۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی

فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی

بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز و ماه رمضان ۳۲۲ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۸۶۰ جهادگر به مردم نقاط مختلف خراسان جنوبی خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه‌های جهادی خراسان جنوبی فعالیت خود را در قالب قرارگاه نوروزی شروع کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: البته به واسطه همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان تغییراتی را در نوع و شیوه برنامه‌های گروه‌های جهادی ایجاد کرده‌ایم.

هنری با اشاره به پویش «خانه دوست کجاست» گفت: در این پویش گروه‌های جهادی در محله خود خانواده‌های محروم و خانواده شهدا را شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان قدم بر می‌دارند و برنامه‌هایی چون افطاری ساده را خواهند داشت.

وی افزود: در ایام نوروز و ماه رمضان ۳۲۲ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای و ۱۷۷ نقطه شهری و روستای فعالیت خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به همت جهادگران خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان در سیل افزود: یک گروه جهادی از طلاب از خراسان جنوبی به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام کردیم و کمک‌های دو میلیارد ریالی قرارگاه‌های جهادی استان را به مردم سیل زده داشتیم.

وی گفت: در ایام انتخابات نیز پویش‌های مختلفی را برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات داشتیم و در روز رأی گیری نیز در نقاط مختلف خراسان جنوبی جهادگران آماده انتقال افراد سالمند و افراد دارای مشکلات جسمی به شعب رأی بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال ۱۳ شهریور روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده که پایه آن از خراسان جنوبی آغاز شده است.

هنری بیان کرد: این نامگذاری به مناسبت اولین اردوی جهادی در سال ۴۷ توسط مقام معظم رهبری در فردوس است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که گروه‌های جهادی فعال را شناسایی و برای آنها گواهی صلاحیت فنی صادر کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: دو هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی با حضور ۲۳ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ برگزار شد که ارزش مالی و ریالی خدمات این عزیزان ۳۱۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6056850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha