۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

عملیات ضدتروریستی موفق مسکو علیه داعش/ ۲ مظنون کشته شدند

عملیات ضدتروریستی موفق مسکو علیه داعش/ ۲ مظنون کشته شدند

قزاقستان تایید کرد که در عملیات ضدتروریستی سرویس امنیتی روسیه در مسکو علیه یکی از شاخه‌های داعش، دو شهروند قزاقستانی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس تایید کمیته امنیت ملی قزاقستان، در پی عملیات سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) در یک صومعه در مسکو علیه یکی از شاخه‌های گروه تروریستی داعش، دو تبعه قزاقستان کشته شدند.

پیش‌تر رسانه‌های روسیه مدعی شده بودند که دو مظنون با اصالت قزاقستانی که در ماه فوریه وارد روسیه شده بودند، در این عملیات کشته شده‌اند.

کمیته امنیت ملی قزاقستان در بیانیه‌ای نوشت: تابعیت قزاقستانی و ورود این دو فرد به روسیه تایید می‌شود. مقامات ذی‌ربط با همکاری نزدیک با سرویس امنیت فدرال روسیه تحقیقات خود را درباره این مساله آغاز کرده‌اند.

سرویس امنیتی روسیه پنجشنبه هفته گذشته مدعی شد که به فعالیت‌های داعش خراسان که عمدتاً در افغانستان فعالیت دارد، پایان بخشیده است. سفارت آمریکا در مسکو نیز همان روز به اتباع آمریکایی هشدار داد تا به مدت ۴۸ ساعت از حضور در تجمعات بزرگ در پایتخت روسیه خودداری کنند.

مقامات مسکو یکشنبه هفته گذشته اعلام کردند که ۶ مظنون مرتبط با داعش را در جمهوری خودمختار ایگنوش و داغستان روسیه کشته شدند.

کد خبر 6051266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha