرگترین زمینخواری کشور متلاشی و رأی داوری آن ابطال شد.

کد خبر 6049289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha