۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۱

فعال محیط زیست:

افراد توانمند در عرصه محیط زیست کشور به‌کارگیری شوند

افراد توانمند در عرصه محیط زیست کشور به‌کارگیری شوند

شاهرود- بوم شناس و فعال محیط زیست بابیان در عرصه محیط زیست می‌بایست از افراد توانمند بهره‌گیری کرد، گفت: برکناری چهره‌های فعال محیط زیستی به نوعی سرخوردگی به همراه می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کهرم صبح شنبه در مراسم تقدیر از مهدی تیموری مدیر سابق پارک ملی گلستان به میزبانی باغ اورس شاهرود ضمن بیان اینکه برخی افراد الگو و اسوه هستند و لذا این الگو بودن گاهی با برکناری شأن پاسخ داده می‌شود در صورتی که می‌توان از وجود آنها بهره گیری کرد، ابراز کرد: اتفاقی که برای محیط‌بان گلستانی و برکناری او رخ داده یک رویدادی است که در تمام ایران اثرگذار خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه روزگاری افرادی مانند اسکندر فیروز در محیط زیست کشور وجود داشت که قدردان نیروهای این کشور بود، افزود: با برخوردهایی که با محیط بانانی مانند مهدی تیموری در پارک ملی گلستان صورت می‌گیرد، یک ایران منقلب شده است.

بوم شناس و فعال محیط زیست ضمن بیان اینکه مردم قدردان خدمات محیط‌بان‌ها هستند، ابراز داشت: این محیط بانان هستند که روبروی شکارچی ایستادند و شهادت و ایثارگری را پذیرفتند.

چاره‌ای جز حفاظت از محیط زیست کشور نداریم

مدیر سابق پارک ملی گلستان بابیان اینکه حفاظت از محیط زیست کار بسیار سختی است، ابراز داشت: زمانی حال یوز، پارک ملی گلستان، شاهوار و زیستمندان خوب باشد حال همه مردم خوب خواهد بود و ما وظیفه‌ای جز حفاظت از این سرزمین نداریم.

مهدی تیموری ضمن بیان اینکه در سرزمینی خاص زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: بسیاری از محیط‌بان‌ها در حفظ این سرزمین جان می‌دهند و علیرغم بی مهری‌ها برای نگهداشت این آب و خاک ایستاده‌ایم.

وی افزود: قدردانی و سپاس گزاری مردم شریف ایران و به خصوص شاهرودی‌ها از محیط‌بان‌ها قطعاً هزاران انگیزه برای دیگر محیط‌بان خواهد بود که خدمت را به درستی انجام دهند.

به گزارش مهر، طی مراسمی به همت جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود، از تلاش‌های مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان تقدیر شد.

کد خبر 6055675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha