معترضان اسراییلی دوباره خواستار استعفای نتانیاهو شدند

معترضان اسراییلی دوباره خواستار استعفای نتانیاهو شدند

تظاهرات کنندگان اسراییلی باردیگر با برگزاری تظاهرات، خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تل آویو باردیگر ناآرام شد و تظاهرات کنندگان اسرائیلی مجدداً با آمدن در خیابان‌ها، خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند اسرائیلی‌ها با برپایی تظاهراتی در شهر تل آویو مجدداً خواستار استعفای نتانیاهو و انحلال دولت او شدند.

تظاهرات کنندگان اسرائیلی ضمن بستن خیابان ایالون در تل آویو، خواستار دست‌یابی فوری به توافق مبادله اسرا با مقاومت برای آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

اوایل این هفته نیز هزاران تظاهرکننده در شهرک‌های اشغالی و خیابان کاپلان در تل آیو خواستار انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام شده بودند. صهیونیست‌های معترض همچنین خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شده بودند.

پایگاه القدس العربی گزارش داد که صدها تظاهرکننده خشمگین در در شهرک اشغالی رحوبوت، مجاور تل آویو خواستار انتخابات زودهنگام و برکناری نتانیاهو شدند. یدیعوت آحرونوت نیز شامگاه شنبه با اذعان به اوج گرفتن دامنه اعتراضات علیه کابینه در سرتاسر اراضی اشغالی گزارش داد که معترضان خواستار انحلال کابینه هستند.

این اعتراضات همزمان با زمین گیر شدن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برگزار می‌شود. روز گذشته نیز یک مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در ارزیابی از سیاست جنگی شورای جنگ این رژیم در خصوص جنگ در غزه اذعان کرد که کابینه در جنگ با مبارزان فلسطینی در باریکه سردرگم است.

ژنرال «یائیر گولان» معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با اتحادیه رادیو و تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو راهبرد مشخص و سیاست تعیین کننده‌ای در قبال جنگ در غزه ندارد.

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های داخلی و خارجی نتانیاهو خاطرنشان کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی و برای حفظ موقعیت سیاسی خود به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده دائمی در اسرائیل است.

پیش از این نیز، روزنامه تایمز آف عبری گزارش داد که یک مقام بلندپایه صهیونیستی در سخنانی در واکنش به گزارشی نگران کننده از سوی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال سقوط کابینه نتانیاهو هشدار داده بود که کابینه نخست وزیر این رژیم با اوج گرفتن انتقادات داخلی علیه نتانیاهو پیرامون نحوه مدیریت جنگ در غزه «ممکن است هر لحظه در خطر براندازی» قرار گیرد.

پیشتر نیز نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی دورنمای سیاسی کابینه نتانیاهو همزمان با اوج گیری انتقادات داخلی از این رژیم گزارش داد که «بی اعتمادی صهیونیست‌ها درباره میزان توانمندی نتانیاهو در اداره کابینه در اراضی اشغالی پیش از جنگ و اینک با جنگ کنونی غزه بیش از پیش افزایش یافته است و اعتراضات برای برکناری وی و اجرای انتخابات جدید و تشکیل کابینه‌ای میانه‌روتر در اراضی اشغالی بیش از بیش محتمل به نظر می‌رسد.»

کد خبر 6055348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      تا اسقاطیل مسلح است آزارمسلمین هم ادامه دارد پس مسلمین بایدصهیونها راشل وپل کنند